Ett slag i ansiktet..|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ett slag i ansiktet..
Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
sp_UserOfflineSmall Offline
1145683
July 1, 2007 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom][quote=obelix][quote=skiroy][quote=Json_81] Ok, jag förstår poängen.
Maximal a-kassa idag är väl lite under 17000 före skatt?
Men man bör alltid se ett jobb som en merit oavsett.
Och för att blanda in våran ilg@dd igen (ta inte detta som en direkt personlig känga) så bör folk faktiskt tvingas att flytta till där det finns jobb.
Jag vill dock att hänsyn bör tas till ev. barn.
Jag vill se ett hårdare system men med anpassning till individen.

Ok...jag är inte gaddens främste förespråkare men du glömmer ju titt som tätt att han har en son att ta hänsyn till och faktiskt tar ansvar för honom.

Det är inte så lätt då att att bara flytta och mer eller mindre strunta i hans son. Den aspekten skiter dock många i redan i dag utan att ta hänsyn till att det finns en familj. Det finns flera exempel här uppe på folk som måste veckopendla till annan ort och att dessa personer faktiskt får betalt för att veckopendla för att träffa familjen är ju liksom slöseri.
Seså killen...lobba nu för att det inte ska få fortgå för det kostar dig pengar ju! 😉

Det är inte heller alla som klarar av att bara rycka upp sina bopålar och flytta till andra sidan landet där man inte känner en kotte.

Då får man väl stå sitt kast? Eller ja nu bor vi ju i Sverige då tar man bidrag istället..

Eller som en del, flyttar hem till mammsen när verkligheten och vuxenlivet blir för jobbig.
wink

Är väl bättre än att börja leva på dig som jobbar så hårt och hederligt? laugh

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1145687
July 1, 2007 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=ilg@dd][quote=Bjornstrom][quote=obelix][quote=skiroy][quote=Json_81] Ok, jag förstår poängen.
Maximal a-kassa idag är väl lite under 17000 före skatt?
Men man bör alltid se ett jobb som en merit oavsett.
Och för att blanda in våran ilg@dd igen (ta inte detta som en direkt personlig känga) så bör folk faktiskt tvingas att flytta till där det finns jobb.
Jag vill dock att hänsyn bör tas till ev. barn.
Jag vill se ett hårdare system men med anpassning till individen.

Ok...jag är inte gaddens främste förespråkare men du glömmer ju titt som tätt att han har en son att ta hänsyn till och faktiskt tar ansvar för honom.

Det är inte så lätt då att att bara flytta och mer eller mindre strunta i hans son. Den aspekten skiter dock många i redan i dag utan att ta hänsyn till att det finns en familj. Det finns flera exempel här uppe på folk som måste veckopendla till annan ort och att dessa personer faktiskt får betalt för att veckopendla för att träffa familjen är ju liksom slöseri.
Seså killen...lobba nu för att det inte ska få fortgå för det kostar dig pengar ju! 😉

Det är inte heller alla som klarar av att bara rycka upp sina bopålar och flytta till andra sidan landet där man inte känner en kotte.

Då får man väl stå sitt kast? Eller ja nu bor vi ju i Sverige då tar man bidrag istället..

Eller som en del, flyttar hem till mammsen när verkligheten och vuxenlivet blir för jobbig.
wink

Är väl bättre än att börja leva på dig som jobbar så hårt och hederligt? laugh

Jo, jag har ju redan en unge i hushållet, och det räcker bra så.
😛

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 192
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL