August 20, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....48,00.html
Hmmm... :arg:
August 20, 2001
DoN wrote: Jag är då ingen bilsexpert.
Men bilar är INTE lufttäta.
Om det inte är nån sorts NASA-bil förstås
Nja inte helt lufttäta, men om det är väldigt varmt ute kommer det ju efter ett tag (notera att ungen suttit i bilen ett antal timmar) bli mindre och mindre...
Många husdjur som dött på detta sätt...
June 30, 2003
DiDi wrote: [quote=DoN]Jag är då ingen bilsexpert.
Men bilar är INTE lufttäta.
Om det inte är nån sorts NASA-bil förstås
Nja inte helt lufttäta, men om det är väldigt varmt ute kommer det ju efter ett tag (notera att ungen suttit i bilen ett antal timmar) bli mindre och mindre...
Många husdjur som dött på detta sätt...
Men då är det väl värmen ungen dog av, inte syrebrist.
Små barn och husdjur är små och kan inte lagra vätska och reglera kroppstemp lika bra.
October 28, 2002
Varning för spelet på nätet
Samtidigt har sajten NWAOnline.net hittat en sajt som drivs av gruppen Parteners Mot EverQuest där ett av breven skickats in av en Mary Christina Cordell. Cordell skriver där att EverQuest är beroendeframkallande och att spelet delvis var orsaken till hennes skilsmässa.
"Jag är ledsen för att människor fastnar i det här och förstör sina relationer. Jag kan bara hoppas att de en dag kommer vakna upp innan det är för sent och inse att de är ensamma utan både vänner och familj."
snygg i huvet..nej.
July 8, 2003
Hmm, usch. Nåja, jag tror ändå att datorspelande har lite med detta att göra, vilken normal person skulle glömma sin unge i bilen!?!
Ähh hon lär ju inte ha haft alla hemma helt enkelt. Ungefär som att "glömma" sina primära behov för ett datorspel.
Visst kan man bli beroende och spela en hel del, men nog äter/sover man lite ändå mellan varven.
July 8, 2001
caged wrote: Hmm, usch. Nåja, jag tror ändå att datorspelande har lite med detta att göra, vilken normal person skulle glömma sin unge i bilen!?!
orsaken var spelandet men felet var hennes.
som nån tidigare var inne på hade det lika gärna kunnat handla film, musik, disk eller vad fan som helst.
detta kommer bli ytterligare ett idiotiskt argument för "moralkärringar mot dataspel" 😛
July 8, 2003
gillbert wrote: [quote=caged]Hmm, usch. Nåja, jag tror ändå att datorspelande har lite med detta att göra, vilken normal person skulle glömma sin unge i bilen!?!
orsaken var spelandet men felet var hennes.
som nån tidigare var inne på hade det lika gärna kunnat handla film, musik, disk eller vad fan som helst.
detta kommer bli ytterligare ett idiotiskt argument för "moralkärringar mot dataspel" 😛
Ja, som att vi inte har nog med såna.
"Du borde inte sitta så mycket vid datorn."
"Jo det borde jag."
Jag trivs framför datorn och jag spelar gärna spel, accept it or get lost (tänkte skriva något otrevligare men jag vill inte får varning ala Mind) =)
2 Guest(s)