December 15, 2003
Jepp, men det är ju bara en teoretiskt chans att det skall finnas liv på andra platser (så som vi definierar liv) Finns ju flera faktorer som samverkat till att livet på jorden uppstått, bla att vi har jupiter som dammsuger solsystemet på asteroider och meteorer, en mycket snäv temperaturskillnad på denna planet (kosmiskt sett) , nån okänd anledning att en hög proteiner i begynnelsen av jordelivet bestämde sig helt plötsligt att vilja bli bakterier etc.
Så chansen att det skall finnas intelligent liv i nåt annat solsystem är ju försvinnande liten men dock så är ju universum ganska stort 😉
UFOs och sånt verkar annars vara båg, löjligt att utomjordlingar skulle åka hela vägen hit ut bara för att åka runt lite på ödsliga platser och kidnappa/utföra sexuella experiment på jordbor.. visst.
May 17, 2004
kithiva wrote: Eller så går vi på min teori.. Om det inte skulle finnas liv på andra planeter så skulle det verkligen vara slöseri med utrymme.. Eller??
men tänk om vi är det där extra livet. altså att någon annan var först på någon annan planet och vi var två. då skulle vi vara slöseri med utrymme. värt att tänka på......
:bok:
För att se det roliga i den konversationen bör man antagligen vara intresserad av utomjordiskt liv, vilket är en tes jag inte hakar på..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 24, 2002
kithiva wrote: Eller så går vi på min teori.. Om det inte skulle finnas liv på andra planeter så skulle det verkligen vara slöseri med utrymme.. Eller??
Mycket till din teori, det där har sagts i jäkla massor av år är och lika unikt som förkortningen "lol".
Det finns troligen liv på andra planeter, finns säkert en massor av olika livsformer på flera tusen andra planeter, men oddsen är emot oss när det gäller ett möte =/
November 27, 2003
festisMER wrote: [quote=Delph1]Bara jag som får huvudvärk av denna totalt inbota korkade konversation?
//Andreas
Vad är det för fel på den?
"Snillen spekulerar" är väl vad man brukar kalla det. Helt enkelt folk som ger sig in och diskuterar saker som dom inte har speciellt mycket grepp om. Samtidigt är det väl lite kul att läsa, men oftast blir jag bara trött och ledsen när jag läser sånt här eftersom deras "kunskaper" oftast är baserade på vad de läst i aftonbladet eller dylikt 😉
//Andreas
1 Guest(s)