January 4, 2001
kwansa wrote: Men jag tror personligen att det kommer att blir svårare att dömma någon för mord t.ex....som ex Dem frågar lasermannen...varför dödade du dem? lasermannen: Dem hade anlitat mig att döda dem för dem inte vile leva mer...jaja..eller ni fattar... ...svårt och förklara 😕
Ifall man skulle göra det lagligt så måste det ju bli så att det måste göras av en läkare på ett sjukhus...
Och ifall man skulle legalisera det så borde det inte bara vara och gå och säga "tjenare, jag vill dö" så tar dom livet av en... utan det måste nog vara utredningar och grejjer.. annars lär det inte funka...
Men om jag är för eller emot.. hmm.. kan jag inte svara på...
February 1, 2002
Coore wrote: [quote=kwansa]Men jag tror personligen att det kommer att blir svårare att dömma någon för mord t.ex....som ex Dem frågar lasermannen...varför dödade du dem? lasermannen: Dem hade anlitat mig att döda dem för dem inte vile leva mer...jaja..eller ni fattar... ...svårt och förklara 😕
Och ifall man skulle legalisera det så borde det inte bara vara och gå och säga "tjenare, jag vill dö" så tar dom livet av en... utan det måste nog vara utredningar och grejjer.. annars lär det inte funka...
Kan man gå dit o säga det så kan man göra det själv... det är mer om man är väldigt sjuk och har så ont att man inte står ut mer och vet att det inte finns något botemedel.
January 4, 2001
Starscream wrote: [quote=Coore][quote=kwansa]Men jag tror personligen att det kommer att blir svårare att dömma någon för mord t.ex....som ex Dem frågar lasermannen...varför dödade du dem? lasermannen: Dem hade anlitat mig att döda dem för dem inte vile leva mer...jaja..eller ni fattar... ...svårt och förklara 😕
Kan man gå dit o säga det så kan man göra det själv... det är mer om man är väldigt sjuk och har så ont att man inte står ut mer och vet att det inte finns något botemedel.
Men man kan väl be någon kontakta sjukhuset?
September 17, 2003
2 Guest(s)