[EX] Slakta sina fyra barn|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[EX] Slakta sina fyra barn
Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
sp_UserOfflineSmall Offline
996893
December 30, 2005 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: [quote=Collateral]Hitler slaktade fel folk...

Aj aj aj, den där sved :blink:

Äh, ta det med en nypa salt.
Inte direkt så jag är seriös i inlägg som sådana.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
996929
December 30, 2005 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla inhemska seder har inte sitt ursprung i religionen.

Till exempel den älskade skymfen mot muslimer som många älskar att använda sig av: kvinnlig omskärelse. Det står ingenstans i koranen att man ska utföra sådana ingrepp men ändå kör alla ner sina huvuden i sanden och säger att det är en muslimsk grej.

Och till er nykomlingar som tror sig veta allt om allt när det gäller mellanöstern och islam; Ni säger att det är bara där i de trakterna sådant händer, men jag håller inte med. Jag kan nämna att det inte har med islam att göra att begå hedersmord, det har med en kultru att göra som är äldre än islam.

Tex så läser ni aldrig om tex iranier som begår hedersmord. Eller Kuvaitier.
Således är det inte muslimer som gör det utan separata folkslag.

Diskuterar gärna frågan med fokl somhar något vettigt att säga men ni som kommer med skitsnack som "Hitler slaktade fel folk..." är lika dumma i huvudet som pakistaniern som mördade sin familj.
kom med riktiga argument istället.

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
996974
December 30, 2005 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Sen finns det manlig omskärelse i många länder och i den judiska religionen, men det är ingen som klagar på för det görs ju av "civiliserade" folk.

Funderar om man kunde ge den här personen ett special-pris av "Darwin awards"? Ni vet den där grejen på nätet där man ger folk pris för att de genom sin egen dumhet dödat sig själva och på så sätt tagit bort sina gener från den mänskliga genpoolen? Jag menar... han dödade ju sina barn... så...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
996995
December 31, 2005 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

Möjligt att religion och seder inte har något med varandra att göra, men nog fan för religioner med sig en massa skit, folk blir ju för fan sjuk i huvudet av all hjärntvätt som i sin tur medför sig ännu mer sjuka grejor, som detta..

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
996998
December 31, 2005 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

Ni har helt fel det där med religioner och så vidare. Det där har hänt i sverige också, tro mig det var min kamrats hela familj som strök med inklusive honom själv. Fadern begick vad dom kallade för utökat självmord. Nu är jag väl medveten om att det inte är lika i dessa fall men att helt skylla det på religion känns fel

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
997002
December 31, 2005 - 1:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jävla hemska traditioner! Tycker de borde inför en ny lag. Den som hedersmördar och blir påkommen ska få sina tår överkörda av en buss med bara fälgarna tills det inte finns nårra kvar.

csm101
Member
Medlem
997109
December 31, 2005 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: j**la hemska traditioner! Tycker de borde inför en ny lag. Den som hedersmördar och blir påkommen ska få sina tår överkörda av en buss med bara fälgarna tills det inte finns nårra kvar.

Varför tror du att han GREPS för då?

Hade alla muslimer haft samma syn på hedersmord hade han ju gått fri, men nu åkte han dit och avrättas troligen, vad mer kan man göra för att tydliggöra att hedersmord inte är accepterat, inte ens bland muslimer?

Religion är, precis som allt annat, dålig först när folk utnyttjar den på fel sätt.
Att be till Gud och vara en god människa och följa Bibeln, Koranen, Tora-rullarna eller vad som så länge man inte skadar andra är inte det minsta fel.
Men att ge sig ut på korståg, hjärntvätt och dylikt med reliionen som bakgrund är helt fel, först då är religionen farlig.

p0rky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 187
997192
December 31, 2005 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har hört att hedersmord inte straffas lika hårt i många muslimska länder..

Det konstigaste jag läst var om muslimer i norra indien. När en muslism kvinna har blivit våldtagen (av en muslimsk man) så är hon tvungna att gifta sig med våldtäktsmannen för att inte familjens heder ska förstöras..

csm101
Member
Medlem
997295
December 31, 2005 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

p0rky wrote: jag har hört att hedersmord inte straffas lika hårt i många muslimska länder..

Det konstigaste jag läst var om muslimer i norra indien. När en muslism kvinna har blivit våldtagen (av en muslimsk man) så är hon tvungna att gifta sig med våldtäktsmannen för att inte familjens heder ska förstöras..

Jo, såna har man hört talas om, men de är inte många dock.

Sen att de inte straffas lika hårt i alla länder kan jag inte uttala mig om, för de jag har hört åka dit för ett sådant straff har åkt dit rejält (avrättning/livstid/ eller något riktigt hårt i samma klass). Men sen är det ju klart att olika länder har olika lagar med...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
997296
December 31, 2005 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det händer en del skumma saker i Sverige också, men då heter det oftast att galningen i fråga har en tillfällig sinnesförvirring och får vila ut på Säter nått år..
Många gånger skulle dessa gärningar betraktas som just ett hedersrelaterad mord ifall gärningsmannen visat sig vara "exotisk" på något vis.
Tror man att heder är något specifikt för religion är man nog ute och cyklar.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

csm101
Member
Medlem
997340
January 1, 2006 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det händer en del skumma saker i Sverige också, men då heter det oftast att galningen i fråga har en tillfällig sinnesförvirring och får vila ut på Säter nått år..
Många gånger skulle dessa gärningar betraktas som just ett hedersrelaterad mord ifall gärningsmannen visat sig vara "exotisk" på något vis.
Tror man att heder är något specifikt för religion är man nog ute och cyklar.

En guldstjärna till det bra inlägget.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 205
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL