February 22, 2003
vacco wrote: Jag håller helt med dig, skulle nog ha brutit armen på henne istället.(Gillar inte att slåss.)
Men en liten hint. Om du tagit kniven och sen slagit henne är det typ misshandel, om du slagit henne och sedan tagit kniven är det självförsvar. Så om polisen ska veta nått så säger du "Jag kommer inte ihåg för jag var rädd för mitt liv"
hahahah du kan såna där grejor insatt som fan
January 30, 2003
March 9, 2003
Jag är ingen besservisser eller så men vill bara klargöra vad lagen säger.(Är ingen advokat/polis eller laglydig för den delen heller)
MoNsTeR:
Men enligt lagen så utgör hon inget hot längre. Då kan man inte yrka på självförsvar.
Lyd inte mitt förra råd att ljug för farbror Blå, leder ofta till mer problem.
July 19, 2001
Nej, jag är en sådan som har lust att jävlas med en person tills den personen byter telefonnummer.. Eller helst flyttar.. AHAHAHAHOHO..
Om det hade varit min katt så hade jag spöat skiten ur fanskapet.. Skit i om det var en jävla tjejj.. Jag är helt jämlik och bryr mig inte om det. 😀
Det var fan så jävla mycket bättre förr.. Det kan bli bättre om vi har tre ggr så många poliser och poliserna får använda lite mer våld.. Och dom måste ha hyperny teknik.. Och automatkarbiner 🙂
September 11, 2002
jag hatar djurplågare.. om något liknande hänt mig och inga lagliga följder plågat mig hade jag starkt betänkt att sätta kniven i strupen på henne..
tyvärr kan man inte göra så då hon inte är värd att sitta i fängelse för.. väldigt ofta tänker jag vad trevligt det hade varit att ha en knapp i sin hand som gör att en person man vill bara dör, sådär direkt och ingen får reda på det..
Men ärligt talat du måste, för allas vår skull polisanmäla henne för vapenhot och djurplågeri... djurplågeri kan ge fina straff nuförtiden.. helst ska du ju få skadestånd (köp nåt gott till findus) och så ska hon få samhällstjänst.. oj vad bra det hade vatt.. hon kan få torka kattlort från rabatter eller nåt.. du måste gå till botten med detta..
usch vad arg man blir... blir lätt argare för djurplågeri än misshandel.. absolut.
May 22, 2001
Jävla korkade unge, samhällstjänst på ett djursjukhus i 10 år, så hon fattar vad hon gjort sen betala minst 100.000:- för ditt lidande.
Anmäl henne. Du har jhu vittne på vad hon gjorde.
Lider med dig. Skönt att katten klarade sig.
Har själv katt men måste kanske göra mig av med den, eftersom jag verkar vara allgerisk mot den. Någon som bor i närheten av Tranås som är intresserad av en katt?
May 23, 2001
CoLiC wrote: Ska bannemig vandra rakt in i huset utan att knacka och gå direkt till henne och börja skälla. Jag ska endå till stockholm på tisdag, hade kanske vare smart å gå just innan man far så man inte får någe skäll för det!
Inget skäll för hemfridsbrott? Skulle råda dig att tänka efter en gång till innan du gör en sån sak.
October 7, 2002
vacco wrote: Jag håller helt med dig, skulle nog ha brutit armen på henne istället.(Gillar inte att slåss.)
Men en liten hint. Om du tagit kniven och sen slagit henne är det typ misshandel, om du slagit henne och sedan tagit kniven är det självförsvar. Så om polisen ska veta nått så säger du "Jag kommer inte ihåg för jag var rädd för mitt liv"
Det räknas nog som självförsvar oavsett. I de paragrafer som behandlar nödvärn så tar man i Sverige till skillnad från många andra länder hänsyn till att det är lätt att överreagera en del då man blir utsatt för exempelvis knivhot. Därför så krävs det att det är mer uppenbart är övervåld än det gör i många andra länder...
September 13, 2002
TERdON wrote:
Det räknas nog som självförsvar oavsett. I de paragrafer som behandlar nödvärn så tar man i Sverige till skillnad från många andra länder hänsyn till att det är lätt att överreagera en del då man blir utsatt för exempelvis knivhot. Därför så krävs det att det är mer uppenbart är övervåld än det gör i många andra länder...
"en ej uppenbart oförsvarlig mängd våld" så lät det på skyddsvaktsutbildningen i lumpen iaf
March 9, 2003
Som alla lagar i Sverige är den väldigt luddig om man inte är insatt, och istället för att fumla runt i mörkret om vad folk tror eller tycker så postar jag exakt hur lagen lyder.
Kapitel 24 i Brottbalken, 1 §:
"En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarligt.
Rätt till nödvärn föreligger mot:
1 ett påbörjat eller överhängande brottslig angrepp på person eller egendom,
2 den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtages på bar gärning,
3 den som olovligt trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus gård eller fartyg, eller
4 den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse."
Tolka den som ni vill, och som sagt den kan tolkas på minst lika många sätt som bibeln.
2 Guest(s)