September 12, 2001
Nomic wrote: [quote=denstore][quote=Nomic] denstore inledde offtopic:
Sen, moget att skriva att jag är dum, vem är dum egentligen när du går till personangrepp som moderator på ditt eget forum? skrattretande, seriöst, du förlöjligar dig själv. Bara för att min åsikt inte stämmer överens med din så är jag inte dummare än dig för det. :bok:
Du tycker inte det är omoget och dumt att säga att humoristiskt att 800 personer, mest kvinnor och barn, drunknar p.g.a. vansinniga terroristers hot om våld? Du är fan dummare än jag trodde! Det blir nog inte så mycket NH för dig en tid framöver.....
Det är ju min åsikt, skulle jag nekat den och skrivit en som varit mer politiskt korrekt, och sen bli kallad (dum?) och sen hot om(ban?) för att jag påpekar dina _tydliga_ personangrepp i en argumentation, det är nog inte jag som har brister i mitt sätt att uttrycka mig =)
Problemet är att du är varnad och borde hålla en lägre profil än du har gjort.
Du har fortfarande inte riktigt lärt och förstått...
March 11, 2003
Nomic wrote: [quote=denstore][quote=Nomic] denstore inledde offtopic:
Sen, moget att skriva att jag är dum, vem är dum egentligen när du går till personangrepp som moderator på ditt eget forum? skrattretande, seriöst, du förlöjligar dig själv. Bara för att min åsikt inte stämmer överens med din så är jag inte dummare än dig för det. :bok:
Du tycker inte det är omoget och dumt att säga att humoristiskt att 800 personer, mest kvinnor och barn, drunknar p.g.a. vansinniga terroristers hot om våld? Du är fan dummare än jag trodde! Det blir nog inte så mycket NH för dig en tid framöver.....
Det är ju min åsikt, skulle jag nekat den och skrivit en som varit mer politiskt korrekt, och sen bli kallad (dum?) och sen hot om(ban?) för att jag påpekar dina _tydliga_ personangrepp i en argumentation, det är nog inte jag som har brister i mitt sätt att uttrycka mig =)
Att kalla någon dum är inte ett personangrepp. Särskilt inte om han har sagt att 800 människors död är humoristiskt. Om du inte förstår det, då är det bara synd om dig.....
October 28, 2002
denstore wrote: [quote=Hauk]Det intressanta är vilket som får mest uppmärksamhet; New Orelans eller Irak?
"Lika värde" var parollen 😉
Jo, jag har funderat över varför det inte öppnas massa rädda barnen-konton och liknande nu. Tsunamin är 9 månader borta, och då var det oerhört viktigt att vi alla skulle göra allt vi kunde för att hjälpa de nödställda. Inget nyårsfirande då, så därför bör det väl inte vara några kräftor nu heller då?
Igentligen, ja. Eftersom var och varannan svensson brukar svara "självklart!" när man frågar iaf alla har lika värde.
Sen ta typ... TV4. "Nollrasism" som dom brukar köra t ex... Vilket bombdåd har det figurerat mest av? Detta eller London?
Att alla skulle vara lika värda är en politisk korrekt floskel och det bevisas varje dag. För svenskar skiter i muslimer, afrikaner mm... Västerlänningar eller oss själva är en helt annan grej.
2 Guest(s)