"Kasta skrÀpet!"
"I morgon lanseras den senaste i raden av spelkonsoler - Playstation 3. För de redan frÀlsta blir det nÀstan en religiös hÀndelse. För de oinvigda blir mest en utdragen gÀspning - och de har rÀtt. Mer Àr den nya konsolen inte vÀrd. Kasta skrÀpet."
http://www.expressen.se/prylar/1.605310
Det Àr vad Fredrik Granlund skriver i Expressen idag, faen tro't..
Personligen kÀnns en konsoll med den prislappen lika intressant som tandvÀrk pÄ julafton.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
hawkie wrote: Du fÄr ju en grym spelkonsol +en blueray spelare pÄ köpet! Vad Àr problemet?
Vad kostar en standalone spelare?
Ne, bara töntigt och sitta, klaga över priset.
Kanske skulle tillÀgga att jag inte uppskattar spelkonsoller öht..
Har iofs en gammal X-Box, men den anvÀnds till största delen som DVD-Spelare..
BloodMan wrote: Haha vem lyssnar pÄ den fjanten..
Antagligen ett större antal Àn de som lyssnar pÄ dej.
đ
+ att han fÄr betalt för att yttra sina Äsikter.
*Edit*
Föll bort ett ord.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 2, 2001
hawkie wrote: Du fÄr ju en grym spelkonsol +en blueray spelare pÄ köpet! Vad Àr problemet?
Vad kostar en standalone spelare?
Ne, bara töntigt och sitta, klaga över priset.
Men och andra sidan finns det inte mycket filmer för blue ray och de som finns Àr dyra. Och nÀr det börjar komma fler filmer kommer priserna att sjunka pÄ bÄde filmer och spelare. SÄ det kÀnns jÀkligt onödigt att betala sÄ mycket för en PS3 bara för att den har en blue ray spelare idag.
August 16, 2003
Fredrik Granlund đź jag skulle kunna ha trott att han om nĂ„gon skulle vara riktigt positiv.
min bror ha provspelat PS3 ochsÀger att den Àr riktigt bra med bra spelkÀnsla.
personligen sÄ Àr jag besviken pÄ att dom fortfarande har kvar den dÀr handkontrollen :spy:
February 12, 2002
Kunde ha blivit hur bra som helst, ensam en billig bluray spelare, sen med en kanon spelkonsoll pÄ köpet.
Men sedan hur de har behandlat europerna tycker jag Àr skammligt... Först anser de att vi kan vÀnta flera mÄnader lÀngre Àn japanerna och amerikanerna, sen sÄ skall vÄran vara dryga tusingen dyrare.
Sist men inte minst sÄ bestÀmmer de sig tvÄ veckor före release att de skall (GÄr ut med) ta bort hÄrdvarubakÄtkompaliteten och ersÀtta den meden halvtaskig mjukvaruemulering.
De hade ett starkt varumÀrkte och litade hÄrt pÄ det. Men jag hoppas att de fÄr lÀra sig bitter eftersmak av sitt ego den hÀr gÄngen. Jag vÀntar iaf med att köpa en.
August 16, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Sist men inte minst sÄ bestÀmmer de sig tvÄ veckor före release att de skall (GÄr ut med) ta bort hÄrdvarubakÄtkompaliteten och ersÀtta den meden halvtaskig mjukvaruemulering.
det var ju bara för att dom inte hade hunnit ta fram mjukvaran dÄ, nu tar dom ju bort hÄrdvarubakÄtkompaliteten Àven i dom som dom sÀljer i USA och Japan
February 12, 2003
Med tanke pÄ att det trots allt Àr en blu-ray-spelare + möjligheten att spela alla kommande trevliga spel sÄsom GT HD och sÄnt mys kÀnns det ganska tidigt att döma den hÀr konsolen. Visst, den Àr inte billig, men man fÄr fortfarande vÄdligt mycket leksaker för pengarna, inte minst nÀr en vanlig blu-ray-spelare kostar mycket mer. Dessutom Àr vÀl spelen som finns ute nu inget man höjer ögonbrynen Ät heller, men det kommer.
Sen har Expressen förmodligen inte ens testat konsolen utan bara hittat pÄ artiklar som vanligt (å la kvÀllstidning).
Mean Machine wrote: Med tanke pÄ att det trots allt Àr en blu-ray-spelare + möjligheten att spela alla kommande trevliga spel sÄsom GT HD och sÄnt mys kÀnns det ganska tidigt att döma den hÀr konsolen. Visst, den Àr inte billig, men man fÄr fortfarande vÄdligt mycket leksaker för pengarna, inte minst nÀr en vanlig blu-ray-spelare kostar mycket mer. Dessutom Àr vÀl spelen som finns ute nu inget man höjer ögonbrynen Ät heller, men det kommer.
Sen har Expressen förmodligen inte ens testat konsolen utan bara hittat pÄ artiklar som vanligt (å la kvÀllstidning).
LÄter mÀrkligt om han inte testat den, ser iaf ut som han hÄller i en sÄn pÄ bilden.
[Image Can Not Be Found]
September 1, 2002
För att kunna spela BlueRay-skivor Àr den vÀldigt prisvÀrd.
Problemet Àr att BlueRay-formatet inte Àr ett dugg attraktivt för andra Àn hifi-fantaster och early adopters, och dessa utgör en vÀldigt liten skara av Expressens lÀsare. Vanligt folk har knappt hunnit bli bekvÀma med DVD-filmer Àn, och att investera tiotusentals kronor i prylar för att se ett vÀldigt begrÀnsat urval av filmer i dubbel upplösning Àr helt ointressant.
Detta gÀller nutid, om 5 Är kommer det garanterat se annorlunda ut.
För att vara en spelkonsol Àr PS3:an ganska dyr, Àven om konsolen har vansinnigt hög potential i framtiden.
Det finns inga killerapp-spel Àn (nej, Motorstorm Àr ingen höjdare jÀmfört med t.ex Gran Turismo som drev PS2:ans försÀljning). DÀremot Àr det inte sagt att vÀldigt attraktiva spel Àr pÄ gÄng, men det kommer dröja.
Summa summarum, PS3:an Àr ingen vidare investering för vanligt folk i dagslÀget, det Àr jag beredd att hÄlla med expressen-skribenten om.
Mycket tyder pÄ att detta kommer Àndras i framtiden, men det kvarstÄr att se.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]LÄter mÀrkligt om han inte testat den, ser iaf ut som han hÄller i en sÄn pÄ bilden.
Kan vÀl vara valfri klockradio, eller hur var det nu igen?
Torde isf vara den största pÄ marknaden.
đ
4 Guest(s)