January 17, 2002
Jag har aldrig varit med om någon jä*la oartigare, korkade, ful, dummare person som den jag just träffat!! FY HEL*ETE VAD JAG ÄR ARG!!!!
Jag kommer hem från stan och ser att min granne har en massa främmande hos sig, står ungefär 10 bilar på gården. så när jag ställer mig på trappen och öppnar dörren springer min 15 år gammla katt ut och sätter sig vid våran utfart där grannens dotter och en främmande tjej i 17 års åldern just passerar. Katten jamar åt dom där han sitter, och ena tjejen (inte grannen som tur var) går 2 meter in på min uppfart OCH SPARKAR TILL HONOM UTAN NÅGON TILL SYNES ANLEDNING OCH GÅR SEDAN TILLBAKA TILL VÄGEN OCH PRATAR MED SIN VÄN (Som för den delen ser chockad ut och frågar högt vad fan hon gjorde så för)!!!! ytterdörren är placerad på sidan av huset, så dom såg inte mig i mörkret, men som f*n att jag såg dom! Jag rusar efter dom och börjar vråla åt ena och fråga vad i helvete dom håller på med! Ena jäveln kläcker ur sig "Håll käften och håll din katt inne jävla CP, hela stan hör juh dig!"... Jag tar tag i hennes arm och förklarar att jag har haft den där katten sedan jag var 4 år gammal och slänger ur mig hela min mörka sida av mitt vokabulär i hennes ansikte. Hon sliter bort armen och DRAR EN BUTTERFLY UR SIN JACKFICKA! Jag, som aldrig blivit hotad med en kniv förut gör det jag först kommer på och sliter den direkt ur händerna på den innan hon vecklat ut den (Idioten hade spärren på) och sätter utan betänkligheter armbågen i ansiktet på henne så hon faller. Grannens dotter springer raka vägen till hennes pappa och skriker (tom högre än jag gjorde) att jag knockat hennes kompis på vägen (j*vla dumma blondin som inte fattar skillnaden mellan avväpning och misshandel).
Så nu har jag, idioten och grannens hela skara främmande stått i ca 30 minuter och låtit hela västerbotten fått höra vad vi diskuterat om. Jag höll på att brista i skratt flera gånger då jag tittade på tjejen som hotade mig stå med sin pappas arm om axeln med en servett över sin spräckta läpp och lipa högljutt. Denna post skulle bli alldeles för lång om jag återgav samtalet, men jag kan juh säga att dom trodde att kniven var min och jag hade hotat henne med den dom första 5 minuterna, och hoten om polisanmälning flög över mig lite då och då. Tur för grannens dotter att hon sa till om det, annars hade det blivit en till spräckt läpp varesig 20 pers såg på eller inte...
Ush, har aldrig mött någon så urbota dum person i mitt liv! Fast den största diskussionen är fortfarande ogjord, och den börjar då mina föräldrar kommer hem ikväll :cy:
Min katt haltar som tur är bara, hade han dött hade jag inte slutat vid ett slag... Kan inte tänka mig ett liv utan honom :-/ haft han i 15 år, och jag kommer inte ihåg en tid utan findus (Var ett stort pettson fan som liten :bok: ) Han är minst lika viktig som någon annan i mitt liv.
July 11, 2002
Vilken dum jävla idiot. Har aldrig läst så mycket idioti om en person.
usch, kan inte förstå varför man går fram och sparkar till en jamade katt utan att ha gjort något.
jag har själv en katt sedan jag har varit liten och den betyder väldigt mycker för mig...
Om en person dödade min katt pgr av en sparkt och jag såg det, så skulle jag fan ha slagit sönder personen med mina bara händer...
