January 17, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=vacco]
BelGarath:
hahahah du kan såna där grejor insatt som fanSånt man lär sig när man tränar vissa kampsporter 🙂
Du skulle spöat skiten ur slynan, sen avväpnat henne.. Det tänker jag göra om nån ger sig på mig... Se till att ha vittnen bara.... Fin armbåge där, grattis. Fläskläp är det minsta hon förtjänar.
Det var mkt viktigt att din granne sa att det inte var din kniv, se till att det blir inspelat på en bandspelare innan hon ändrar sig, det är din enda chans att bevisa vad som hände, annars står ord mot ord eftersom din granne är väldigt tystlåten.
En annan sak som är viktig är att du blev extremt rädd när hon drog upp kniven och att du (om du tex. nu tog kniven av henne _innan_ du slog henne) tex. inte kom ihåg när hon tappade kniven i marken, ochallt allt gick väldigt fort, vilket inte är ngn lögn kan jag tänka mig. Nu tycker jagdu tar kontakt med polisen och gör en anmälan.
Nja, polisen har redan lagt ner allt förutom anklagelserna om vapen innehavet eftersom jag inte gjorde någon anmälan. Vet inte vad olaga vapen innehav ger i sverige, jag föredrar att hålla mina tillhyggen utom synhåll för idioter 🙄
Jag tycker det är bäst om hon får lida lite i sitt personliga liv pga skadan och den utskällning hon antagligen fått av sina föräldrar nu. Och som jag redan sagt, orkar inte med domstol osv. Vill inte finnas i något register som polisen kan snoka i när man väl lyckas göra något klantigt i livet.
och till Helix: Du skulle förstöra allt det roliga jag har planerat om du fick henne att flytta :bgrin:
October 28, 2002
Humm....
Du, en anmälan skulle nog vara en del gratis pengar...!! En katt som e din räknas som din egendom också, så hon torskar ju på olaga hot, för att hon sparkade din katt mm mm..
Du har ju redan fått rätt från polisen, anmäl henne och få lite pengar!! Det är du värd, du kan ju alltid köpa käk till findus för pengarna 😉
September 11, 2002
Blue_Moon_ wrote: Du skulle spöat skiten ur slynan, sen avväpnat henne.. Det tänker jag göra om nån ger sig på mig... Se till att ha vittnen bara.... Fin armbåge där, grattis. Fläskläp är det minsta hon förtjänar.
hehe trodde du var en sån där seriös kampsportsutövare.. humöret svänger ser jag 😀
January 17, 2002
Newbie2K wrote: Humm....
Du, en anmälan skulle nog vara en del gratis pengar...!! En katt som e din räknas som din egendom också, så hon torskar ju på olaga hot, för att hon sparkade din katt mm mm..Du har ju redan fått rätt från polisen, anmäl henne och få lite pengar!! Det är du värd, du kan ju alltid köpa käk till findus för pengarna 😉
Återigen: Jag vill inte finnas i något register!
September 11, 2002
du och din katt är offren.. de enda som kommer stå i de där "registren" är att du fått rätt i en rättegång gällande sakerna du anklagar henne för.. du kommer knappast lida för att du finns i dessa "register".. hon kommer dock få en dom som kommer sticka henne i sidan.. hon kommer bli "dömd" för diverse brott.. så det behöver du inte oroa dig för.. (om det nu inte hänt nåt som du inte velat berätta för oss?) 🙂
arbetsgivare kommer inte kunna se dessa register.. om du blir dömd för något kan de möjligtvis se detta beroende på brottets allvarlighetsgrad.. om du blir åtalad för ett brott men frikänd kommer arbetsgivare inte kunna se detta.. och inte de mål du vunnit heller.. (nästan säker)
September 11, 2002
Metz wrote: hahah fan va skönt gjort, jag e mkt emot att använda våld mot kvinnor (men inte dumhuven och pundare) så jag antar att du gjorde rätt med tanke på att hon drog vapen mot dig oxå
jeje tack för ett litet garv så här på kvällskvisten 😀 😀
såna männskor räknas inte som kvinnor.. de räknas som ett väsen.. 😀
June 17, 2001
Man ska inte slå tjejer, men självförsvar är bra.
Jag hade gett henne en armbåge som du och sen hade jag slagit henne x ggr under fallet till marken. Jag brukar inte reagera såhär, men om det du skriver är sant hade jag gjort prcis som du. Sen hade jag spöat hennes farsa också om hade fulat sig, sånt här får en att lacka till 110%.
Glömde en sak, de e dumt att polisanmäla henne. Du har nämnligen gett henne en armbåge som i de flesta fall bara räknas som att försöka skada en person. du får inte avsiktligt skada någon även om det gäller avväpning. Gör hon en motanmälan så kan det gå illa för dig, beroende åklagare och dommare (nämndemän). Det kan till och med hända att du får betala mer i skadestånd till henne än hon till dig eftersom din katt (eftersom den har päls) inte har några synliga skador men det har/hade hon (fläskläpp). Sen finns det inget tråkigare än att sitta i en rättegång, jag lovar!
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
November 26, 2002
[NH wrote: WIGGER]Glömde en sak, de e dumt att polisanmäla henne. Du har nämnligen gett henne en armbåge som i de flesta fall bara räknas som att försöka skada en person. du får inte avsiktligt skada någon även om det gäller avväpning. Gör hon en motanmälan så kan det gå illa för dig, beroende åklagare och dommare (nämndemän). Det kan till och med hända att du får betala mer i skadestånd till henne än hon till dig eftersom din katt (eftersom den har päls) inte har några synliga skador men det har/hade hon (fläskläpp). Sen finns det inget tråkigare än att sitta i en rättegång, jag lovar!
Vi har lite inklistrat material från lagboken som säger att ett visst mått av våld är okej..
sen så linkade ju tydligen katten efteråt, och det är ju också en synlig skada..
men det är nog sant att det är lika bra att strunta i anmälan.. ofta räcker det att veta att man haft rätt.
3 Guest(s)