Ett kärleksbrev till alla på NH|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ett kärleksbrev till alla på NH
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1214292
January 15, 2009 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ja på alla forum finns det internetheroes och allt möjligt skit. I verkligheten skulle de inte gå i samma valser på något sätt i diskussionerna.

Man får ta vad det är, jag är säker på att många tjafsare är trevliga i verkligheten, men det gäller ju bara att sortera ut allan-ballans mot de riktiga misslyckandena. 😀

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
1214302
January 15, 2009 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

emokid wrote: Jag ser ingen anledning till att som Vaniljflickan uttryckte det, vara extra tydlig mot någon som inte tänker till ordentligt. (eller hur det nu var, sorry)

Man ska förvissa sig om att man har förstått saken rätt om man har skäl att misstänka tveksamheter. Det gäller väl alla tvivelaktiga kommunikationsprocesser. Hur mycket en individ "tänker till" är ju svårt att avgöra, så det är inte avhängigt ett tydligare språk.

emokid wrote: Gör man det genom sarkasm, skämt eller aggresivitet framkallar man bara negativa känslor och beteende hos den personen.

Tanken är att man förtydligar genom ärliga frågor om man har tolkat den andra rätt.

emokid wrote: Tänk åxå på att det är inte bara du och den konstiga personen som påverkas av det som skrivs. Det är många som bara läser utan att kommentera,[...].

Absolut tänkvärt.

emokid wrote:
[quote=Dehman] skrev:
Äsch, i dagens samhäll haglar skällsorden, man får anpassa sig och lära sig att inte ta så allvarligt på allt.

Om man anpassar sig till negativt beteende kommer det leda till mer negativt beteende [...]

Jag är beredd att hålla med och det var lite därför jag startade den här tråden.

anton41 wrote:
Jag leser for det meste tittelen før jag bestemmer om jag vil lese ett innlegg eller ikke.
Det har vært ett par tråder med direkte løgnaktige titler i det siste. Det irriterer meg.

Ledsen för det, jag tar åt mig. Jag brukar vara noggrann med att skriva informativa rubriker, men ibland måste man vara lite fyndigare för att få läsare. Det blir en kamp mellan att vara rättrådig och att använda fula knep. I det här fallet bedömde jag att mitt "brott" ändå tjänade ett slags högre syfte. O:)

opA87 wrote: Så du menar att du låg och tänkte på mig inatt.. ?

Oj, där tänkte du i många led, det är bra fortsätt så. Du har redan höjt snittstandarden på inläggen med ett par %. 😉

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1214310
January 15, 2009 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker: Ta hand om brudarna på forumet, dvs lyssna, förstå och hålla med!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1214311
January 15, 2009 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Tycker: Ta hand om brudarna på forumet, dvs lyssna, förstå och hålla med!

Man kan vara dörrmatta, man kan även välja att tycka och tänka själv.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1214319
January 15, 2009 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Tycker: Ta hand om brudarna på forumet, dvs lyssna, förstå och hålla med!

Är det något jag hatar så är det särbehandling och kvotering, fyfan för det.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1214329
January 15, 2009 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Det menar jag inte, men bara för att man inte behöver använda moderatorrättigheter kan man väl uppmana användarna att föra mer konstruktiva diskussioner? [Edit: Jag menar inte här att jag tycker att moderatorerna borde gå ut och uppmana folk mer... det kan ju tex komma från en användare, typ jag ;-)]

En uppmaning tolkas lätt som ett hot eller hårdare, det är en smal linje att balansera på.

Vaniljflickan wrote: Klart man får argumentera, det är ju det jag förespråkar, men på ett högre plan. Det är ju uppenbart att några hänger upp sig mer på vem som tycker något, än vad. Det är lite skrämmande.

Vi känner varandra hyfsat bra här inne och det gör nog att blir lite av "guilt by association" i en del fall. Långt ifrån rätt, men nog svårt att lösa.

Vaniljflickan wrote: Och visst får man gnabbas, var nu gränsen går mellan humor och förtryck. Att börja leta runt efter avtryck av en person och använda som stöd i en helt annan diskussion... är i mina ögon helt obefogat!

De enda som har befogenheter att förtrycka är jag, Ctrl, Coore och våra mer osynliga moderatorer. Ingen annan ska kunna ta sig den rätten. Sen ska du nog knappast se det hela som att det är en ny grupp människor som kommer igång i varje diskussion, vi har som sagt pratat med varandra ganska länge och kan nog ses som en social grupp på så sätt.

För jag tror inte du sätter dig ner och diskuterar politiska idéer med någon som du känt i många år och har en klar bild av var han/hon står? Det kan lätt kännas som en rätt meningslös diskussion och samma sak händer nog här inom vad det nu kan vara som diskuteras.

Vaniljflickan wrote: Sen tog jag väl i lite extra för att åtminstonde någon ska tänka till. Det är som när jag leder jympa, deltagarna tar ut rörelserna till ungefär 50% av vad jag gör. Vem vet, omedvetet kanske folk tar till sig kritiken så att tendensen sakta men säkert går mot "hur det borde vara". Hoppas 😎

Läderställ och piska så ska du se att de gör exakt som du säger 😉

//Andreas

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1214433
January 16, 2009 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag trodde det här var ett riktigt kärleksbrev till just mig, fy så värdelöst. 😉

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
1214762
January 19, 2009 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Tulle dig! Till macrus:
[Image Can Not Be Found]

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1214916
January 21, 2009 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Men jävlar i mig vad gulligt!
Lovar du att just det där brevet bara är till mig?

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1214919
January 21, 2009 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Men.. alltså kan ni inte flörta i pm istället?

😀

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1214926
January 21, 2009 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej! Det är inte lika underhållande 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1214961
January 21, 2009 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Men j**lar i mig vad gulligt!
Lovar du att just det där brevet bara är till mig?

Vad ska din flickvän säga? 😉

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1215021
January 22, 2009 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Vad ska din flickvän säga? 😉

:-$

:bok:

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1215584
January 27, 2009 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Hann bara läsa första inlägget men verkar vara en intressant tråd som jag sparar till någon regnig dag.

Sen så sparar jag även första inlägget som ett helt citat ifall jag någon gång skulle få för mig att börja skriva intressanta/debattvänliga inlägg här på NH igen. Då har jag det redo att klistra in när personangreppen/osakligheten börjar hagla in.

Fy bublan vad jag är besatt av väder idag.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1215601
January 27, 2009 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Mindre fågelkvitter och mer handling.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 489
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL