Ett öppet brev|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ett öppet brev
-d-himself-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1491
sp_UserOfflineSmall Offline
559086
March 2, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

The Cadet wrote: [quote=.doedels]jag såg 4an nyss, nyhets repotage om en kille som ville skjuta morsan för att han fick en reflex att göra det ...

Samma sak har hänt mig, jag lirade super mario bros och fick helt plötsligt för mig att hoppa med huvudet rakt upp i taket i hopp om att hitta pengar där. Efter det så sprang jag ut och försökte krossa djur (hittade inga sköldpaddor) genom att hoppa på dem. :whops:

VA?!, jag trodde jag var den ända som påverkades så av det spelet..
och själv snodde jag farsans bil och for och maxxade efter E4:an efter att ha spelat nfsu

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
559096
March 2, 2004 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Oh ja, jag är verkligen på.
Precis som ni säger, de vill bara ha en syndabock och kan inte förstå att dödsskjutningar kan bero på att vapen är accepterat i det amerikanska samhället som det mesta verkar grundas på (skolskjutningar etc.).
Det känns också lite grand som:
"Bush skickar nya trupper till Irak", "200 miljoner människor svälter varje dag"... och sen... HERREGUD!! VI MÅSTE STOPPA TV-SPELSVÅLDET!

Det är ju inte direkt som att jag vill ställa mig och rocket-jumpa bara för att det går bra i Q3.... gah.. detta blev flum 😀 men ändå! 🙂

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
559097
March 2, 2004 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett litet "ordspråk": "Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listen to repetitive music..."

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
559098
March 2, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

sign me up 🙂 !

Revenge of the nerds 🙄 😉

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
559099
March 2, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: jag såg 4an nyss, nyhets repotage om en kille som ville skjuta morsan för att han fick en reflex att göra det ...

"Jag kännde "shotgunreflexen" mot morsan när jag kom ner för trappan, hade jag haft ett riktigt shotgun skulle jag någ blåst huvudet av henne"

Han sa nåt sånt, :cy: DÄR har vi nog en av dom farliga!

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
559105
March 2, 2004 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

"-d-himself wrote: VA?!, jag trodde jag var den ända som påverkades så av det spelet..
och själv snodde jag farsans bil och for och maxxade efter E4:an efter att ha spelat nfsu

Hmmm, just där har du ju iofs en risk.. Jag vill iaf trycka lite hårdare på gasen efter att ha lirat NFSU, det ska jag erkänna 🙂

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 413
559106
March 2, 2004 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

gjorde du verkligen det -d-himself-? 😛 vad hade farsan för bil då? En Skyline, trimmad, stylad? 😀 har själv aldrig fått en enda impuls av våldsamma datorspel. Man brukar väl skoja med sina kompisar, och då menar jag verkligen skoja, om att det skulle varit skönt att ha t.ex. en flashbang hemma som utlöses automatisk när nån försöker bryta sig i huset. Visst finns det personer som tar våldsamma spel på allvar. Själv känner jag en kille som skryter varje dag om hur många nazister han dödade på en timme i MOHAA, men han är bara lite speciell.

raim
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 163
559121
March 2, 2004 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Men seriöst... jag vill inte vara emot majoriteten. Men jag tycker att media kan ha rätt ibland. Visst klart att alla inte blir galna bara för att de spelar datorspel, men det finns säkert några enstaka som blir påverkadde, det kan ni inte säga emot.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
559150
March 2, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

raim wrote: Men seriöst... jag vill inte vara emot majoriteten. Men jag tycker att media kan ha rätt ibland. Visst klart att alla inte blir galna bara för att de spelar datorspel, men det finns säkert några enstaka som blir påverkadde, det kan ni inte säga emot.

Vi har inte sagt nått annat...

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
559159
March 2, 2004 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

raim wrote: Men seriöst... jag vill inte vara emot majoriteten. Men jag tycker att media kan ha rätt ibland. Visst klart att alla inte blir galna bara för att de spelar datorspel, men det finns säkert några enstaka som blir påverkadde, det kan ni inte säga emot.

