March 1, 2004
Delph1 wrote: [quote=festisMER][quote=Delph1]Bara jag som får huvudvärk av denna totalt inbota korkade konversation?
//Andreas
Vad är det för fel på den?
"Snillen spekulerar" är väl vad man brukar kalla det. Helt enkelt folk som ger sig in och diskuterar saker som dom inte har speciellt mycket grepp om. Samtidigt är det väl lite kul att läsa, men oftast blir jag bara trött och ledsen när jag läser sånt här eftersom deras "kunskaper" oftast är baserade på vad de läst i aftonbladet eller dylikt 😉
//Andreas
Jojo, men det är ju ingen som vet om det finns utomjordingar och dom flesta har säkert nån åsikt eller teori om rymden och utomjordingar.
July 14, 2003
Deuterium wrote: men oddsen är emot oss när det gäller ett möte =/
Japp, oddsen är emot oss om det gäller för oss att försöka möta dom idag, inte för dom att möta oss närhelst de önskar.
Ser att många andra tycker att "men varför skulle dom vilja åka ända hit för att analproba oss?". Tja, om man kör med samma tes som den där nissen på amerikanska patentbyrån som tyckte att man kunde lägga ner för att alla uppfinningar redan hade blivit uppfunna så kan det stämma. Om man däremot tror att världen som den är idag kanske inte är stagnerad och fulländad utan att vi även imorgon kommer att vakna upp med nya uppfinningar så bör man förstå att hela universum inte begränsas varken till våra fysikaliska lagar(?) eller vår begränsade teknologi.
November 27, 2003
festisMER wrote: [quote=Delph1][quote=festisMER][quote=Delph1]Bara jag som får huvudvärk av denna totalt inbota korkade konversation?
//Andreas
Vad är det för fel på den?
"Snillen spekulerar" är väl vad man brukar kalla det. Helt enkelt folk som ger sig in och diskuterar saker som dom inte har speciellt mycket grepp om. Samtidigt är det väl lite kul att läsa, men oftast blir jag bara trött och ledsen när jag läser sånt här eftersom deras "kunskaper" oftast är baserade på vad de läst i aftonbladet eller dylikt 😉
//Andreas
Jojo, men det är ju ingen som vet om det finns utomjordingar och dom flesta har säkert nån åsikt eller teori om rymden och utomjordingar.
Jo, självklart, men det känns ändå som man kan ju ändå ha lite vetenskapliga belägg för sin teori. Ibland känns det som UFO-teorierna är rena religionen. Man gör ett löst antagande och bara för det finns en väldigt avlägsen chans att så är fallet så tror folk på en... 🙄
IMHO...
//Andreas
January 2, 2004
Deuterium wrote: [quote=kithiva]Eller så går vi på min teori.. Om det inte skulle finnas liv på andra planeter så skulle det verkligen vara slöseri med utrymme.. Eller??
Mycket till din teori, det där har sagts i jäkla massor av år är och lika unikt som förkortningen "lol".
Det finns troligen liv på andra planeter, finns säkert en massor av olika livsformer på flera tusen andra planeter, men oddsen är emot oss när det gäller ett möte =/
Tja.. Jag har aldrig i mitt liv hört nån säga det så.. Mycket o whina för 😉
October 16, 2003
eller som det står i guiden:
(Restaurangen vid slutet av universum kap.19)
Det är väl bekant förstås att det finns ett oändligt antal världar, och det beror förstås på att det finns ett oändligt stort utrymme för dom att vara i. Men alla dom är förstås inte bebodda, därför måste det finnas ett oändligt antal obebodda världar där det inte bor nån. Om man dividerar ett ändligt antal i oändlighet får man nästan ingenting kvar, så genomsnitts befolkningen i universum kan sägas vara noll, och då kan man säga att hela befolkningen i universum är noll, och om man träffar på folk här och där så är det bara för att man inbillar sig det.
//saxat från http://www.guiden.tk
April 10, 2003
desdecado wrote: [quote=Deuterium]men oddsen är emot oss när det gäller ett möte =/
Japp, oddsen är emot oss om det gäller för oss att försöka möta dom idag, inte för dom att möta oss närhelst de önskar.
Eller så är vi dom varelserna som kommit längst och inte utrotat oss skälva,
därigenom så ligger hoppet om kontakt i våra händer.
Jag mennar vad är det som säger att bara för det finns en annal livsform
i universum så måste den vara mer utväklad, itnligentare och fredligare än oss.
Visst kanske inte bästa exemplet men Braindead senariot (I enbart den menigen hur dom ser på oss) där dom betraktar oss som idiotist boskap är en lika realistisk möjlighet för mig som någon annan.
Och om dom kommer hit varför skulle dom vara fredliga och vänliga och sånt skit när den andra möjligheten är att dom kan gjöra vad fan dom vill med oss, har dom teknologin att komma hit så borde dom ha en vapenteknologi som vi inte kan drömma om också.
Bara lite tankar från mig.
July 14, 2003
Jovisst, men om vi antar att det finns 100.000 civilisationer som har IQ grönsak så finns det säkert ett antal andra som är mycket mer utvecklade än vi är.
Kommer inte ihåg formeln för att uppskatta hur många civilisationer det skulle finnas i universum, men den tar iaf hänsyn till att de flesta spränger sig själv i bitar med jämna mellanrum. =)
"Och om dom kommer hit varför skulle dom vara fredliga och vänliga och sånt skit" ...vi kan filosofera mycket om det där. Vi kanske redan är slavar bosatta på en atom i en aliens blomkruka, vem vet. Våran definition av vapen är ju ett stycke metall som propelleras ut ur en kammare med hjälp av träkol etc etc... varför skulle deras vapen överensstämma med våran? Deras "ondska" kanske består i att göra folk lyckliga (vilket är det värsta dom vet) eller att hålla sig dolda för oss (vilket kanske är ett brott för dom) så i realiteten kanske alla aliens är dumma... jaja flummigt jag vet..... =P
Snillen spekulerar..
Om det nu finns andra livsformer där ute..Då torde väl chansen att det finns en slags Gud vara ganska stor också, eller??
Vad har det för betydelse egentligen??
Huvudsaken är väl att internet funkar och att man får sej en kebab emellanåt..Gör inte saker så komplicerade..Ät, drick och var glad..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)