August 22, 2007
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=FireCAT]Nej det är inte svårt att sluta röka & snusa. Bara man har viljan, men ilg@dd verkar mer ha viljan att gnälla på hur dåligt allt är...
Som majoriteten av vänsterfolket menar du? :)R
Haha där fick du till det
August 22, 2007
ilg@dd wrote: [quote=hULt0][quote=ilg@dd]Ge ett exempel på det..
Sen kan jag väl medge att mitt tålamod och tolerans vad det gäller folk som fattar mina inlägg fel, och dessutom pådyvlar mej åsikter och påståenden jag aldrig sagt/haft inte är det bästa, men jag är likadan IRL också, så det är egentligen föga förvånande.
Det känns som att du missade min poäng lite, du missuppfattade nämligen mitt förra inlägg. Jag sa inte att dina trådar inte är intressanta, det brukar vara ganska rolig läsning, det jag skrev var att du egentligen inte behöver starta trådar om det bara handlar om att alla ska veta vad du tycker(eftersom alla redan vet vad du tycker om det mesta, "debatten" är ändå rolig att följa) 😉
Den dagen jag upphör med att ha åsikter hittar du mej på "körrgår'n" en bit ner i marken..
Enligt den där testen på internet så blir det om 6 år ungefär, men det betvivlar jag starkt.
Ja man kan väl alltid hoppas ialla fall?
February 12, 2003
skiroy wrote: Har du funderat på hur mycket pengar du har förbrukat över ditt datorberoende genom åren? 😉
Ja. En hel massa, men alla hobbies kostar pengar. Mitt kostar dock inte samhället något.
skiroy wrote: Du har själv försatt dig i den situationen...eller vänta nu. Du har ju sponsorer och föräldrar som kirrar den biten!
Försatt mig där, ja. Sponsorer, visst, men föräldrar? Nope.
skiroy wrote: Men oj oj...vänta bara grabben tills du får betala allt och inte bor hemma längre utan sponsorer. 😉
Drar hemifrån så fort jag får chansen, tro mig. Dessutom är det inte jag som sitter och skapar trådar på NH om hur jävla jobbigt det är att priset för mitt beroende ökar (vilket det nu iofs inte gör, men principen är densamma).
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Det vore intressant att se hur det blir med skatter etc ifall alla snusare och rökare tvärslutade..
Snacka om att andra skatter skulle skjuta i höjden. Bensin 25:-/litern och en marginalskatt på 40% för vanligt folk.
Dom där borgarna vet i vanlig ordning inte vad dom håller på med..
Vi kan väl införa en straffskatt för lönnfeta 40-plussare som sitter och gnäller på diverse forum, det skulle väl lösa det mesta.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Det vore intressant att se hur det blir med skatter etc ifall alla snusare och rökare tvärslutade..
Snacka om att andra skatter skulle skjuta i höjden. Bensin 25:-/litern och en marginalskatt på 40% för vanligt folk.
Vi kan väl införa en straffskatt för lönnfeta 40-plussare som sitter och gnäller på diverse forum, det skulle väl lösa det mesta.
Kom igen när du skattat hälften så mycket som jag..
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 22, 2007
ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Det vore intressant att se hur det blir med skatter etc ifall alla snusare och rökare tvärslutade..
Kom igen när du skattat hälften så mycket som jag..
😛
Med tanke på hur mycket svart du jobbat/jobbar så är det nog inte många kronor 🙄 😕 😀 😮 :cy: :bgrin:
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Kom igen när du skattat hälften så mycket som jag..
😛
Hehe, lite moderatfasoner här, hör jag... "Du har mindre pengar än mig, därför är din åsikt mindre värd", typ. 😉
Nej då, det är bara det att det blir lite skrattretande när folk som knappt betalat något alls börjar raljera om skatter hit och dit. Ungefär som att en skolungdom börjar gnälla på tandläkarkostnaderna "typ".
FireCAT wrote:
Med tanke på hur mycket svart du jobbat/jobbar så är det nog inte många kronor 🙄 😕 😀 😮 :cy: :bgrin:
Som om du skulle ha någon större inblick i det.
:cy:
För närvarande bidrar jag väl med en 7-8000:- i skattkistan varje månad, hur stort är ditt eget bidrag?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 22, 2007
ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Kom igen när du skattat hälften så mycket som jag..
😛
Hehe, lite moderatfasoner här, hör jag... "Du har mindre pengar än mig, därför är din åsikt mindre värd", typ. 😉
Nej då, det är bara det att det blir lite skrattretande när folk som knappt betalat något alls börjar raljera om skatter hit och dit. Ungefär som att en skolungdom börjar gnälla på tandläkarkostnaderna "typ".
FireCAT wrote:
För närvarande bidrar jag väl med en 7-8000:- i skattkistan varje månad, hur stort är ditt eget bidrag?
Jadu senaste tiden har jag skattat bort MINST! 7k/mån, Augusti blev det nog över 10k, visst drar dom 50% skatt på belopp som överstiger 28.000:-?
January 7, 2006
ilg@dd wrote: Nej då, det är bara det att det blir lite skrattretande när folk som knappt betalat något alls börjar raljera om skatter hit och dit. Ungefär som att en skolungdom börjar gnälla på tandläkarkostnaderna "typ".
Skatterna ska sänkas och tandvården ska privatiseras. För övrigt har jag skattat 148 kronor i mitt liv, men jag ska få tillbaka lite av det innan midsommar om man ska tro reklamen 😉
August 28, 2007
I tankarna om att höja cigarettskatten istället så tycker jag man ska ta i akt ungefär hur mycket mera man höjt cigarettskatten mot hur mycket man höjt skatten på snus.
Sedan att uppmana till att alla skall jobba svart tycker jag är väldigt underlig.
Vars går skattepengarna tror dom som tycker detta?
Jo den går till att ni om ni hamnar i låt säga en trafikolycka. Då får ni vård.
Skall vi ha det som i usa där man undersöker om man skall få vård efter ifall man har försäkring..har man inte det så får man ingen vård.
Jag är ingen moderat..Tvärt om..Politikens tankebanor har jag lämnat för längesedan.
Detta eftersom det finns inget i min mening parti som överhuvudtaget passar in på mina värderingar.
Det enda jag tycker dom ska korrigera är skatten på alkohol.
FireCAT wrote: [quote=ilg@dd][quote=Mean Machine][quote=ilg@dd]Kom igen när du skattat hälften så mycket som jag..
😛
FireCAT wrote:
Jadu senaste tiden har jag skattat bort MINST! 7k/mån, Augusti blev det nog över 10k, visst drar dom 50% skatt på belopp som överstiger 28.000:-?
Har du inte koll på det, så misstänker jag att det knappast är något du berörts av.
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Nej då, det är bara det att det blir lite skrattretande när folk som knappt betalat något alls börjar raljera om skatter hit och dit. Ungefär som att en skolungdom börjar gnälla på tandläkarkostnaderna "typ".
Skatterna ska sänkas och tandvården ska privatiseras. För övrigt har jag skattat 148 kronor i mitt liv, men jag ska få tillbaka lite av det innan midsommar om man ska tro reklamen 😉
Det är tur att vi har såna som dej..Som bär upp samhället liksom..
August 22, 2007
ilg@dd: fick ut lite över 21k denna månad, så jag antar det rör mig? Men brukar inte kolla specsen...
July 27, 2002
FireCAT wrote: [quote=Callister]Sedan är det ju intressant att en nisse ifrån New York skattar pengar i Sverige ..
🙄
Folk skriver normalt vart de bor på "ifrån". Och du verkar inte vara typen som kommer ifrån NY och plötsligt bor i Sverige.
Mina egna teorier, som jämt stämmer,
September 12, 2001
Callister wrote: [quote=FireCAT][quote=Callister]Sedan är det ju intressant att en nisse ifrån New York skattar pengar i Sverige ..
🙄
Folk skriver normalt vart de bor på "ifrån". Och du verkar inte vara typen som kommer ifrån NY och plötsligt bor i Sverige.
Tja...IP-numret stämmer inte riktigt överens mot vad som borde vara NY. 😉 😀
Edit: FireCAT verkar vara en "gammal" bekant i forumet om min magkänsla är rätt. 😉
August 22, 2007
skiroy wrote: [quote=Callister][quote=FireCAT][quote=Callister]Sedan är det ju intressant att en nisse ifrån New York skattar pengar i Sverige ..
🙄
Tja...IP-numret stämmer inte riktigt överens mot vad som borde vara NY. 😉 😀
Edit: FireCAT verkar vara en "gammal" bekant i forumet om min magkänsla är rätt. 😉
Nej jag bor inte i New York, mitt ip-nummer går genom en proxy-server...
2 Guest(s)