April 14, 2005
Nån som vet om etiopien var koloniserat? Och var man kan hitta mer info om den delen av deras historia? Kom på att jag ju ska lämna in ett arbete om detta imorrn :/
(Ja, jag vet hur fånigt det är att mitt första inlägg på ett datorforum handlar om etiopien)
EDIT: Ok, såg nu att det aldrig var koloniserat. Nån som har förslag på annat koloniserat land man kan skriva om?
March 11, 2003
apmannen wrote: Nån som vet om etiopien var koloniserat? Och var man kan hitta mer info om den delen av deras historia? Kom på att jag ju ska lämna in ett arbete om detta imorrn :/
(Ja, jag vet hur fånigt det är att mitt första inlägg på ett datorforum handlar om etiopien)
EDIT: Ok, såg nu att det aldrig var koloniserat. Nån som har förslag på annat koloniserat land man kan skriva om?
Öhh, det har ju visst varit en koloni. Mest känt till Italien, men innan det var det ju en del av det osmanska riket. Beror ju i.o.f.s hur man definierar koloni. Men hur man än vänder och vrider på det så har knappast Abbessinien undvikit kolonialiseringens härjningar.
December 5, 2001
Dehman wrote: http://www.google.se/search?hl.....38;spell=1
+ är överflödigt 😉
Ja som redan sagts. ALLA länder i nord- och sydamerika skulle jag tro, samt de flesta i Afrika. Även Australien och öarna i oceanien.
1 Guest(s)