January 13, 2003
Smågammal nyhet men i alla fall.
http://expressen.se/index.jsp?a=652632
Läste först den på AB men den var så uselt skriven att det är läskigt.
Edit: Såg att expressen inte hade med hela listan.
Där är den iaf http://aftonbladet.se/vss/nyhe.....00,00.html
Edit av ViU: Lade till de vanliga "taggarna"
April 14, 2006
Ok, men om ni börjar med LSD då och så kör jag med alkohol så får vi se vem som kolar först ?
Undersökningen handlar om vårdbehovet vilket självklart blir mindre för droger som är mindre utbredda.
Typiskt exempel på hur man kan "bevisa" allt med statistik, det beror bara på hur man framställer det.
December 25, 2000
När ni ändå är i gång och tror på vad som står på Aftonbladet så kom ihåg att akta er för sakerna på DEN här listan http://tomasf.se/etc/cancer.txt Annars får ni cancer och dör oavsett hur farliga droger ni tar.
November 27, 2003
beta wrote: Delphi: Jag vet men hade inte sett expressens innan.
Med old menar jag år 😉
Detta är inget nytt, det har länge varit kän att alkohol är många gånger farligare än väldigt många av de droger som anses olagliga. Men att använda det som ett argument för att legalisera droger känns helt bakvänt i min mening. Jag är väl medveten om din ställning här så jag antar att det var lite ditåt du lutade med denna tråd och knappast att man borde göra alkohol olagligt 😉
//Andreas
January 13, 2003
OVisK wrote: Ok, men om ni börjar med LSD då och så kör jag med alkohol så får vi se vem som kolar först ?
Undersökningen handlar om vårdbehovet vilket självklart blir mindre för droger som är mindre utbredda.
Typiskt exempel på hur man kan "bevisa" allt med statistik, det beror bara på hur man framställer det.
Kan vi göra. En teoretiskt dödlig dos LSD ska om jag inte minns vara ~500 syralappar. Så om jag då tar LSD (vilket jag för övrigt aldrig gjort) så skulle jag ha en enorm säkerhetströskel vilket du som dricker alkohol inte har.
Så vitt jag vet har ingen dött av LSD i sig. (Visst, det har hänt att folk fått för sig saker men det hör inte hit då vi har flera tusen som dör i sverige varje år som dör av alkohol för saker de gjort på fyllan och inte av förgiftning)
Om jag inte är helt fel påläst så är tom. Heroin mindre skadligt än både alkohol och alvedon (fysiska skador, räknar ej in beroenden som leder till att man gör diverse saker för att få tag på det). Detta då Heroin är en opiat precis som morfin. Det farliga med Heroin är beroendet och den illegala statusen som gör att fel personer säljer Heroinet och spär ut det med diverse saker som är mindre hälsosamma. Delphi får gärna rätta mig på detta området om jag är helt galet på det men jag tror inte det.
Delphi: Tråden i sig var inte menad direkt som en legalisera allt-tråd utan mer som en upplysning då jag anser att utbildningen inom detta området är under all kritik i dagens samhälle. Ska bara säga att jag stör mig grymt mycket på alla som håller på med snacket "jävla pundare" osv när de inte har någon koll. Pundare borde snarare vara en komplimang än ett skällsord. 🙄
August 2, 2001
OVisK wrote: Ok, men om ni börjar med LSD då och så kör jag med alkohol så får vi se vem som kolar först ?
Bortsett från att man kan bli lite tillrörd i huvudet om man käkar LSD för mkt eller för ofta så är de fysiska skadeffekterna 0. Det kan man inte precis säga om alkohol.
April 14, 2006
September 26, 2005
November 27, 2003
beta wrote: Delphi: Tråden i sig var inte menad direkt som en legalisera allt-tråd utan mer som en upplysning då jag anser att utbildningen inom detta området är under all kritik i dagens samhälle. Ska bara säga att jag stör mig grymt mycket på alla som håller på med snacket "j**la pundare" osv när de inte har någon koll. Pundare borde snarare vara en komplimang än ett skällsord. 🙄
Whatever you say 😉
Men visst kan det hända att bilden snedvriden, men så är det många saker tyvärr. Egentligen borde vi ge oss på både botox och nikotin med.
//Andreas
2 Guest(s)