July 11, 2002
Eyy Yoo.., min farsa dog idag jao. -Weii ere sant? shit asså ja beklagar sorgen,, hur dog han? -Asså lyssna... han skulle fixa vår parabol du vet, sen han ramla från taket... -Aboo len, fan vad synd asså jag ... -Tust låt mig prata färdigt** sen han kom till 3:e våningen o han höll i sig i gardinen du vet, men den gick av o han ramla... -Ay ay ay.. det måste vara.... -HEYY TUST LEN JAG FÖRSÖKER BERÄTTA!!!! -Aha.. oj flåt flåt fortsätt. -Aaaa o sen han kom till 2:a våningen då han tog tag i en blomkruka men den ramla med honom lixom.... -Ebrii, ja bekla..... -Shit bre’, vad e du för kompis? låt mig prata fädigt, min farsa e död Yaoo! sen du kan prata o beklaga aiight?? -Ok flåt kompis?!?!?! -Iallafall, sen han kom till 1:avåningen, han tog tag i recket men den gick oxå av så han föll ner på marken... men han klarde sig!!! -Men hur dog ha da? - han förstörde huset ebrii’ vi SKÖT honom lennn...
hehe den var rolig vaa 😛 ?
May 9, 2001
ViU wrote: *visar musklerna och påminner vissa om att dom börjar närma sig vad som inte gillas här*
Ganska rolig historia, tycker "invandrarsvenska" är coolt 😀 ger lite färg på språket. (Sen att jag bor på åland och aldrig hör det kanske gör att min uppfattning är annorlunda).
80% av dem som jobbar med mig är invandrare så man får ju höra en del "fel" i språket.
Man lär sig efter ett tag. En kille som jag har bra kontakt med är från Iran.
Vi brukar skämta lite med varandra när det gäller språket. När vi ringer till varandra så svarar vi alltid "Tjo len".
Vi ser nämligen i telefonen vem som ringer. När chefen ringer så svarar vi "Eeehhh chef"
Hon är dessutom svensk men hon fattar poängen. Rätt avspännd stämning i min grupp.
1 Guest(s)