June 3, 2001
Ska skicka ett vanligt brev till telia.
Gueno wrote:
Rubrik: Ärande felia.Jag har i flera dagar märkt att eran ADSL internettjänst är mycket långsam.
Att köra ett TP-test är bara att glömma efterom att den inte ens orkar hålla kontakten såpass hög att den kan köra ett komplett genomfört test.
"Test Faild - test timed out" blir det ca 9/10 gånger.Jag kan inte spela ett spel utan att få över 270 i ping - som minst eller bli nedkopplad.
När jag försöker ladda ner en fil går det max 3-9kB/s så en Windows uppdatering tog väldigt lång tid...
Min upload går däremot i 60kB/s till ända upp till 120kB/s, kan ni förklara det?Jag kan knappt ens kolla om jag har fått e-post eftersom att uppkopplingen inte orkar hålla nån fart och sidan dör och man måste logga in igen.
Å för detta ska jag betala 395 kronor i månaden?
Jag har ringt och påpekat detta så många gånger att jag har tappat räkningen.
"Vi ska titta på det." har jag fått till svar.
Men har det hänt nått?
Nej det har det inte.
Å vad har jag fått som plåster på såren.. inte ett skit.Det är ofta et är så här dåligt.
Och när det är det varar det i ifrån några timmar upp till några veckor.Så nu hoppas jag att det blir en förbättring innan jag skickar er till svarta listan.
Jag skickar detta med postverket eftersom att jag inte kan vara säker på att jag kan skicka via e-post.
Tack och adjö.
/*IP nummer*
Nått jag ska ändra?
Bortse från stavfel.
December 31, 2001
att maila telia är bland de sämsa du kan göra...
Det enda som funkar är att ringa och verkligen prata med dem och inte lägga på förens de har hittat problemet.
Jag ringer säkerligen ett par gånger i månaden och varje gång säger dom att det är fel på min hårdvara eller mjukvara. Fast efter ca 1-3 dagar så funkar det igen och vem tror ni felet låg hos ? jo telia.
Tips: Ring ring ring det är det enda som hjälper på det stället. Tjata hål i huvet på suporten.
January 6, 2003
Tycker att telia´s Adsl är väldigt bra. Dom flesta sidorna tar det mindre än 1 sekund att ladda. Jag har mellan 20 - 50 i ping på en Sunetserver i Umeå (Cs)
Jag tycker att telia Adsl funkar utmärkt, lite snabbare hastighet hade inte skadat, men annars tycker jag det funkar kanon!
Sen kostar det bara 295 för mig, är man med i villarix eller viivilla så kunnde man få 100kr rabatt i månaden. Vet inte om det är så fortfarande.
August 15, 2002
Det enda de kommer att säga är att du ska göra en felanmälan.
1) Du ska göra 3st Tptest med 2 timmars mellanrum. Bifoga skärmdump på varje ressultat. Ange datum och klockslag.
Du ska stänga av din brandvägg och koppla ur eventuel router.
2) Du ska pinga 10.0.0.6 och bifoga ressultat.
3) Du ska göra en tracert till valfri server och bifoga ressultat.
Skicka sedan mailet till [email]support-goteborg@telia.com[/email]
November 29, 2001
Ring upp dem och stå på dig. Låt gärna lite överlägsen och tekniskt kunnig och bara fortsätt stå på dig. Om de inte kan ge dig tillfredställande svar så ber du att bli kopplad till deras chef.
Jag gjorde så, den chefen kunde inte heller hjälpa mig så då bad jag om att få numret till chans chef och till slut hamnade jag hos personen som är chef för "Telia Bredband" och han hjälpte mig till slut. 🙂
Sen efter några månader blev det skit igen när de ströp ens duplex. (Innan hade man ju full sprut åt båda hållen men nu får man bara 512 att dela upp/ner)
Å andra sidan är sveriges bredband ganska billigt jämfört med många andra länder där de gladeligen betalar 500 spänn i månaden för 256 kbit/s 😉
2 Guest(s)