July 14, 2004
CoLiC wrote: [quote=davidhellmyrs]Colic:
Afrika och negerskämt var väl ändå inte en bra jämförelse med skämt om pingviner?
Dels eftersom Estonia är något som BERÖR oss mer, eftersom vi är av samma nation. Mycket större chans att någon tar illa upp av en händelse som cirkulerar kring svenskar, än något "utomstående".
Plus att man skämtar om "negrar", inte om en specifik händelse där verkliga personer har dött.
Plus att de flesta faktiskt inte tycker att "negerskämt" är särskillt roligt.
PS: Håller med om att vi inte behöver vara "jätte allvarliga". Men att i ironisera och med massa smiletecken som du gjorde var det som gjorde att jag ryckte på axlarna.
Jag ser mig inte som en del av sverige, jag ser mig som en del av världen, och får jag välja mellan att tycka synd om 2000 personer som gick hädan rätt snabbt och tre gånger så många som gick hädan över månaders intensiva plågor så väljer jag det sistnämnda.
Förövrigt ska man inte ta allt personligt, det är skillnad mellan att säga till en anhörig att hans fru var en *prostituerad* utan dess like som levde för att ligga med 10 olika män om dagen (Inte för att det skulle vara något negativt, men jag vet nån som skulle ta det så) och att säga att det var pingviner i kombination med isbjörnar som orsakades dennes död.
Förstår du min poäng?
du borde idiotförklaras i "allsång på skansen" i en sång av Björn Skifs och Carola...
February 11, 2004
2 Guest(s)