September 7, 2005
Kvinnor och flickor måste börja ta ansvar för sig själva. Om du är stupfull och går ensam genom mörka gränder en lördagsnatt, så har du en skylt på ryggen där det står - Våldta mig!
Jag åker inte till Rinkeby med guldkedjor runt halsen och ett hakkors intatuerat i pannan och skriker - Blattej*vlar! - en lördagskväll. Är det en inskränkning i min personliga frihet? Ja, men jag tar ansvar för mig själv och försöker undvika problem. Kanske dags för kvinnorna att göra detsamma.
August 21, 2001
Tycker det är en jävla skillnad på att provocera (vilket jag anser att det är att tatuera in hakkors i pannan och skrika blattejävlar) och att faktiskt bara gå från ett ställe till ett annat. De var dessutom två st.
Som jag sade innan. Visst kan man tycka att man ska vara försiktigare. .men det finns gränser.
Man ska inte acceptera att en kvinna inte kan gå ut ensam. Att dessutom säga att de får skylla sig själv är helt åt helvete fel.
Jag har ingen bra lösning på vad man ska göra. Det känns som om det enda vi kan göra är att handla preventivt - genom att så som du säger, undvika att släppa ut kvinnor ensamma.
Idag bör tjejer - kvinnor inte gå ut utan livvakt..
Men jag tycker det är sjukt farligt att vi ska acceptera denna tanke. Detta får helt enkelt inte bli normalt.
En lösning är faktiskt att införa kastrering igen. Inte kemisk utan riktigt. Snipp snipp. Efter detta har de helt enkelt ingen könsdrift längre.
Och även om våldtäckt mest är en maktgrej, så tror jag att det inte går att genomföra om där inte finns en sexuell drivkraft.
Kvinnor kommer fortfarande bli våldtagna. Men jag tror ändå att där finns en tröst i att de som våldtar och åker dit - aldrig våldtar igen.
Så är det inte idag.
Inför samma för pedofiler.
Snipp snipp.
July 19, 2001
Cygnus X-1 wrote: Kvinnor och flickor måste börja ta ansvar för sig själva. Om du är stupfull och går ensam genom mörka gränder en lördagsnatt, så har du en skylt på ryggen där det står - Våldta mig!
Jag åker inte till Rinkeby med guldkedjor runt halsen och ett hakkors intatuerat i pannan och skriker - Blattej*vlar! - en lördagskväll. Är det en inskränkning i min personliga frihet? Ja, men jag tar ansvar för mig själv och försöker undvika problem. Kanske dags för kvinnorna att göra detsamma.
Du får väl tycka så om du vill men det är fel. Man ska kunna gå klädd hur man vill utan att någon primitiv människa ska tycka att den personen kan bli våldtagen då denne klär sig som en hora.
Man tar knappast ansvar för sig själv om man inte går runt med hakkors i rinkeby, det är mer vett. En inskränkning på din personliga frihet är att du blir ihjälslagen om du säger till några som pissar i en trappuppgång.
Det är inte dags för kvinnorna att ta ansvar så där. Det är dags för polisen att införa nolltolerans samt få högre budget.
June 5, 2004
Balor wrote: Flickorna var tydligen på väg från en fest till en annan, alltså drar jag slutsatsen att de skulle festa hela natten. Vad tar föräldrarna för ansvar? De låter tydligen sin dotter vara borta hela nätterna med främmande människor, för att sedan bli berusad och utnyttjad. Det är samhället som skapar dålig moral - våldtäktsmän, och sen har vi kvinnor som är ute hela nätterna och super sig fulla. Har ni hört att någon skulle ha blivit våldtagen i biblioteket? Våldtäktsoffer är ofta ensamma kvinnor som är ute själva på nätterna, som ofta är fallet är de dessutom berusade. Individer som inte lever ett ordentligt liv är inget värda, varken för sin omgivning eller samhället. Tror ni att flickan i artikeln slutade festa efter våldtäkten? Jag hoppas att hon tar lärdom av sitt misstag. Våldtäktsmännen borde lämnas åt män som Dzerzhinsky att ta hand om. Rädslan för påföljderna borde agera i avskräkande syfte för en våldtäktsman, vilket det tyvärr inte gör i dagens Sverige när många våldtäktsmän undkommer straff.
är du mobbad och känner avundsjuka på folk som festar o har kul eller?
annars förstår jag inte hur du kan resonera som du gör, du menar alltså på fullaste allvar att folk ska sitta hemma hela kvällarna eller sitta på ett bibliotek?
det var det sjukaste jag hört på länge :2:
EDIT: Och det där med att festa hela natten: Det var nyårsafton för helvete!
April 15, 2001
Balor wrote: Flickorna var tydligen på väg från en fest till en annan, alltså drar jag slutsatsen att de skulle festa hela natten. Vad tar föräldrarna för ansvar? De låter tydligen sin dotter vara borta hela nätterna med främmande människor, för att sedan bli berusad och utnyttjad.
Varför ska fröräldrarna ha ansvar för vuxna människor?
August 21, 2001
L0rden wrote: Bara jag som tycker att "Nysvenskar" som begår brott skall utvisas?
Nysvenskar hit och invandrare dit.. Det bekymrar mig föga vart de kommer ifrån. Offret lär ju inte må sämre/bättre för att förövarna kom från afrika(eller vart de nu kom ifrån). Att bli prylad och våldtagen av en "helsvensk" är nog lika jävligt menar jag.. De som begår brott ska straffas. De ska straffas hårt. När de blivit straffade ska de släppas fria.
edit : och nu är vi farlig nära politiska diskussioner som inte är tillåtna här..
edit 2 : röstar nog för att någon låser tråden innan allt brakar loss
January 21, 2003
Garfzez wrote: [quote=L0rden]Bara jag som tycker att "Nysvenskar" som begår brott skall utvisas?
Nysvenskar hit och invandrare dit.. Det bekymrar mig föga vart de kommer ifrån. Offret lär ju inte må sämre/bättre för att förövarna kom från afrika(eller vart de nu kom ifrån). Att bli prylad och våldtagen av en "helsvensk" är nog lika jävligt menar jag.. De som begår brott ska straffas. De ska straffas hårt. När de blivit straffade ska de släppas fria.
edit : och nu är vi farlig nära politiska diskussioner som inte är tillåtna här..
edit 2 : röstar nog för att någon låser tråden innan allt brakar loss
Låsa tråden? Saker skall väl kunna diskuteras. Eller är det för mycket sanning, när det kommer fram för mycket fakta om verkligheten & vilka "personer"som oftast begår dessa grova brott.
August 21, 2001
det glider väl ifrån ämnet att diskutera vem som begår vilka brott.
Och det är väl ingen hemlighet hur procentsatserna ser ut.
Allt finns på bra.se
Ämnet/tråden handlade om dessa fyra killar som våldtagit två flickor.
Det är förjävligt på alla sätt och vis.
Att killarna har afrikanskt ursprung eller om de kom från dalarna har väl inget med saken att göra i detta fall.
October 9, 2001
För det första så borde du kunna få vara ut vilken tid, var som helst NAKEN om du så vill full som ett ägg och du ska inte behöva ens behöva tänka tanken att bli våldtagen. Men dock lever vi inte i den världen så det funkar inte så. Balor har inte helt fel, men att få det till att likna eller ens komma i närheten att det är på något sätt flickornas fel är sjukt. Slutpunkten äör denna att vi lever i en relativt sjuk värld och att gå ensam full och naken är nog inte det smartaste alternativet en sen fredags kväll. Så mitt råd till er töser där ute är att gå flera stycken eller ha med er en man som fortfarnaden har penisen i byxan och inte i huvudet.
October 22, 2002
Garfzez wrote: det glider väl ifrån ämnet att diskutera vem som begår vilka brott.
Och det är väl ingen hemlighet hur procentsatserna ser ut.
Allt finns på bra.se
Ämnet/tråden handlade om dessa fyra killar som våldtagit två flickor.
Det är förjävligt på alla sätt och vis.
Garfzez, jag tycker att ämnet borde hållas öppet, en moderator nämnde en gång tidigare och det gjorde du med att ämnet inte borde gå ur sitt ursprung. Vilket folk borde kanske inse och hålla sig till ämnet.
Zeth wrote:
Eller är det för mycket sanning, när det kommer fram för mycket fakta om verkligheten & vilka "personer"som oftast begår dessa grova brott.
Faktan finns där och sanningen finns där, fast det var dock lite onödigt att sitta och ljuga om att vissa "personer" (i ditt fall utlänningar) begår brott oftare än andra (dvs svenskar). Detta baserar jag på en färsk undersökning från metro. Fakta nästa gång tack mr."sanning"!!!
titta på dessa citat:
p0rky wrote: Men i de flesta fall av våldtäkt är det ju någon bekant som gjort det och då är det nog lika många vanliga svennar som nysvenskar.
Garfzez wrote: Att killarna har afrikanskt ursprung eller om de kom från dalarna har väl inget med saken att göra i detta fall.
fastbullit wrote: [quote=HELIX]Detta är nya Sverige, vänj er.
Dags att flytta om jag ska vara ärlig. 😡
Det skulle jag inte rekommendera, sverige är unikt, och ett av de absolut säkraste länderna du kan befinna dig på idag.
Sardaukar wrote: Balor kanske menar att man borde inse riskerna med att gå ute ensamma på nätterna.
Instämmer med ovan, Haha, ni borde ta det lungt med Balor. Ni har redan skrämt iväg honom från forumet.
[-Pale- wrote: ] Får man fråga vad för sorts uppfostran du har?
Shiamuslim?
Wow vad mycket du kan. Du kunde klura ut att han var muslim (shia muslim för att vara exakt) genom det han skrev. Får man undra vad du baserar det på?
För att klargöra ett par saker, våldtäckt inom islam straffas med avrättning. Shia och Sunni muslimer ser på detta, på samma sätt. Sen undrar jag varför du skrev "shiamuslim" istället för bara muslim, är det för att du är sunnimuslim? Eller är det för att inte hyssa agg mot sunni muslimer (dvs "majoriteten", då risken är minimal att en shia muslim beffiner sig på forumet)? Förklara gärna!!!
(akta så ämnet inte spårar ur, för nu börjar det handla mer om religion än om våldtäckt, fast iof du kanske tycker att religioner borde gå ut och skicka en offentlig ursäkt för varje våldtäckt som sker dagligen. Det är ju klart, vem ska vi skylla på annars?)
För er som vill läsa lite mer, om de senaste uppmärksammade ämnet i vårt samhälle (ni borde insett vid det här läget, att detta handlar enbart om uppmärksamhet, media uppmärksammar enbart det de vill att ni ska läsa):
Unik granskning av våldtäktsmän:
http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20051116_A_Metro.pdf
Pojkvännen värste våldtäktsmannen:
http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20051117_A_Metro.pdf
Alkohol bakom de flesta våldtäkterna:
http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20051118_A_Metro.pdf
Våldtäktsvågen sprids över hela landet:
http://www.metro.se/content/acrobat/skane/SEMMA_20051123_A_Metro.pdf
Faktan finns där och sanningen finns där, fast det var dock lite onödigt att sitta och ljuga om att vissa "personer" (i ditt fall utlänningar) begår brott oftare än andra (dvs svenskar). Detta baserar jag på en färsk undersökning från metro. Fakta nästa gång tack mr."sanning"!!!För att klargöra ett par saker, våldtäckt inom islam straffas med avrättning. Shia och Sunni muslimer ser på detta, på samma sätt.
Metros "undersökning" var inte direkt mycket att hänga i julgranen. Det stog att det var färre personer som inte var svenska medborgare. Vad betyder det? Jo, att de svenska våldtäksmännen lika gärna kan vara utlänningar. Det betyder att en väldigt stor majoritet av våldtäktsmännen är invandrare och väldigt många inte ens har svenskt medborgarskap.
Här är ett roligt citat ur tidningen:
"I Malmö verkar invandrarna vara överrepresenterade bland gärningsmännen. Av tio granskade våldtäktsdomar i Malmö har samtliga gärningsmän utländskt medborgarskap."
Där, nu har vi det fastställt. Nästan alla våldtäksmän är invandrare, det var "sanningen"..
Sverige har inte muslimska lagar, därför straffas man inte med dödsstraff och invandrarna ser sin chans..
Det är heller aldrig några invandrartjejer som blir våldtagna, bara svenskar. Det är för att invandrarna som våldtar ser svenskorna som horor och behandlar de därefter. De kan tydligen inte fundera ut att det inte är kul att bli knullad av några äckliga främlingar.
January 21, 2003
Zeth skrev:
Eller är det för mycket sanning, när det kommer fram för mycket fakta om verkligheten & vilka "personer"som oftast begår dessa grova brott.
CasO skrev:
Faktan finns där och sanningen finns där, fast det var dock lite onödigt att sitta och ljuga om att vissa "personer" (i ditt fall utlänningar) begår brott oftare än andra (dvs svenskar). Detta baserar jag på en färsk undersökning från metro. Fakta nästa gång tack mr."sanning"!!!
Normala människor skiter inte i att invandrare begår grova brott i Sverige! Uppenbarligen kan du inte tillhöra denna grupp
med tanke på dina försök att "förringa och blanda bort korten" med allehanda trams!
Faktum är att utomeuropeiska invandrare är kraftigt överrepresenterade inom överfallsvåldtäkter.
Och det gäller enligt BRÅ-undersökningen inte bara överfallsvåldtäkter utan alla våldtäkter.
Edit:
Ang Metro:s undersökning:
Läser man lite noggrannare så står det att 42% begås av utländska medborgare. De resterande 58% räknas således som svenskar. Är dessa 58% etniska svenskar mån tro? Skulle knappast tro det. Invandrare som efter fyra år fått medborgarskap räknar jag faktiskt inte som "svenskar". Speciellt inte i en sån här undersökning.Medborgarskap säger egentligen inte så mycket. För vem anses vara mest svensk?
Men hur blir siffran ifall man adderar till alla utlänningar med svenskt medborgskap? Och ifall man adderar dit invandrarnas barn?
-Ja, då hamnar vi på helt andra siffror...
Personligen tycker jag att detta är ett närmast motbjudande försök till propaganda. Det är uppenbart att de är ute efter att låtsas att den typiska våldtäktsmannen är en riktig svensk, men riktigt så är ju knappast fallet.
June 30, 2003
Förstår inte att folk fortfarande kan blunda inför vad som sker.
Ngt måste ju göras, en bra start är EN ÖPPEN DIALOG. Där rättväsendet lägga alla korten på borden. Och att tidningarna inte får det att låta som att det är lika vanligt att Jan Andersson och Hannes Sigvardsson från Lidingö gruppvåldtar tjejer och kallar dem "svennehoror" som det är att Ahmed och Muhammed från tensta gör det.
DETTA KOMMER FRÅN EN NORSK TIDNING, ÄR OM VÅLDTÄKTER I OSLA(eftersom vi lever i en stalinistiskt stat så får sånt här inte visas i svenska medier)
http://www.aftenposten.no/engl.....190268.ece
denna artikel säger att 2/3 våldtäketer i oslo begås av invandrare med en icke västerländsk bakgrund och de utgör bara 14,3% av befolkningen. och 80% av våltäktsoffrena är etniska norskor!!!
Där har ni det, svart på vitt.
4 Guest(s)