January 17, 2002
Ok ok, en tredje tråd om datorspelshysterin, men den här var viktig
Vad säger ni om att vi komponerar ihop ett öppet brev till Aftonbladet eller TV4 där vi klagar på att de klagar på våra spel och målar oss som psykfall?
Jag ska sitta och göra ett, ni kan väl falla in i ledet bakom mig?
Var seriösa och förvärra inte vårat redan dåliga anseende hos allmänheten.
Skulle vara kul om vi fick med det i nyheterna 🙂 Dom skulle säkert hugga efter sånthär direkt för att få mer artiklar om det.
October 15, 2002
CoLiC, you can count on me 😀 känner mig lite irriterad när jag läser hur Aftonbladet bl a trakasserar oss, gamerz, och hur vi kan någon sekund som helst springa ut på stan med våra Desert Eagles och börja räkna alla HS 😀
maila gärna till [email]mrfilen@hotmail.com[/email] om du vill ta kontakt.
MVH
Alex
June 23, 2002
Ehrm, målar som psykfall?
Har du en länk? :wide:
Och "vi"?
EDIT: Såg tråden nu..
Min åsikt är äsch orka bry sig det är ju aftonbladet trots allt och berörs inte en dugg av det, visserligen brukar jag ju inte spela men.
Bara riktigt datornördar och spelnördar som berörs av den där ju. 🙄
August 16, 2002
mm... fett nice ju...
tycker att du ska ta med faktumet att vi inte är helt jävla borta, o att saker som rör sig på skärmen är uppbyggda av polygoner o inte celler... de har ingen familj som kommer sakna dem (förutom mina raven shield snubbar, THEY MUST NOT DIE!)... att skjuta ihjäl en polygonsnubbe är inget som man bryr sig om eftersom de inte är männsikor... sen när grafiken blir så advancerad att man inte ser skillnad på en människa och en spelkaraktär kan man börja gnälla, men innan så är det bara löjligt... en människa är en människa är inte datorgjord..
du kan också ta med det där med USA, att man skyller på tv-spel o datorspel för mord i skolor, óch inte faktumet att det finns fler vapen per capita i USA än i nåt annat land... varför begås det inte blodiga våldsbrott i andra länder där man också lirar datorspel??
sen så tycker jag att du ska påpeka att om man är ett sånt psykfall att man kan tänka sig att mörda folk så spelar det ingen roll om man spelar datorspel eller inte...
sen så kan du ju ta med faktumet att alkohol är enormt mycket farligare, och är inblandat i 20% av alla fall då akutsjukvård behövs... hur många brott begås för att man spelat datorspel...?
hmm kanske missförstod hela grejen med "öppet" brev men aja...
October 15, 2002
Ett bra exempel är på ett LAN. Man ringer ihop sina polare, bestämmer ett datum, lokal osv. När man väl är igång och spelar så är det vääääääldigt sällan att när en spelare "dör", så tar han fram farsans bössa och knäpper den 1337 spelare som har precis dödat honom. Alla brukar väl skratta åt det när man blir lite förbannad, men man tar aldrig ut sin aggresioner genom att bli riktigt våldsam! Själv tycker jag i vissa spel, som har co-op mode, så lär man sig sammarbete osv...
September 18, 2002
.doedels wrote: jag såg 4an nyss, nyhets repotage om en kille som ville skjuta morsan för att han fick en reflex att göra det ...
Samma sak har hänt mig, jag lirade super mario bros och fick helt plötsligt för mig att hoppa med huvudet rakt upp i taket i hopp om att hitta pengar där. Efter det så sprang jag ut och försökte krossa djur (hittade inga sköldpaddor) genom att hoppa på dem. :whops:
September 18, 2002
mrfilen wrote: The Cadet, lite LOL på den 😀
Skulle varit otroligt roligt om de började hacka på de som lirade Super Mario Bros och ansåg spelet som våldsamt eftersom man skjöt på växter som kom upp ur rören!
DEt är ju precis det jag menar. Folk gnäller över våldsamma realistiska datorspel såsom Vice City och postal2. Men att man kan köpa Deer Hunter spel för att medvetet meja ner djur är det ingen som nämner.
1 Guest(s)