January 21, 2002
hejhej.
Tänkte höra, jag har en iPod och till den fick jag de vanliga "standard" hörlurarna. Dom var riktigt sköna, MEN så en dag så råkade jag spränga dem 🙄 . Jag letar förbrillt efter ett par nya, och det ska inte vara stora hörlurar utan små bra kvalitets lurar (öronmuffar). får kosta upp till ca. 600kr. Och det ska alltså vara "små" öronmuffar. har provat iPods in-ears men gick inte så bra för dem passade inte mina öron..
Så komm gärna med förslag.
Fotnot: vet inte om tråden ligger rätt men ville helst inte lägga den i "ljud" forumet för där verkade mest handla om Ljudkort...
January 22, 2003
Xuestor wrote: Koss The Plug är bäst i sin klass om du menar sådana.
Annars kan jag rekommendera Koss Porta Pro. Retrolur med grymt bra ljud i! Lätta, med Comfort Zone och ihopvikbara, vilket e kalas
Koss The Plug är absolut inte bäst i sin klass, Shure e2c steker dom any day.
September 12, 2001
Shure E2c och Koss the plug kan inte jämföras på sättet.
Dom ligger verkligen inte i samma prisklass och jag vågar påstå att The plug är ett prisvärt köp som slår många lurar som medföljer nära nog vilken MP3-spelare som helst.
Men kan man lätta på lädret så är Shure E2c ett kalasköp.
February 12, 2003
Hauk wrote: The Plug är igentligen samma skräp som följer med de flesta spelare, fast in-ear. När dem är in-ear och isolerar ordentligt låter det bra mycket bättre.
Shure E2C är ett bra val i din prisklassen. Vill du ha billigare så kika på Sonys Fontopia serie!
Inte för att vara pessimist eller så, men Sonys Fontopia-serie är värdelös för de pengarna man ger. Jag skulle kunna tänka mig att hosta upp ~150 spänn för ett par MDR-EX71SL, då de ungefär motsvarar Koss the Plug rent ljudmässigt. Det är iofs min egna subjektiva bedömning, men jag skulle lägga pengarna på Shure E2c direkt. Har ett par själv, och kommer aldrig göra mig av med de för ett par sämre lurar.
October 28, 2002
luuuuuuuuuuugn nu, EX71 knäcker plug, det är imho ingen disskution där! Vad testade du dem med? Tycker dem är helt klart prisvärda.
Creative EP630 är ju också bra budget alternativ, vilken av dem som är bäst vågar jag inte säga då jag endast lyssnat som hastigast på Creative i iPod. Spontant lät det "bra".
När det gäller bas, visst...samma lika, men det saknas ju lite annat i plug ;). Tar man t ex iPodens standardlurar och trycker dem mot "hörselkanalen" i örat så det isoleras ordentligt kommer man få liknande bas som plug. Inte exakt lika fint, men man hör helt klart hur lika lurarna igentligen är.
October 25, 2003
Bästa budgetalternativ:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=42458
Bästa microlurar jag testat, om man inte räknar in-ear.
Ska man lira mycket techno så rekommenderar jag en annan lur, basen i dessa är inte balanserad för såndant ljud.
Jag är dock jävligt nöjd, lyssnar nästan bara på akustisk emo, då är de helt jävla överlägsna i prisklassen upp till 500...
EDIT:
Köpguiden btw?
January 6, 2002
Om du går på E2c, tänk på att de har hög känslighet.
mao har du en mp3 spelare som har en brusig förstärkardel så kommer detta höras mycket väl. Det är möjligt att du inte hörde bruset med dina gamla lurar men kan mycket väl hända med e2c.
så antingen tar du med mp3spelaren till ett ställe där man kan provlyssna eller så testa att koppla in den till din stereo.
Anledning till att jag köpte e2c:
http://linkwitzlab.com/referen.....phones.htm
men skulle hellre skaffa hans orion eller de lite billigare Pluto....
SHURE E2c Earphones
In my ongoing investigation of reference quality transducers I came across the Shure E2c earphones. The box and documentation that I received from http://www.samedaymusic.com was labeled E2. Upon questioning Shure Inc. wrote to me: "There is no difference between the E2 and the E2C earphones. The actual product is exactly the same only the packaging is different. The E2's are packaged more towards musician who use in ear monitors and the E2C's are packaged for all audio users."
The body of the transducer is larger than that of the Sony or Etymotic. To get it seated properly and the wire wrapped over the ear and behind the head is also a little more difficult. I could obtain the very important tight seal at the ear canal opening only by using the pliable, disposable foam sleeves. The plastic flex sleeves in the picture did not work reliably for me.Listening tests to commercial recordings and my own DAT head-related recordings revealed a very realistic tonal balance, frequency extension, superb detail and dynamics without using any equalization. When I actually listened to a slow sinewave sweep, I found a fairly broad peak centered at 3.8 kHz, a mild peak at 5.9 kHz and another peak at 9.2 kHz. I made no attempt at equalization, because the realism of the E2 is so convincing. Also, at all frequencies the sound seemed fuller than with the other models, though I cannot explain why it should.
August 4, 2005
August 4, 2005
January 22, 2003
Wishmaster_coffe wrote: Köp bara ett par som du tror låter bra, om det visar sig vara skit kasta dem och köp ett par andra...det är ju inte som när man ska gå och köpa bil för då bör man ju kolla på fler modeller än en.
Vet inte hur mycket pengar du tjänar, men för dom flesta är endå 600.- rätt mycket om man ska tvingas lägga ut det om och om igen tills man blir nöjd.
2 Guest(s)