January 31, 2003
självklart kommer EU att falla ihop precis som andra stor riken har gjort. Dock kommer det ta ett par hundra år precis som de andra riken, men EU är inte den första av dagense stormakter som kommer falla.
Jag tror också att de inre problemen kommer att dela sönder EU, påtok för stor skillnad mellan länderna och deras olika problem. När man sen inte ens kan hålla sig till regelerna man satt upp är det kanske inte iförsig så svårt att förstå.
Nja, personligen tror jag att en 10-15 år är max för EUs exixtens....
För mycket olika viljor alla redan.
När det börjar bli "muslimskt" i EU-topparna lär det rätta förfallet sätta igång.
Turkiet är ju en orolig kandidat, med en hel del muslimer.
Tanken med EU var misslyckad redan på papperet, inga stormakter överlever..
Som någon skrev tidigare, för många viljor.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 28, 2004
Värst vad alla var pessimistiska av sig, själv tror jag det kommer att bli en massa problem i början men att EU växer sig starkare med tiden. Ett enat Europa kommer att bli en makt att räkna med i politiken. Angående det där om Turkiet så tycker jag inte att dom ska få gå med. Vill inte låta rasistisk men det är ett arabland som är väldigt olikt övriga Europa och inte har nått att göra i EU.
Multiface wrote: Värst vad alla var pessimistiska av sig, själv tror jag det kommer att bli en massa problem i början men att EU växer sig starkare med tiden. Ett enat Europa kommer att bli en makt att räkna med i politiken. Angående det där om Turkiet så tycker jag inte att dom ska få gå med. Vill inte låta rasistisk men det är ett arabland som är väldigt olikt övriga Europa och inte har nått att göra i EU.
Hahaha, se där...
"Angående det där om Turkiet så tycker jag inte att dom ska få gå med. Vill inte låta rasistisk men det är ett arabland som är väldigt olikt övriga Europa och inte har nått att göra i EU"
För egen del skiter jag fullständigt i om det låter rasistiskt, men det är just såna motsättningar som jag tror kommer att spräcka "superstaten"..
Lika barn leka bäst, ett inte helt galet ordstäv..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 28, 2004
Multiface wrote: He He, vill du leka Ilgadd?
Nej tack.
Hade du frågat för typ 30-35 år sen så kanske..
January 28, 2004
Det är en försvinnande liten del av Turkiet som faktiskt ligger i Europa om du tittar i ditt Atlas. Får Turkiet gå med kan man ju lika gärna ta med Irak som ju ligger granne med turkiet och alla andra arabländer, eller varför sluta där? Vi kan ju alltid be Australien att gå med, jag menar dom ligger ju inte såå långt bort.
March 7, 2004
Multiface wrote: Det är en försvinnande liten del av Turkiet som faktiskt ligger i Europa om du tittar i ditt Atlas. Får Turkiet gå med kan man ju lika gärna ta med Irak som ju ligger granne med turkiet och alla andra arabländer, eller varför sluta där? Vi kan ju alltid be Australien att gå med, jag menar dom ligger ju inte såå långt bort.
fånigt skrivet..
January 31, 2003
mmmm frågan är var Europa slutar. Det tror jag beror helt på hur man ser på Europa som en landmassa? eller som ett område med liknande traditioner? vad är det som gör oss till europer?? Personligen tycker jag det "räcker" med länder nu 25 är redan ett antal förmånga om alla beslut ska fattas i rättvis konsensus.
January 5, 2002
Tanken med EU på pappret var underbar, men nu har det degenererat till ett värdelöst socialdemokratiskt experiment som kommer att kollapsa inom loppet av ett tiotal år, och till och med det är lite i överkant.
EU som handelshjälpmedel stödjer jag till fullo, men EU som överstatlig och byråkratisk bidragskvarn faller mig inte i smaken.
March 15, 2002
Tycker bara det är bra att EU blir större och starkare och den nya konstitutionen är enligt mig ett steg i rätt riktning. Turkiet får gärna gå med men självklart så måste de precis som alla andra länder uppfylla de krav som finns. Har heller ingenting emot tanken på "Europas förenta stater", ju färre landsgränser desto bättre enligt mig. Visst det kanske inte alls kommer att gå men jag drömmer vidare om ett enat Europa.
August 11, 2002
Enat som i sammarbetande tycker jag det kan va, dock tycker jag det gått för fort med medlemsländer. Hela eu måste ju ändras lite varje gång ett nytt land går med men den tiden är ganska liten som det är nu.
Sen vet jag inte men tycker eu är styrt av hot shots, makten ligger långt över huvudet på folket.
1 Guest(s)