September 5, 2001
w00t, skall erkännas at tjag inte är en katt älskare men jag hatar dom nte (gillar hundar bättre) men man går inte bara fram till ett djur (oavsett art så sparkar till det! då har man enbart mögliga sågspån mellan öronen. Tyckte du gjorde helt rätt som spräckte läppen på den jäveln, dia föräldrar kommer garanterat förstå va du gjorde även om dom kanske kommer tycka det va lite vårslöst gjort (vilket det absolut inte va;) ) men vi lever i ett land som heter Sverige och där kan man inte försvara sig själv utan den som börjat allt (inbrott, slgsmål eller som idetta fal hotat dig med kniven) slipper undan medans du som försvarat dig åker på allt. Hoppas du har en granne som fattar vad hon måste göra, å säga som det va. det ordnar sig ska du se;)
April 20, 2002
Ja inte hade jag bara slagit henne på käften.
Hoppas du ser till att hon får lida riktigt för det hon gjort.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
August 5, 2002
Vet hur du känner! Man blir så JÄVLA SUR! Adrenalinet ligger väl på en liter! Ja har också tagit en del liknande diskussioner med idiotjävlar som kommer objudna till feser, och inte nog med det, spöar folk också... Nån gång sluta de me att killen sprang efter mej med dragen kniv - INTE kul. Han påstod sej vara "anti-nazist" (är egentligen raka motsatsen), sen kallade han mej "bögnazistjude"! Har man ett IQ över 10 då?!
January 17, 2002
dbn wrote: trevliga personer....hade nog gjort samma sak om jag var i din sits. förresten var i umeå bor du? bara roligt att veta ;> tänkte eftersom jag är från umeå också
Nyinflyttad från bjännsjo utnaför, bor sedan 2 veckor på teg/böleäng, vet inte vilket faktiskt =) nåt mittemellan.
Svar på frågan om polisanmälning. Nja, jag tror redan hon har fått sitt straff. Hennes förädrar är redan införstådda i vad hon gjort nu. Det är nog straff nog. Dessutom orkar jag inte med domstol osv.
Den stora frågan är vafan man ska göra med grannslynan som knappt hjälpte mig i bråket, hon var själv väldigt upprörd över vad hennes vän gjort, men det enda hon kunde kläcka ur sig var att kniven inte var min. I alla andra avseenden var hon tyst som en mus. Ska blir småkul och konfrontera henne imorgon och fråga vad hon tänker med. Ska bannemig vandra rakt in i huset utan att knacka och gå direkt till henne och börja skälla. Jag ska endå till stockholm på tisdag, hade kanske vare smart å gå just innan man far så man inte får någe skäll för det!
Mina föräldrar kommer hem kl 10, jag undrar vems sida dom ställer sig på.
October 2, 2002
CoLiC wrote:
Ska blir småkul och konfrontera henne imorgon och fråga vad hon tänker med. Ska bannemig vandra rakt in i huset utan att knacka och gå direkt till henne och börja skälla.Mina föräldrar kommer hem kl 10, jag undrar vems sida dom ställer sig på.
Du får fan berätta sedan vad som hände med det.
Det är väl klart dina föräldrar ställer sig på din sida, jag känner att du har gjort allt rätt. Skulle fan ha gjort likadant om inte mera. Blev ju arg bara jag satt och läste ditt inlägg liksom! 👿 Fan ta djurplågare
March 9, 2003
Jag håller helt med dig, skulle nog ha brutit armen på henne istället.(Gillar inte att slåss.)
Men en liten hint. Om du tagit kniven och sen slagit henne är det typ misshandel, om du slagit henne och sedan tagit kniven är det självförsvar. Så om polisen ska veta nått så säger du "Jag kommer inte ihåg för jag var rädd för mitt liv"
March 15, 2002
vacco wrote: Jag håller helt med dig, skulle nog ha brutit armen på henne istället.(Gillar inte att slåss.)
Men en liten hint. Om du tagit kniven och sen slagit henne är det typ misshandel, om du slagit henne och sedan tagit kniven är det självförsvar. Så om polisen ska veta nått så säger du "Jag kommer inte ihåg för jag var rädd för mitt liv"
jo, men drog hon fram en kniv så e de ju inte så konstigt om man vill försvara sig.. tror inte han behöver oroa sig. men ludret kan nog ligga lite pyrt till.
1 Guest(s)