March 10, 2002
ilg@dd wrote:
Att dom lever ut en annan sida på internet än IRL får man väl vara tacksam för, jag skulle med stor säkerhet få tillbringa långa stunder i finkaburum om jag träffade på en del figurer IRL och finge ta emot samma svada som på nätet.
Haha, ja det säger en hel del om dig. 🙂
Dehman wrote: Haha, ja det säger en hel del om dig. 🙂
Knappast, för såna gaphalsar finns inte att uppbringa IRL, inte häromkring iaf.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
ilg@dd wrote: Att dom lever ut en annan sida på internet än IRL får man väl vara tacksam för, jag skulle med stor säkerhet få tillbringa långa stunder i finkaburum om jag träffade på en del figurer IRL och finge ta emot samma svada som på nätet.
Å herregud.
Jag hoppas att jag aldrig träffar dig IRL. Med all respekt, den där inställningen är inte speciellt hälsosam.
August 22, 2001
Dehman wrote: Nej det behövs inte, men ibland är det kul att krydda lite extra. 🙂
Om någon säger/skriver något som är helt åt h*****e så drar jag mig inte för att kasta ur mig "idiot". Det är inte speciellt allvarligt menat, men det är något som är lättare att märka om man har en diskussion öga mot öga. Fast ser egentligen inte något fel i det, det är okej säga "det är är ju helt idiotiskt", men att kalla personen som kommer med detta för "idiot" är det tabu på. Jag tycker inte det är någon skillnad på det. Blir jag kallad för idiot för något som är helt knasigt har jag förtjänat det, det är bara att gå vidare.
Skillnaden ligger i att man blir bedömd för sina handlingar i det ena fallet, medan man i andra fallet blir bedömd för den man är. Om man ska hårddra borde alla hålla isär noggrannare, men jag förstår vad du menar.
Det där med mjölken. Är det inte så att man kan lagra kalk så länge benet växer, men när man slutat växa är det liksom kört? Har inte kollat upp det någonstans utan utgår bara ifrån mitt antagande. <-- Sjukligt beteende att behöva rättfärdiga minsta småsak.
March 10, 2002
ilg@dd wrote: Knappast, för såna gaphalsar finns inte att uppbringa IRL, inte häromkring iaf.
Nej, så blir det om man stannar i mitt i ingenstans. 🙂 Du skulle nog inte klara dig länge i en större stad söder ut med den där inställningen. 🙂 Om du tycker att det är mycket gaphalsar på forumet så vill du nog inte besöka högstadieskolorna här nere.
skiroy wrote: Å herregud.
Jag hoppas att jag aldrig träffar dig IRL. Med all respekt, den där inställningen är inte speciellt hälsosam.
Misstänker att risken inte är speciellt stor, jag brukar inte besöka Pite så ofta nu för tiden. Och jag antar att Ljungaverk knappast står på din lista för "semestermål jag måste besöka innan jag dör".
🙂
Men som jag skrev tidigare så finns det inte såna där figurer IRL, så risken att bägaren skulle rinna över är tämligen låg.
Men skulle situationen uppstå så är jag inte den som är den.
Försöker du inbilla mej att du skulle tiga still om du träffade en tjomme som förolämpar och kastar skit på dej och befinner sej på armlängds avtånd?
Sorry Skiroy, såna figurer finns inte heller IRL.
Dehman wrote: Nej, så blir det om man stannar i mitt i ingenstans. 🙂 Du skulle nog inte klara dig länge i en större stad söder ut med den där inställningen. 🙂 Om du tycker att det är mycket gaphalsar på forumet så vill du nog inte besöka högstadieskolorna här nere.
Naturligtvis har jag aldrig lämnat Ljungaverk någon gång under mina 43 år.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 13, 2007
Håller inte med om att man vet vilken ålder eller speciellt mycket annat genom att analysera en persons beteende på nätet. Jag ser inte mycket koppling mellan icke aggresivt beteende, ej hävdelse behov och ålder. Snarare tycker jag att det hos många kommer en större passivitet som maskerar aggresivt beteende och hävdelse behov vid högre ålder. Vid vilken ålder högst "mognad" uppnås har jag ingen åsikt om. Dels för att åsikterna är olika om vad som är mognad, dels för att "mognad" används som en så stark generalisering av många egenskaper.
Ett exempel på hur stora fel det kan bli, är när jag var frivillig support och forumsadmin på en sida för några år sedan. En kille där blev kär i mig och var helt säker på att jag var tjej och bodde i södra Sverige. Visade sig att ungefär hälften av de andra i supporten trodde jag var tjej. Åsikterna om vart jag bodde var lika många som det var personer där. Åldern trodde de flesta var högre än igentliga, och de trodde även att jag var läkare eller lärare. Vilket är väldigt fel.
