January 13, 2003
Delph1 wrote: Märkte det, inte lika mycket sensation kanske, men fortfarande så tror jag inte man tjänar på denna uppmärksamhet. Snart kommer AB med en rapport om hur det gått snett för en person och då skiter sig allt istället.
//Andreas
Programet i sig visade ju med på risker med behandlingen då det tog så himla lång tid för henne att vakna.
Sen ogillade jag hennes inställning med. Först tog hon ju risken med behandlingen trotts dåliga levervärden sen berättar hon att hon inte ens kunde röka en cigg efteråt, varför i helsike skulle hon då hem och testa metadon för skojs skull och sen fortsätta trycka i sig en del av pillerna hon tog innan?
Men satan vad fräckt om ett ämne från en rot kan "nollställa" hjärnan på en så. Sånt är så satans intressant för det är rätt komplexa saker vi snackar om.
June 17, 2005
beta wrote: [quote=Delph1]Märkte det, inte lika mycket sensation kanske, men fortfarande så tror jag inte man tjänar på denna uppmärksamhet. Snart kommer AB med en rapport om hur det gått snett för en person och då skiter sig allt istället.
//Andreas
Programet i sig visade ju med på risker med behandlingen då det tog så himla lång tid för henne att vakna.
Sen ogillade jag hennes inställning med. Först tog hon ju risken med behandlingen trotts dåliga levervärden sen berättar hon att hon inte ens kunde röka en cigg efteråt, varför i helsike skulle hon då hem och testa metadon för skojs skull och sen fortsätta trycka i sig en del av pillerna hon tog innan?
Men satan vad fräckt om ett ämne från en rot kan "nollställa" hjärnan på en så. Sånt är så satans intressant för det är rätt komplexa saker vi snackar om.
lita inte på allt du ser och hör, mkt är nog psykiskt oxå, kolla alla test med värktabletter då ena hälften får socker piller och upplever endå att värken försvinner...
January 13, 2003
addeee wrote: [quote=beta][quote=Delph1]Märkte det, inte lika mycket sensation kanske, men fortfarande så tror jag inte man tjänar på denna uppmärksamhet. Snart kommer AB med en rapport om hur det gått snett för en person och då skiter sig allt istället.
//Andreas
lita inte på allt du ser och hör, mkt är nog psykiskt oxå, kolla alla test med värktabletter då ena hälften får socker piller och upplever endå att värken försvinner...
Nja, har svårt att tro att man "lurar" folk att bli drogfria från så pass starka beroende ändå. Psykoaktiva droger är komplexa och jag vet att t.ex. lsd osv har bevisats effektiva mot psykiska sjukdomar som anorexia osv iaf. Men då är det ju psykoaktivterapi, inte bara att svälja lite pulver och låta resten ske av sig självt som med ibogain.
Nåja, hade varit bra om WHO eller liknande hade gått ut och börjat forska som satan. Med bara spekulationer kommer man inte så långt. 🙂
December 20, 2006
beta wrote: Nu när vi ändå snackade om Ibogain, det var med på "drevet" nu precis på 4:an, och ja, vad ska man säga? Var väl småintressant men inte så mycket nytt för min del. De tog också upp det med att forskningen är nästintill obefintlig.
Nåja, det var kul att se ett för mig känt ansikte från internet på tv (Michael) 🙂
Såg det där programmet också och ville bara påpeka att den där bruden snackar så mycke bull så det stinker om det men det det vet man inte om man inte känner henne vilket jag gör. Har umgåtts med henne så pass mycket att jag ser på henne när hon snackar skit. Är själv under subutexbehandling och skulle tro att det, blandat med terapi, är bra mycket bättre ur flera synpunkter. Hon har snackat om att "testa" ibogain i flera år innan programmet gjordes nu fick hon göra det på tv dessutom.
Rätt intressant disskussion för övrigt..lite skrämmande hur många som gått på den (misslyckade)svenska narkotikapolitikens skallerrop: hasch = heroin. Det är inte alls konstigt att sverige är ett av de absolut sämsta länderna när det gäller narkomanvård. Sverige är ett hemskt hemskt land när man som missbrukare tvingas söka vård och det är därför de flesta av mina(föredetta) vänner tvingades emigrera till bl.a danmark för vård.
August 13, 2004
Denna sammanfattar vidskepelsen hos många rätt bra. 😉
November 27, 2003
wojt wrote: Denna sammanfattar vidskepelsen hos många rätt bra. 😉
It's funny because it's true 😉
//Andreas
January 13, 2003
L0rden wrote: Lsd och Amfetamin är mindre farligt än alkohol hör igentligen inte hit, vill svensken inte ha sådan narkika i sitt land skall det heller inte finnas. Så enkelt är det.
Nej, men saken är att många (nåja, ett par) relativt harmlösa berusningsmedel har tagits ifrån befolkningen på felaktiga grunder.
Det är klart att befolkningen vill förbjuda en substans när FHI går ut att säger att den är långt farligare än heroin t.ex. (vilket var just vad FHI gjorde på 90-talet, precis samtidigt som WHO som är en instans under FN gick ut och sa att cannabis är jämfört med tobak och alkohol relativt harmlöst.)
Hade hela sveriges befolkning sett till faktan som finns idag och alla fördomar (fördomar = rasism btw) släptes skulle vi haft en helt annan situation idag. Dessvärre är det omöjligt att få bort så många år av massiva falska propagandakampanjer ur huvudet på folk ens med forskning presenterad av världens sörsta hälsoorganisation. Det syns ju bara här med då jag pratat om cannabis, jag har tagit upp källor som WHO, canadas stora senatsrapport osv medans alla som är mot just bara är emot utan att ha några källor alls eller enbart "jag vet att det är så men har inget att stå på". Makt och propaganda är viktigare än fakta i dagens samhälle.
January 13, 2003
Delph1 wrote: Jag tycker dock att du drar det åt fel håll. Vi borde snarare föbjuda alkohol och tobak än tillåta cannabis.
//Andreas
Jo, höll på att skriva det först fast ångrade mig när jag tänkte på ilg@dd´s drogberoende och hur alla andra med har svårt att acceptera att deras drogvanor är värre än de tror. Kolla bara hans gnällande om höjd tobaksskatt. Tror det är svårare för folk att acceptera att man förbjuder saker som de använt ibland nästan hela sitt liv än att acceptera att man legalisera något som de bara blivit lurade är mycket farligare än det dom redan pysslar med.
Sen är min egen syn på det med klyven. Jag har länge anset att man ska få göra som man själv vill med sin kropp så länge det inte påverkar någon annan fast samtidigt vet jag att det inte fungerar så. Där dör många om året bara för folk inte kan använda en sån simpel sak som alkohol utan att låta det skada andra och det går inte att ha någon kontroll på det heller. Folk fortsätter köra rattfulla osv.
Sen är det svårt att inte vara fascinerad över att så små mängder av något kan ha så stora effekter på en. Ett par ug LSD som inte jag inte ens tror att gå se med blotta ögat kan ge ett sånt rus som det gör t.ex. (nej jag har inte provat LSD iheller om ni nu skulle tro det). Det är svårt att inte bli imponerad när man ser på det så.
November 27, 2003
Jag är av lite delad med, folk bör få göra så mycket som möjligt enligt egen vilja, men när man hela tiden blir bevisad att folk inte klarar av att hantera denna frihet utan utnyttjar den för just det man inte ska så känns det som att ett "översittarsamhälle" nog ändå är för allas bästa.
//Andreas
beta wrote: [quote=Delph1]Jag tycker dock att du drar det åt fel håll. Vi borde snarare föbjuda alkohol och tobak än tillåta cannabis.
//Andreas
Jo, höll på att skriva det först fast ångrade mig när jag tänkte på ilg@dd´s drogberoende och hur alla andra med har svårt att acceptera att deras drogvanor är värre än de tror. Kolla bara hans gnällande om höjd tobaksskatt. Tror det är svårare för folk att acceptera att man förbjuder saker som de använt ibland nästan hela sitt liv än att acceptera att man legalisera något som de bara blivit lurade är mycket farligare än det dom redan pysslar med.
.
Hahaha...
Någon har lite att referera till verkar det som..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=Delph1]Jag tycker dock att du drar det åt fel håll. Vi borde snarare föbjuda alkohol och tobak än tillåta cannabis.
//Andreas
.
Hahaha...
Gör jag så gärna.
"Stimulantia ökar den psykiska energin och aktiviteten och minskar hunger, trötthet och sömnighet. Amfetamin, metamfetamin, koffein, nikotin och kokain är exempel på stimulantia."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Drog
Så du är drogberoende varken du vill erkänna det eller inte. 😉
beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=Delph1]Jag tycker dock att du drar det åt fel håll. Vi borde snarare föbjuda alkohol och tobak än tillåta cannabis.
//Andreas
.
Hahaha...
Gör jag så gärna.
"Stimulantia ökar den psykiska energin och aktiviteten och minskar hunger, trötthet och sömnighet. Amfetamin, metamfetamin, koffein, nikotin och kokain är exempel på stimulantia."
Eftersom snus inte ger någon typ av rus, så kan jag inte hålla med dej om att jag skulle vara "drogberoende".
Snus innehåller visserligen nikotin, med dock i små mängder. Det nikotin du får i dej via snus är typ 15-20% av nikotininnehållet i en snus vill jag minnas.
Dessutom är snus legalt, vilket det du förespråkar inte är.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd][quote=beta][quote=Delph1]Jag tycker dock att du drar det åt fel håll. Vi borde snarare föbjuda alkohol och tobak än tillåta cannabis.
//Andreas
.
Hahaha...
Gör jag så gärna.
Eftersom snus inte ger någon typ av rus, så kan jag inte hålla med dej om att jag skulle vara "drogberoende".
Snus innehåller visserligen nikotin, med dock i små mängder. Det nikotin du får i dej via snus är typ 15-20% av nikotininnehållet i en snus vill jag minnas.
Spelar väl ingen större roll om det är legalt eller inte när det är den giftigaste drogen som finns? En dödlig dos ligger fortfarande på låga 50mg.
Som jag har nämt femtitvå gånger tidigare är cannabis inte i närheten av det. 5cigg vs 8kg hasch för att få fram teoretiskt dödlig dos på hasch.
Nåväl, du må vara trångsynt men du är beroende av nikotin och är således drogberoende.
En legalstatus på ett ämne påverkar inte hurvida ett ämne är bra eller dåligt. Datura/Änglatrumpet är lagligt och är milsvid värre än LSD, och Datura är inte ett dugg bra för det.
Hur hade det sett ut om alla 15åringar druckit datura-the och skurit av sig diverse lemar osv bara för det är lagligt? (Jo, datura kan mycket väl ge såna extrema rus att man gör exakt vad som helst)
beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd][quote=beta][quote=Delph1]Jag tycker dock att du drar det åt fel håll. Vi borde snarare föbjuda alkohol och tobak än tillåta cannabis.
//Andreas
.
Hahaha...
Gör jag så gärna.
Spelar väl ingen större roll om det är legalt eller inte när det är den giftigaste drogen som finns? En dödlig dos ligger fortfarande på låga 50mg.
Som jag har nämt femtitvå gånger tidigare är cannabis inte i närheten av det. 5cigg vs 8kg hasch för att få fram teoretiskt dödlig dos på hasch.
Nåväl, du må vara trångsynt men du är beroende av nikotin och är således drogberoende.
En legalstatus på ett ämne påverkar inte hurvida ett ämne är bra eller dåligt. Datura/Änglatrumpet är lagligt och är milsvid värre än LSD, och Datura är inte ett dugg bra för det.
Hur hade det sett ut om alla 15åringar druckit datura-the och skurit av sig diverse lemar osv bara för det är lagligt? (Jo, datura kan mycket väl ge såna extrema rus att man gör exakt vad som helst)
Snus är inte att betrakta som drog, och heller inte direkt så nikotinstinn som du verkar vilja ha det till.
T.ex så innehåller en dosa General (Vilken f.ö anses som starkast i Swedish Matchs sortimente.) ungefär 0,25 gram nikotin, av vilket runt 15-20% tas upp i kroppen när man snusar.
I mitt fall (Om jag nu skulle snusa General, Gubevars.) skulle det innebära att jag upptar runt 0,05 gram nikotin per dag eftersom jag snusar ungefär en dosa per dag. (Källa: Snus - Janne sundling.) Nu så snusar jag mest bara Ljunglöfs Ettan, vilken skall vara svagare.
En stor skillnad mellan snus och dina obstinata förslag till njutningsmedel är att snus är ett etablerat och välkänt njutningsmedel, vilket inte dina botaniska kullerbyttor är.
En annan stor skillnad är att dina syften med det hela är att bli hög och fly verkligheten, vilket en vanlig snusare inte gör.
Man ser aldrig några rubriker om att snusare löpt amok under snusrus, ej heller finns det några kopplingar mellan inbrott och andra tjyverier p.g.a snusmissbruk.
Angående majja och annat röka, så har jag många bekanta som helt klart tappat stor del av förståndet efter många års (miss)bruk av detta skit.. Steget från majja till starkare saker är kortare än du kanske tror eller har sett resultaten från.
January 13, 2003
ilg@dd wrote:
Snus är inte att betrakta som drog, och heller inte direkt så nikotinstinn som du verkar vilja ha det till.
T.ex så innehåller en dosa General (Vilken f.ö anses som starkast i Swedish Matchs sortimente.) ungefär 0,25 gram nikotin, av vilket runt 15-20% tas upp i kroppen när man snusar.
I mitt fall (Om jag nu skulle snusa General, Gubevars.) skulle det innebära att jag upptar runt 0,05 gram nikotin per dag eftersom jag snusar ungefär en dosa per dag. (Källa: Snus - Janne sundling.) Nu så snusar jag mest bara Ljunglöfs Ettan, vilken skall vara svagare.
En stor skillnad mellan snus och dina obstinata förslag till njutningsmedel är att snus är ett etablerat och välkänt njutningsmedel, vilket inte dina botaniska kullerbyttor är.
En annan stor skillnad är att dina syften med det hela är att bli hög och fly verkligheten, vilket en vanlig snusare inte gör.
Man ser aldrig några rubriker om att snusare löpt amok under snusrus, ej heller finns det några kopplingar mellan inbrott och andra tjyverier p.g.a snusmissbruk.
Angående majja och annat röka, så har jag många bekanta som helt klart tappat stor del av förståndet efter många års (miss)bruk av detta skit.. Steget från majja till starkare saker är kortare än du kanske tror eller har sett resultaten från.
ilg@dd: Som jag sa, nikotinister vet inte hur alvarligt deras drogbruk är. Du har bevisat det yperligt här nu.
För att citera Gothiatek:
"Hur mycket nikotin är det i snus jämfört med nikotintuggummi, -plåster?
Snusets nikotinhalt är beroende av den ingående tobakens nikotinhalt. Nikotininnehållet i en engramsprilla är 8-10 mg. Halvgramsprillan har halva nikotininnehållet, ca 4-5 mg."
http://www.gothiatek.com/templ.....nchor_1621
(Undrar var antifolk hittar sina låtsaskällor hela tiden)
Dina värderingar på skador kan man är lika skeva dom. Att folk som brukat majja under många år skulle bli lite psykade låter jag vara upp till dig men ingen har fortfarande dött av cannabis medans hundratusentals dör varje år av skador av tobak, är verkligen psyksjuka värre än dödsfall?
Då måste man verkligen hållt på med "skiten" länge om man fått såna skeva värderingar.
Sen, cannabis har funnits och använts i tusentals år, man har hittat hampalämningar som är närmare 10000år gamla!
Du borde leta upp lite fakta innan du kommer och försöker läxa upp mig. Jag sitter på långt mer fakta än du någonsin kan dröma om vilket även synts i alla trådar jag snackat om stimulanter i. Jag har alltid haft kött på benen när jag öppnat käften.
1 Guest(s)