[EXP] Drag under galoscherna..|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[EXP] Drag under galoscherna..
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1131212
April 17, 2007 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=LenteP][quote=Bjornstrom]Dessa bidrag, borde slopas direkt.... :cy:

Tror knappast att du sagt likadant om du levt kring gränsen för existensminimum....

Jag lever på absoluta existensminimum.. Jag lever på 0:- /mån men då är jag heller inte så j**la korkad att köpa massa saker på avbetalning etc. som andra gör och sen gnäller.. dock kommer jag få ett vikariat nu i juni med rätt bra lön..

Du snyltar på någon annan stackare med andra ord.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1131218
April 17, 2007 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

Ilg@dd:

Jag känner som sagt ingen som får bostadsbidrag och i min bekantskapskrets ingår bl.a. målare, ordermottagare, avdelningschefer, säljare, snickare och fabriksarbetare. Ett flertal av dess bör rimligen klassas som vanliga arbetare.

Angående lönen för medelsvensson har jag ingen aning om den men jag vet att inom byggsektorn så är snittlönen i Sverige 161 kr/timmen (171 kr/timme i Stockholm) vilket ger en månadslön på 28 175 kr beräknat på 175 timmar. Byggnads berömmer sej ju över att de ligger 25% över industrisnittet så de 23 000 som nämnts tidigare i tråden som snittlön är nog inte så fel.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1131231
April 17, 2007 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

LenteP: för jobbigt att börja tigga.. Jag klarar mig tack vare sparade pengar sen tidigare..

ilg@dd: snyltar och snyltar vet jag väl inte.. Men visst jag bor väl hemma för tillfället dock försvinner jag snart från boet 😀

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1131241
April 17, 2007 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: LenteP: för jobbigt att börja tigga.. Jag klarar mig tack vare sparade pengar sen tidigare..

ilg@dd: snyltar och snyltar vet jag väl inte.. Men visst jag bor väl hemma för tillfället dock försvinner jag snart från boet 😀

Med sparade pengar ja... Med andra ord så lever du väl inte riktigt på noll kronor, då hade du ju inte behövt röra sparpengarna.... Dessutom är det ju inte speciellt svårt att spara ihop pengar när man bor hemma och snyltar på mamma och pappa....

Dessutom så är du väl knappast ett bra exempel att ta upp här om du bor hemma och där betalar 0:- för hyra, mat och dylikt... Barnfamiljer t ex har ju knappast den möjligheten, att flytta hem till föräldrarna om det börjar krisa i ekonomin... Det måste du ju ändå hålla med om, eller hur? :arg:

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1131257
April 17, 2007 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

LenteP wrote: [quote=Bjornstrom]LenteP: för jobbigt att börja tigga.. Jag klarar mig tack vare sparade pengar sen tidigare..

Med sparade pengar ja... Med andra ord så lever du väl inte riktigt på noll kronor, då hade du ju inte behövt röra sparpengarna.... Dessutom är det ju inte speciellt svårt att spara ihop pengar när man bor hemma och snyltar på mamma och pappa....

Dessutom så är du väl knappast ett bra exempel att ta upp här om du bor hemma och där betalar 0:- för hyra, mat och dylikt... Barnfamiljer t ex har ju knappast den möjligheten, att flytta hem till föräldrarna om det börjar krisa i ekonomin... Det måste du ju ändå hålla med om, eller hur? :arg:

Jag lever på 0:- enda gången det går pengar är när det ska köpas lite saker med motorer...

Snyltar vette fan, gör ju andra saker hemma... Och hur kom jag in på ett bra exempel!? Har aldrig sagt något om det..

Enda jag sa var fy fan för bidrag...

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1131289
April 17, 2007 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Du snyltar på någon annan stackare med andra ord.

Det är väldigt intressant när du säger att andra är osympatiska som inte vill betala 60% skatt, och att du är jättesympatisk när du tycker att man snyltar om man bor hemma när man fyllt arton...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1131291
April 17, 2007 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Du snyltar på någon annan stackare med andra ord.

Det är väldigt intressant när du säger att andra är osympatiska som inte vill betala 60% skatt, och att du är jättesympatisk när du tycker att man snyltar om man bor hemma när man fyllt arton...

Det är nog mer intressant vad du grundar det uttalandet på.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1131295
April 17, 2007 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det är nog mer intressant vad du grundar det uttalandet på.

Att du kallar folk osympatiska när man säger att för mycket pengar går från rika till fattiga.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1131297
April 17, 2007 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Det är nog mer intressant vad du grundar det uttalandet på.

Att du kallar folk osympatiska när man säger att för mycket pengar går från rika till fattiga.

Kom ihåg stödhjulen nästa gång du är ute och cyklar.

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1131324
April 17, 2007 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=hULt0][quote=ilg@dd]Det är nog mer intressant vad du grundar det uttalandet på.

Ha ha ha ha ha ha.... :bgrin:

Ja, jag säger då det.... 😀

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1131328
April 17, 2007 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En Svenssonlön ligger knappast uppåt 23papp/mån, säg 17 500-18 000:- så hamnar du närmare sanningen.

Omöjligt.
Jag tror inte jag känner någon som jobbar och tjänar så lite förutom en polare som har ett "plusjobb". Han tror jag ligger på runt 17k.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1131332
April 17, 2007 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=hULt0][quote=ilg@dd]Det är nog mer intressant vad du grundar det uttalandet på.

Precis, för det jag skrivit är så sååå långt från sanningen 😉

Och jag får tänka positivt. Gubbar som jagar sig med sin käpp har inte någon chans mot mig med stödhjul.

Om du sitter och skriver emot dig själv så får du ta åt dig istället för att göra det till en merit att ha överlevt ett halvt sekel. Oavsett hur galet gammal du är så skriver du fortfarande rikligt med bullcrap.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1131348
April 17, 2007 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=ilg@dd][quote=hULt0][quote=ilg@dd]Det är nog mer intressant vad du grundar det uttalandet på.

Precis, för det jag skrivit är så sååå långt från sanningen 😉

Och jag får tänka positivt. Gubbar som jagar sig med sin käpp har inte någon chans mot mig med stödhjul.

Om du sitter och skriver emot dig själv så får du ta åt dig istället för att göra det till en merit att ha överlevt ett halvt sekel. Oavsett hur galet gammal du är så skriver du fortfarande rikligt med bullcrap.

Om fallet nu vore att jag skrivit det du påstår så, nu är det emellertid inte på det viset.
Berätta gärna var du hittat något som styrker:" du säger att andra är osympatiska som inte vill betala 60% skatt, och att du är jättesympatisk när du tycker att man snyltar om man bor hemma när man fyllt arton..." Speciellt den första halvan av harangen.
Krydda gärna ditt nästa inlägg med en förklaring varför det inte är att "snylta" att bo och leva på sina föräldrar i vuxen ålder, gärna spetsat med en förklaring på hur det är mindre "snylteri" att låta föräldrarna betala sina surt förvärvade slantar till ditt uppehälle än att staten som har så mycket mer pengar gör det med pengar som dina föräldrar för övrigt bidragit till med skatt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 460
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL