January 12, 2004
som en kratta, vilket jag gör ibland...
Google är din vän, även här...
December 27, 2003
google tar över världen.
fortsätter på tråden:
För er som kanske har svårt att stava engelska ord, kan jag rekomendera Firefox. uppe i högra hörnet har dom snabbåtkomst till bla. Google och Dictionary.com
April 23, 2003
Xenomorphed wrote: google tar över världen.
fortsätter på tråden:
För er som kanske har svårt att stava engelska ord, kan jag rekomendera Firefox. uppe i högra hörnet har dom snabbåtkomst till bla. Google och Dictionary.com
Vilket även går lika bra i Opera (som för övrigt är oftast ganska rejält mycket friare från security-flaws än FF + att den nu är gratis, inte open-source, but who cares :p) om man nu vill använda något sånt...
January 15, 2004
Xenomorphed wrote: google tar över världen.
fortsätter på tråden:
För er som kanske har svårt att stava engelska ord, kan jag rekommendera Firefox. uppe i högra hörnet har dom snabbåtkomst till bla. Google och Dictionary.com
Google toolbar hjälper till med stavningen på engelska också.
Och som inte det vore nog så får man hjälp med danskan, tyskan, franska, spanska, finskan, italienskan, holländskan och portugisiskan också.
Jag har dock märkt att den lilla rutan med förslag kan dyka upp en bra bit längre ner på sidan än vad man förväntar sig.
Detta inlägg är stavningskontrollerat med google 🙂
Hoppas du inte har något emot att jag korrigerade ditt "rekommendera" 😉
May 17, 2002
Delph1 wrote: [quote=Hauk]Google kommer inte ta över ngn värld.
Vad har dom, igentligen?
Dom kommer stå chanslösa mot Microsoft och MSN search inom sinom tid. M$ har Windows och IE...
Google är fruktansvärt mycket större än man kan tro 😉
//Andreas
Google-koncernen är rent ut av enorma. De har makt över bla. Google, Ebay, Paynova och nu också Skype.
October 28, 2002
Delph1 wrote: [quote=Hauk]Google kommer inte ta över ngn värld.
Vad har dom, igentligen?
Dom kommer stå chanslösa mot Microsoft och MSN search inom sinom tid. M$ har Windows och IE...
Google är fruktansvärt mycket större än man kan tro 😉
//Andreas
Microsoft är enormt mycket större.
Fråga dig själv vad Googles affärside och dominans i dagsläget igentligen bygger på. Vad har dom för relevanta kanaler igentligen?
Microsoft sitter med monopol på OS marknaden och bestämmer vilken browser som följer med. De har total dominans när det gäller IM, MSN Messenger går ohotat. Hur många kanaler ger det inte dom att pula in MSN Search?
Dom har myntat utrycket "googla" och har ryktet om sig som den absolut bästa sökmotorn. Adwords är starkt men ingenting som någon annan inte kan skapa. Att man kan köpa sig till platser på MSN är något som få vanliga användare känner till och snarare kommer locka fler företag och affärer till M$, så det är knappast ngn nackdel för dom.
Men det är klart även Google kan skaffa sig mer kanaler, dock tror jag inte det blir lika simpelt eller att dom får lika bra som M$.
Kolla bara hur MSN Search marknadsförs i t ex The Island... M$ menar allvar 🙂
November 27, 2003
Hauk wrote: Microsoft är enormt mycket större.
Fråga dig själv vad Googles affärside och dominans i dagsläget igentligen bygger på. Vad har dom för relevanta kanaler igentligen?
Microsoft sitter med monopol på OS marknaden och bestämmer vilken browser som följer med. De har total dominans när det gäller IM, MSN Messenger går ohotat. Hur många kanaler ger det inte dom att pula in MSN Search?
Dom har myntat utrycket "googla" och har ryktet om sig som den absolut bästa sökmotorn. Adwords är starkt men ingenting som någon annan inte kan skapa. Att man kan köpa sig till platser på MSN är något som få vanliga användare känner till och snarare kommer locka fler företag och affärer till M$, så det är knappast ngn nackdel för dom.
Men det är klart även Google kan skaffa sig mer kanaler, dock tror jag inte det blir lika simpelt eller att dom får lika bra som M$.
Nej, visst är M$ ofantligt, men liväl är Google på en sådan frammarsch att jag skulle inte förvåna mig om de släpper både browser m.m. snart. De har ju eget filsystem, dock kanske inte så lämpligt för desktops, men kompetens för ett eget OS är nog inte helt avlägset. 😉 En våt dröm mest troligen dock.
Hauk wrote: Kolla bara hur MSN Search marknadsförs i t ex The Island... M$ menar allvar 🙂
Påminn mig inte är du snäll. Väldigt glad att jag inte betalade för den bion!
//Andreas
October 25, 2003
Delph1 wrote: [quote=Hauk]Kolla bara hur MSN Search marknadsförs i t ex The Island... M$ menar allvar 🙂
Påminn mig inte är du snäll. Väldigt glad att jag inte betalade för den bion!
Blev du bjuden på den? 😕 😉
Och för att tillföra något till tråden, jag skulle aldrig i helvete installera en tool-bar frivilligt. Ser ju ut som att man har datorn full av spyware, fyfan.
2 Guest(s)