March 17, 2001
Det är så att jag går tredje året på gymnasiet "samhällskunskap" med inriktning på ekonomi. 😀
Och nu är det dags att starta ett eget företag tillsammans med tre andra killar (ett s.k.a UF-företag)
Problemet är vad vi skall hålla på med!? 😕
Tillveka något enkelt? Eller utföra någon typ av tjänst?
Tacksam för seriösa svar!
August 7, 2001
gör en borste som man sätter på tröskeln i till bilen så man kan göra rent fötterna innan man går in i bilen=)
det gjorde vi.
företaget gick åt h*****e
😀
men ni gick ju trean jag i ettan under företags året?
lustigt...
sämre än så finns väll knappt nu för tiden=)
[ Detta Inlägg ändrades av: Dree-Q den 2001-08-31 15:55 ]
June 3, 2001
En bra affärsidé som tyvärr redan e tagen är att sälja lögner! I England så finns det ett företag dom säljer undanflykter och lögner på nätet. Säg att en man vill ut o vänsterprassla.. Då kontaktar han detta företag som bl.a svarar i telefon åt honom och säger att han e på möte mm. Sedan finns det en del i företaget där man skickar in sin problemställning och dom hittar på 1:a klassiga lögner, skräddarsydda för ändamålet.
March 17, 2001
Nej någon Kiosk blir det inte tal om på grund av att det redan finns godis och läsk automater på hela skolan och dessutom en riktig kiosk precis i närheten!
Kraven är också att det inte får kosta så mycket pengar och att det inte är allt för tidsförödande för vår del!
(Vi har ju skolan att sköta 😀 )
Tack för alla förslag hitills, men gärna ännu fler tack!!
June 28, 2001
August 29, 2001
är ni biffiga kan ni ju sköta en typ av "försäkrings verksamhet". med försäkring menar jag att butikerna mot en viss summa pengar slipper få sin affär nerbränd till grunden. släng in ett tillägg på försäkringen slipper man oxå övervåld, snuva, krig, regn, könssjukdomar, klåda och muskelvärk.
annars kan ni ju starta en djurpark. brevid Kolmården. med en struts och en gam.
2 Guest(s)