Visst, folk blir påverkade av i stort sett all media idag, tv, radio, tidningar m.m det är bara så. Men hela den här debatten om att folk springer ut och skjuter ihjäl folk, bara för att dom har gjort det i ett spel är bara så himla överdrivet. Det verkar som om folk bara letar efter något att skylla brottsligheten på.
Inte fan är det någon som vill förbjuda religion bara för att det har varit orsaken till i stort sätt alla krig (jag vill förbjuda religon).
Men visst skulle man kunna ha en viss "våldsgräns" i spel, jag menar "postal2" var ju faktiskt rätt osmakligt.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
559167
March 2, 2004 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla nördar jag hatar är iallafall dom som springer runt och säger "lol", "Ooooh vilket jäkla HS!!" och "Geek" och liknande in real life liksom.. Smockan hänger där när jag hör folk säga de i min närvaro faktiskt...

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
559180
March 2, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Alla nördar jag hatar är iallafall dom som springer runt och säger "lol", "Ooooh vilket jäkla HS!!" och "Geek" och liknande in real life liksom.. Smockan hänger där när jag hör folk säga de i min närvaro faktiskt...

Precis, lol ska man skriva inte säga. Ännu värre är de som har börjat skriva lål och löl och lal istället för lol...GRRR
Men det värsta jag vet när det gäller "nätspråk" är folk som skriver haxxor.. 👿 Ännu värre är det när folk använder en del av de orden irl 👿

megaman_b
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 350
559195
March 2, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

jag är på!

kan ju skriva att spel skapar rätt mycket gemenskap. Det gör det ju både LAN och sen när man kör över internet.

Har man ett sunt förnuft så går man inte ut och skjuter ner ett tiotal personer på stan varje gång man spelat ett spel. Tycker även att det är föräldrarnas ansvar att se till deras barn, tror inte det är så bra om en femåring sitter och lirar postal 2, som är precis som The Cadet säger, osmakligt.

Det är vad jag tycker..

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 413
559213
March 2, 2004 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

megaman_b, instämmer helt. En hel del spel skapar rätt mycket gemenskap, särskilt när man har druckit en öl eller 2 😀

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
559231
March 2, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Skriv upp mig! Kan skriva ett intressant stycke i brevet om det finns någon efterfrågan på något sådant.

Min mail:
[email]spider@zone-radio.com[/email]

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
559234
March 2, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev frustrerad över den lilla skiten som beställde från komplett och sen sabba allt och ville ha cash, men de var PLUS! svt.
Men write my name to m8

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
559240
March 2, 2004 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Blev frustrerad över den lilla skiten som beställde från komplett och sen sabba allt och ville ha cash, men de var PLUS! svt.
Men write my name to m8

Jag tror vi skriver NH members, sen kan vi slänga upp en tråd på Swec också, nån kan få den uppgiften.

Vi måste ju skriva brev först! Jag sitter här och totar ihop ett, men jag vill ju ha förslag från er också! Har bara fått ett!

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
559241
March 2, 2004 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är bara jävla idioter som håller på att klaga på serietidningvåldet, tv-våldet, videovåldet, datorspelsvåldet. Man håller på med sådan skit för att 40åriga morsor ska få någonting att engagera sig i.

Något som de borde göra är dock att hålla på att uppmärksamma allmänheten om alla jävla pundare som missbrukar rohypnol och sticker ned helt oskyldiga personer utan någon anledning alls.

De flesta människor är för dumma för att tycka.

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
559244
March 2, 2004 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

megaman_b wrote: jag är på!

kan ju skriva att spel skapar rätt mycket gemenskap. Det gör det ju både LAN och sen när man kör över internet.

Har man ett sunt förnuft så går man inte ut och skjuter ner ett tiotal personer på stan varje gång man spelat ett spel. Tycker även att det är föräldrarnas ansvar att se till deras barn, tror inte det är så bra om en femåring sitter och lirar postal 2, som är precis som The Cadet säger, osmakligt.

Det är vad jag tycker..

Jag tror inte jag skulle trycka på det argumentet medtanke på att de flesta ur den äldre generationen inte betecknar kommunicera via internet som gemenskap. Jag tror inte heller de betecknar att samlas i ett rum för att sedan sätta sig framför datorerna som gemenskap.

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
559245
March 2, 2004 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=BarateaU]Blev frustrerad över den lilla skiten som beställde från komplett och sen sabba allt och ville ha cash, men de var PLUS! svt.
Men write my name to m8

Jag tror vi skriver NH members, sen kan vi slänga upp en tråd på Swec också, nån kan få den uppgiften.

Vi måste ju skriva brev först! Jag sitter här och totar ihop ett, men jag vill ju ha förslag från er också! Har bara fått ett!

Jag kan lägga upp en tråd på Swec...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 428
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL