July 18, 2003
The Cadet wrote: [quote=.doedels]jag såg 4an nyss, nyhets repotage om en kille som ville skjuta morsan för att han fick en reflex att göra det ...
Samma sak har hänt mig, jag lirade super mario bros och fick helt plötsligt för mig att hoppa med huvudet rakt upp i taket i hopp om att hitta pengar där. Efter det så sprang jag ut och försökte krossa djur (hittade inga sköldpaddor) genom att hoppa på dem. :whops:
VA?!, jag trodde jag var den ända som påverkades så av det spelet..
och själv snodde jag farsans bil och for och maxxade efter E4:an efter att ha spelat nfsu
June 19, 2002
Oh ja, jag är verkligen på.
Precis som ni säger, de vill bara ha en syndabock och kan inte förstå att dödsskjutningar kan bero på att vapen är accepterat i det amerikanska samhället som det mesta verkar grundas på (skolskjutningar etc.).
Det känns också lite grand som:
"Bush skickar nya trupper till Irak", "200 miljoner människor svälter varje dag"... och sen... HERREGUD!! VI MÅSTE STOPPA TV-SPELSVÅLDET!
Det är ju inte direkt som att jag vill ställa mig och rocket-jumpa bara för att det går bra i Q3.... gah.. detta blev flum 😀 men ändå! 🙂
September 8, 2003
.doedels wrote: jag såg 4an nyss, nyhets repotage om en kille som ville skjuta morsan för att han fick en reflex att göra det ...
"Jag kännde "shotgunreflexen" mot morsan när jag kom ner för trappan, hade jag haft ett riktigt shotgun skulle jag någ blåst huvudet av henne"
Han sa nåt sånt, :cy: DÄR har vi nog en av dom farliga!
June 19, 2002
"-d-himself wrote: VA?!, jag trodde jag var den ända som påverkades så av det spelet..
och själv snodde jag farsans bil och for och maxxade efter E4:an efter att ha spelat nfsu
Hmmm, just där har du ju iofs en risk.. Jag vill iaf trycka lite hårdare på gasen efter att ha lirat NFSU, det ska jag erkänna 🙂
October 15, 2002
gjorde du verkligen det -d-himself-? 😛 vad hade farsan för bil då? En Skyline, trimmad, stylad? 😀 har själv aldrig fått en enda impuls av våldsamma datorspel. Man brukar väl skoja med sina kompisar, och då menar jag verkligen skoja, om att det skulle varit skönt att ha t.ex. en flashbang hemma som utlöses automatisk när nån försöker bryta sig i huset. Visst finns det personer som tar våldsamma spel på allvar. Själv känner jag en kille som skryter varje dag om hur många nazister han dödade på en timme i MOHAA, men han är bara lite speciell.
March 24, 2003
January 17, 2002
raim wrote: Men seriöst... jag vill inte vara emot majoriteten. Men jag tycker att media kan ha rätt ibland. Visst klart att alla inte blir galna bara för att de spelar datorspel, men det finns säkert några enstaka som blir påverkadde, det kan ni inte säga emot.
Vi har inte sagt nått annat...
September 18, 2002
raim wrote: Men seriöst... jag vill inte vara emot majoriteten. Men jag tycker att media kan ha rätt ibland. Visst klart att alla inte blir galna bara för att de spelar datorspel, men det finns säkert några enstaka som blir påverkadde, det kan ni inte säga emot.
Visst, folk blir påverkade av i stort sett all media idag, tv, radio, tidningar m.m det är bara så. Men hela den här debatten om att folk springer ut och skjuter ihjäl folk, bara för att dom har gjort det i ett spel är bara så himla överdrivet. Det verkar som om folk bara letar efter något att skylla brottsligheten på.
Inte fan är det någon som vill förbjuda religion bara för att det har varit orsaken till i stort sätt alla krig (jag vill förbjuda religon).
Men visst skulle man kunna ha en viss "våldsgräns" i spel, jag menar "postal2" var ju faktiskt rätt osmakligt.
September 18, 2002
Spyder wrote: Alla nördar jag hatar är iallafall dom som springer runt och säger "lol", "Ooooh vilket jäkla HS!!" och "Geek" och liknande in real life liksom.. Smockan hänger där när jag hör folk säga de i min närvaro faktiskt...
Precis, lol ska man skriva inte säga. Ännu värre är de som har börjat skriva lål och löl och lal istället för lol...GRRR
Men det värsta jag vet när det gäller "nätspråk" är folk som skriver haxxor.. 👿 Ännu värre är det när folk använder en del av de orden irl 👿
September 17, 2003
jag är på!
kan ju skriva att spel skapar rätt mycket gemenskap. Det gör det ju både LAN och sen när man kör över internet.
Har man ett sunt förnuft så går man inte ut och skjuter ner ett tiotal personer på stan varje gång man spelat ett spel. Tycker även att det är föräldrarnas ansvar att se till deras barn, tror inte det är så bra om en femåring sitter och lirar postal 2, som är precis som The Cadet säger, osmakligt.
Det är vad jag tycker..
January 17, 2002
BarateaU wrote: Blev frustrerad över den lilla skiten som beställde från komplett och sen sabba allt och ville ha cash, men de var PLUS! svt.
Men write my name to m8
Jag tror vi skriver NH members, sen kan vi slänga upp en tråd på Swec också, nån kan få den uppgiften.
Vi måste ju skriva brev först! Jag sitter här och totar ihop ett, men jag vill ju ha förslag från er också! Har bara fått ett!
July 19, 2001
Det är bara jävla idioter som håller på att klaga på serietidningvåldet, tv-våldet, videovåldet, datorspelsvåldet. Man håller på med sådan skit för att 40åriga morsor ska få någonting att engagera sig i.
Något som de borde göra är dock att hålla på att uppmärksamma allmänheten om alla jävla pundare som missbrukar rohypnol och sticker ned helt oskyldiga personer utan någon anledning alls.
De flesta människor är för dumma för att tycka.
December 31, 2002
megaman_b wrote: jag är på!
kan ju skriva att spel skapar rätt mycket gemenskap. Det gör det ju både LAN och sen när man kör över internet.
Har man ett sunt förnuft så går man inte ut och skjuter ner ett tiotal personer på stan varje gång man spelat ett spel. Tycker även att det är föräldrarnas ansvar att se till deras barn, tror inte det är så bra om en femåring sitter och lirar postal 2, som är precis som The Cadet säger, osmakligt.
Det är vad jag tycker..
Jag tror inte jag skulle trycka på det argumentet medtanke på att de flesta ur den äldre generationen inte betecknar kommunicera via internet som gemenskap. Jag tror inte heller de betecknar att samlas i ett rum för att sedan sätta sig framför datorerna som gemenskap.
December 31, 2002
CoLiC wrote: [quote=BarateaU]Blev frustrerad över den lilla skiten som beställde från komplett och sen sabba allt och ville ha cash, men de var PLUS! svt.
Men write my name to m8
Jag tror vi skriver NH members, sen kan vi slänga upp en tråd på Swec också, nån kan få den uppgiften.
Vi måste ju skriva brev först! Jag sitter här och totar ihop ett, men jag vill ju ha förslag från er också! Har bara fått ett!
Jag kan lägga upp en tråd på Swec...
4 Guest(s)