Jag ser ingen anledning till att som Vaniljflickan uttryckte det, vara extra tydlig mot någon som inte tänker till ordentligt. (eller hur det nu var, sorry) Gör man det genom sarkasm, skämt eller aggresivitet framkallar man bara negativa känslor och beteende hos den personen. Personen har ju redan visat att den inte vill tänka tillräckligt, och risken för att den inte kommer göra det när den har negativa känslor ökar bara. Tycker dock Vaniljflickan har väldigt god inställning generellt, men kan bli ytterliggare lite bättre om hon väljer att svälja även när folk borde tänka lite mer.
Ser heller ingen anledning att som Dehman uttryckte det, gå hårdare åt en person som spelar expert inom något ämne som den igentligen inte har en aning om. Även här tycker jag man bör svälja och inte försöka trycka till den. Om man istället anstränger sig för att vara ytterst saklig kommer den personen utmärka sig själv och kanske då upptäcka sitt eget beteende. Om inte, vad spelar det för roll att den pratar skit? Rikta istället din energi å tid till de som kan ta åt sig av det genomtänkta och kunniga som du pratar om. Du kommer säkerligen må mycket bättre!
Tänk åxå på att det är inte bara du och den konstiga personen som påverkas av det som skrivs. Det är många som bara läser utan att kommentera, och de mår dåligt av en negativ attityd.
Om någon gör fel, se då till att du inte gör samma misstag!
March 10, 2002
Vaniljflickan wrote: Skillnaden ligger i att man blir bedömd för sina handlingar i det ena fallet, medan man i andra fallet blir bedömd för den man är. Om man ska hårddra borde alla hålla isär noggrannare, men jag förstår vad du menar.
Det där med mjölken. Är det inte så att man kan lagra kalk så länge benet växer, men när man slutat växa är det liksom kört? Har inte kollat upp det någonstans utan utgår bara ifrån mitt antagande. <-- Sjukligt beteende att behöva rättfärdiga minsta småsak.
Äsch, i dagens samhäll haglar skällsorden, man får anpassa sig och lära sig att inte ta så allvarligt på allt.
Som vanligt så har jag oftast en liten härlig länk!
http://www.fhi.se/templates/Pa....._4926.aspx Där står det kort.
April 13, 2007
Dehman wrote: Äsch, i dagens samhäll haglar skällsorden, man får anpassa sig och lära sig att inte ta så allvarligt på allt.
Om man anpassar sig till negativt beteende kommer det leda till mer negativt beteende, då människan är destruktiv. Anser jag iaf. Jag kommer försöka motverka allt negativt så mycket jag kan, för jag vill ha en bättre värld.
Försöker du inbilla mej att du skulle tiga still om du träffade en tjomme som förolämpar och kastar skit på dej och befinner sej på armlängds avtånd?
Jag blir inte provocerad av att någon förolämpar mig eller uttrycker åsikter som är tvärtemot mina. Ser inte ens någon anledning till att hävda mig genom att "vinna" en argumentation.
September 12, 2001
ilg@dd wrote: Försöker du inbilla mej att du skulle tiga still om du träffade en tjomme som förolämpar och kastar skit på dej och befinner sej på armlängds avtånd?
Jodå. Det finns sådana. Jag är en av dessa som klarar sådant.
Jag har varit med om liknande scenario.
Jag har bara frågat. "såja...mår du bättre nu?" och sedan gått därifrån.
Man behöver inte bete sig som en förorättad tonåring bara för att någon annan gör det på en armlängs avstånd.
March 10, 2002
emokid wrote: Om man anpassar sig till negativt beteende kommer det leda till mer negativt beteende, då människan är destruktiv. Anser jag iaf. Jag kommer försöka motverka allt negativt så mycket jag kan, för jag vill ha en bättre värld.
Lycka till, jag anpassar mig hellre 🙂
Death On Wings wrote: Det är tur att vi på forumet har ilgadd, inte många forum som har en sådan allvetare som har vart med sedan tidernas begynnelse och som kan lära oss ynglingar saker och ting 🙄
:cy:
December 6, 2006
Vaniljflickan wrote: Jag låg faktiskt och funderade över det inatt
Så du menar att du låg och tänkte på mig inatt.. ? :heart:
( Med tanke på att jag antagligen var den senaste som skapade en diskution 😉 )
Death On Wings wrote: Det är tur att vi på forumet har ilgadd, inte många forum som har en sådan allvetare som har vart med sedan tidernas begynnelse och som kan lära oss ynglingar saker och ting 🙄
Antagligen enda forumet han inte är bannad ifrån så inte konstigt vi har honom här :bgrin:
opA87 wrote: Antagligen enda forumet han inte är bannad ifrån så inte konstigt vi har honom här :bgrin:
Som sagt var, en del postar enbart för att provocera.
Eller var det något annat du ville med det där skitinlägget?
December 6, 2006
ilg@dd wrote: Som sagt var, en del postar enbart för att provocera.
Eller var det något annat du ville med det där skitinlägget?
Jag har inget ont emot dig.. tycker du har gott humör, trevliga inlägg, intressant jobb och trevliga skoterturer som jag jätte gärna hade velat göra själv 🙂
Hmm, sorry.
Överreagerade tydligen litegrann..
1 Guest(s)