Känns som läget är en smula spänt för tillfället vad det gäller Iran nu.. Inte blir det bättre av att sånt här läcker ut till allmänheten och ganska säkert också Iran.
Iranierna är ju redan lite uppretade och riktar hotelser och krav mot Sverige p.g.a Nidbilderna på Mohammed där han tydligen skall ha avbildats som rondellhund.
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Spinnjonte wrote: Ja, inte fan ska vi väl måsta böja oss under islam nu oxå. Ska vi bara gett upp allting o låta dom få världsherravälde. Nån gång måste dom ju inse att dom inte är själva på planeten. Dom får fanimej ta o tåla lite skämt.
som sagt, blanda inte ihop dessa idioterna med religionen nu.
August 22, 2007
Alla borde göra muhammedhundar och skicka till lämpliga ställen 😀
http://www.flashback.info/show.....p?t=536846
Här finns en samling med muhammedhundar 😀
http://hundprofeten.blogspot.com/
November 27, 2003
Alla borde läsa ledaren som publicerades i samma veva innan man överhuvudtaget yttrar sig.
http://www.na.se/artikel.asp?i.....Id=1210185
Det här belyser bland annat varför jag bryr mig klart mindre om detta än det som skedde i Danmark;
På ytan handlade det om att tidningen Jyllands-Posten publicerade en serie karikatyrer på
Muhammed. Självklart var det rätt av Danmark att hävda sin tryckfrihet.
Men karikatyrerna var urusla. De hade likheter med antisemitiska teckningar som gjordes av pronazistiska tecknare under 30- och 40-talen. Främlingsfientliga krafter har under ett antal år haft ett alltför stort spelutrymme i dansk politik. Bland annat har Sverigedemokraternas systerparti fått ett direkt inflytande. För många muslimer i Danmark blev teckningarna i Jyllands-Posten ett uttryck för ökad intolerans.
//Andreas
March 11, 2003
Jag vet inte varför man presenterar något sånt här. Självklart har Pentagon en detaljerad plan för hur de ska angripa en potentiell fiende. Det har Sverige också. Och Iran. Och antagligen Schweitz. Poängen är att man alltid lägger upp planer för olika scenarior. Det betyder inte att man har tankat flygplanen, och att de är på väg.
Däremot kan man faktiskt fråga sig hur det kommer att gå för Iran i framtiden. Det var ju ganska intressant när deras president uttalade sig om att sionister (= israel) låg bakom Vilks bilder. Man bara häpnar....
August 16, 2003
Kaleid wrote: "[Exp] Man blir smått orolig.."
Länk saknas...
Nej den finns där, tryck på "Nidbilderna" så kommer du till denna sida: http://www.expressen.se/nyheter/1.823179/nu-hackas-svenska-sajter
June 8, 2001
Ah...såg inte det alls. Nåväl, jag är inte speciellt orolig, förargelserna kommer att riktas mot Israel och USA igen när bomberna faller på Iran och ca 10.000 personer dödas.
Ifall Sveriga ska officiellt svara på det här så bör man säga något i stil att det är tråkigt att någons religion "attackeras" så här men det är en rättighet...
September 22, 2005
Ja, angående nidbilderna så kan de ärligt talat ta sig i arslet. Kan vissa inte ignorera sådana här saker har de ju lagom med aggressionsproblem. De har inte rätt att kväva andras åsikter hur mycket de än gillar vad det nu kan vara som kritiseras eller skämtas med etc.
April 24, 2007
obelix wrote: nu ska vi inte glömma bort att det finns tvenne sorters muslimer.
Först har vi de normalt funtade som tar detta för vad det är.
Sedan har vi de som är ledda av militanta idioter som använder Islam till deras egna syfte för att elda upp folk.
jag är själv muslim o blev så himla glad när jag läste det du skrev. skönt att några fattar att alla muslimer INTE är terrorister. i USA förknippas muslim o terrorsist hela tiden.
iran har tagit det här med religion i mndighteterna för långt. myndigheterna o religion ska inte ha med varann att göra. alls!
lagboken bör ej grundas på exempelvis bibeln, koranen, torarularna (el. motsvarnde). den ska grundas på sunt förnuft.
ANGÅENDE nid bilderna: vi har fått reda på två saker. 1 det finns iranier med tillräcklig datakunnighet för att hacka in sig i svenska sajter. 2. dem har ju inte gjort nåt fel enligt svensk lag om inte dem n kan sättas dit för "hets mot folkgrupp", men att bilderna är olämpliga är det nog många som är överens om.
April 10, 2003
Coalan wrote: Religionerna har fört mycket gott med sig genom tiderna, moraliska lagar som instiftat ordning. Dock finns det ju alltid folk som använder det mesta för att få igenom sitt.
Det betvivlar jag starkt, snarare att religionerna har grundats på den tidigare moralen och har snarare vart ett farthinder när det kommer till att låta dom utvecklas till nått än bättre genom sitt dogmatiska tänkande.
August 11, 2002
Tyrfing wrote: [quote=Coalan]Religionerna har fört mycket gott med sig genom tiderna, moraliska lagar som instiftat ordning. Dock finns det ju alltid folk som använder det mesta för att få igenom sitt.
Det betvivlar jag starkt, snarare att religionerna har grundats på den tidigare moralen och har snarare vart ett farthinder när det kommer till att låta dom utvecklas till nått än bättre genom sitt dogmatiska tänkande.
Jag menade inte att moralen kommer ifrån skaparna av den, snarare som du säger av de som skaparna har tagit intryck ifrån.
Nu var väl mitt tidigare inlägg lite ogenomtänkt eftersom det jag menade var att religion i många fall förespråkar ett sätta att leva och ett visst tänkande. Sen är det ju klart att den används för att det är lättare ibland att hota med att dit liv efter döden blir ett helvete än att faktiskt hota med livet.
Få religioner är ju direkt skapade i ett 'elakt' syfte, men har manipulerats dit. Ett exempel kristendomen som många menar startade som en motståndsrörelse bland slavar, kvinnor och folk i de lägre samhällsklasserna men sedan används, med hjälp av införandet av kyrkan, att kontrollera massorna.
1 Guest(s)