[EX]Massdöden i Irak|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[EX]Massdöden i Irak
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
945349
September 2, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=denstore][quote=Nomic] denstore inledde offtopic:
Sen, moget att skriva att jag är dum, vem är dum egentligen när du går till personangrepp som moderator på ditt eget forum? skrattretande, seriöst, du förlöjligar dig själv. Bara för att min åsikt inte stämmer överens med din så är jag inte dummare än dig för det. :bok:

Du tycker inte det är omoget och dumt att säga att humoristiskt att 800 personer, mest kvinnor och barn, drunknar p.g.a. vansinniga terroristers hot om våld? Du är fan dummare än jag trodde! Det blir nog inte så mycket NH för dig en tid framöver.....

Det är ju min åsikt, skulle jag nekat den och skrivit en som varit mer politiskt korrekt, och sen bli kallad (dum?) och sen hot om(ban?) för att jag påpekar dina _tydliga_ personangrepp i en argumentation, det är nog inte jag som har brister i mitt sätt att uttrycka mig =)

Problemet är att du är varnad och borde hålla en lägre profil än du har gjort.
Du har fortfarande inte riktigt lärt och förstått...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
945350
September 2, 2005 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=denstore][quote=Nomic] denstore inledde offtopic:
Sen, moget att skriva att jag är dum, vem är dum egentligen när du går till personangrepp som moderator på ditt eget forum? skrattretande, seriöst, du förlöjligar dig själv. Bara för att min åsikt inte stämmer överens med din så är jag inte dummare än dig för det. :bok:

Du tycker inte det är omoget och dumt att säga att humoristiskt att 800 personer, mest kvinnor och barn, drunknar p.g.a. vansinniga terroristers hot om våld? Du är fan dummare än jag trodde! Det blir nog inte så mycket NH för dig en tid framöver.....

Det är ju min åsikt, skulle jag nekat den och skrivit en som varit mer politiskt korrekt, och sen bli kallad (dum?) och sen hot om(ban?) för att jag påpekar dina _tydliga_ personangrepp i en argumentation, det är nog inte jag som har brister i mitt sätt att uttrycka mig =)

Att kalla någon dum är inte ett personangrepp. Särskilt inte om han har sagt att 800 människors död är humoristiskt. Om du inte förstår det, då är det bara synd om dig.....

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
945353
September 2, 2005 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Hauk]Det intressanta är vilket som får mest uppmärksamhet; New Orelans eller Irak?

"Lika värde" var parollen 😉

Jo, jag har funderat över varför det inte öppnas massa rädda barnen-konton och liknande nu. Tsunamin är 9 månader borta, och då var det oerhört viktigt att vi alla skulle göra allt vi kunde för att hjälpa de nödställda. Inget nyårsfirande då, så därför bör det väl inte vara några kräftor nu heller då?

Igentligen, ja. Eftersom var och varannan svensson brukar svara "självklart!" när man frågar iaf alla har lika värde.

Sen ta typ... TV4. "Nollrasism" som dom brukar köra t ex... Vilket bombdåd har det figurerat mest av? Detta eller London?

Att alla skulle vara lika värda är en politisk korrekt floskel och det bevisas varje dag. För svenskar skiter i muslimer, afrikaner mm... Västerlänningar eller oss själva är en helt annan grej.

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
945369
September 2, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni undrar varför det var kaos så rörde det sig om ca 3 miljoner som befann sig i området, de äldre stadsdelarna av Bagdad, dvs trånga gator och torg.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL