[EXP] PS3, en flopp??|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[EXP] PS3, en flopp??
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
1126223
March 23, 2007 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

oqvist wrote: De krÀver bÀttre kvalitet pÄ grejerna och dÀr levererar Sony sjÀlvklart.

Det hÀr uttalandet ska jag ta och printa ut i 45000 ex och anvÀnda som toapapper i ett par Är framöver. Sony hÄller knappast kvalité pÄ sina grejer, allt jag haft frÄn dem har sÀckat ihop (det har varit frÀmst hörlurar dÄ) efter nÄgon mÄnad.

För att inte ens nÀmna diverse batterier som borde klassas som mordbrand.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1126225
March 23, 2007 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Var inne pÄ Game idag vid lunch, dÄ hade de fortfarande kvar sÄ man kunde köpa om man ville obokat, den sista sÄnna försvann nÀr jag gick. (inte med mig dock)

De hade fÄtt in 130 Wii's till realeasen och 56 PS3 och Wii'na var sÄlda flera veckor i förvÀg allihopa, alla som hade bokat fick inte ens. Visserligen kostar ju PS3 lite drygt dubbelt sÄ mycket som Wii men endÄ. MÄste ju ses lite som en flopp va? laugh

Sen sÄ har webutikerna fortfarande sÄ man an bestÀlla, text webhallen har över 40 st i lager.

1: flopp Àr det nog inte med tanke pÄ hur mycket pengar dom tjÀnar..
2: NÀr jag kollar pÄ webhallen stÄr det bara "fler Àn 20 st"
3: Ja wii sÀljer sÄ mycket mer Àn ps3, men det Àr vÀl ÀndÄ inte sÄ konstigt?

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1126226
March 23, 2007 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=oqvist]De krÀver bÀttre kvalitet pÄ grejerna och dÀr levererar Sony sjÀlvklart.

Det hÀr uttalandet ska jag ta och printa ut i 45000 ex och anvÀnda som toapapper i ett par Är framöver. Sony hÄller knappast kvalité pÄ sina grejer, allt jag haft frÄn dem har sÀckat ihop (det har varit frÀmst hörlurar dÄ) efter nÄgon mÄnad.

För att inte ens nÀmna diverse batterier som borde klassas som mordbrand.

Han menar nog Playstation 3, men att plocka ur ett stycke ur sammanhanget fungerar givetvis ocksĂ„ 🙄 :banghead:

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1126230
March 23, 2007 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Han menar nog Playstation 3, men att plocka ur ett stycke ur sammanhanget fungerar givetvis ocksĂ„ 🙄 :banghead:

Jag tolkade det som Sony överlag, men okej.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1126232
March 23, 2007 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Sen sÄ har webutikerna fortfarande sÄ man an bestÀlla, text webhallen har över 40 st i lager.

2: NÀr jag kollar pÄ webhallen stÄr det bara "fler Àn 20 st"

det jag ser Àr att SveavÀgen har 20+ och ekenbergsvÀgen har 20+
sÄ dom bör ha minst 42st

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1126244
March 23, 2007 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

oqvist wrote: AlltsÄ.

Xbox 360 inriktar sig mot den fattige tonÄringen som inte har nÄgon inkomst mer Àn barnbidrag eller vad han kan tigga frÄn förÀldrarna. DÀrför har de satt den billigaste jÀkla dvd spelarn som finns i Xbox 360 som lÄter som ett tröskverk. Samt kör med en billig cpu som gör att de mÄste köra en vÀldigt högljudd flÀkt dessutom ovanpÄ det för att hÄlla den nÄgorlunda kall...

Dessutom har designen fÄtt ge avkall för att hÄlla konsollen billig. rma andelen Àr över 50 % pÄ xbox 360... Inget som hÄller i 5 Är sÄledes...

PS3 Àr inriktad mot de lite mer belevade som faktiskt har rÄd att köpa mer Àn ett par spel per halvÄr som dessutom redan investerat i en hemmabioanlÀggning av nÄgot slag. Antingen 32" platttv eller större eller projektor. De krÀver bÀttre kvalitet pÄ grejerna och dÀr levererar Sony sjÀlvklart.

Uttrycket "du fÄr vad du betalar för" kunde aldrig vara mer sant nÀr det gÀller detta. Undantaget Àr Wiin som i Europa Àr lika j**la dyr som Xbox 360n...

Jag ser ingen anledning att rÀkna bort PS3an alls Àven om jag sitter pÄ en 360 premium för tillfÀllet. Var det inte för min dator sÄ hade PS3an varit mycket intressant. hd dvd addonen till 360n Àr riktigt kass. Du fÄr bara dolby digital 5.1 ljud inget mer helt sjukt dÄligt... Och köper man till den ser ni att ps3an inte Àr sÄ mycket dyrare trots allt. Bluray har dessutom lite bÀttre prestanda bÄde gÀllande ljud och bild. Dock nu efter att ha sett min första HD DVD film undrar jag verkligen om bilden kan bli sÄ mycket bÀttre. Men sÄ jag sitter bara pÄ en 32"are. Visserligen 1360x768 men ÀndÄ... Knivskarp bild.

Med andra ord Ă€r den potentiella kundkretsen för Xbox avsevĂ€rt mycket större och Sony stĂ€nger in sig i ett hörn. 😉

//Andreas

Poontus
Member
Medlem
1126246
March 23, 2007 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

oqvist sĂ€nkte mitt intresse att köpa 360 ganska sĂ„ mycket 🙁

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1126281
March 24, 2007 - 4:45 am
sp_Permalink sp_Print

HÄller med om att PS3 Àr ett riktigt dÄligt köp idag. Det finns inga bra spel och utan bra spel Àr ingen konsoll vÀrd att ha.

SjĂ€lv köpte jag en Wii igĂ„r och Ă€r riktigt nöjd sĂ„hĂ€r lĂ„ngt. Har dock bara hunnit lira Wii-sports. NĂ„got som Ă€r riktigt roligt Ă€r att jag lĂ€t min totalt ointresserade sambo spela lite, efter 10 minuter frĂ„gade hon om hur man kunde fĂ„ igĂ„ng det hĂ€r sĂ„ hon kan spela medans jag jobbar idag 🙂

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1126285
March 24, 2007 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81, det Ă€r just det! 😀 T.o.m. min mor frĂ„gade om hon kunde fĂ„ testa en gĂ„ng till nĂ€r hon var pĂ„ besök, de gĂ„nger man inte mĂ„ste tvinga min mamma att testa teknik/spel de Ă€r dagar dĂ„ man undrar om undergĂ„ngen Ă€r nĂ€ra.

Poontus
Member
Medlem
1126290
March 24, 2007 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

min mamma Àr ocksÄ interesserad av Wii.
men nĂ€r jag satt och spelade Burnout (2?) pĂ„ Crash spel lĂ€get pĂ„ min Xbox dĂ„ mer eller mindre tvingade jag mamma att testa, hon gick med pĂ„ det motvilligt, hon spelade 15-20 minuter sen sĂ„ fick jag slita handkontrollen ur hĂ€nderna pĂ„ henne bokstavligt 😀

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1126299
March 24, 2007 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Nintendo lirar vÀl knappast i samma liga som PS3/360...

Är ju som att jĂ€mföra premier league med super ettan!

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1126319
March 24, 2007 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

NÀ det Àr klart, PS3 och Xbox360 Àr ju bÄda Àven multimediamaskiner till skillnad Wii som "bara" Àr en spelmaskin. (och halvtaskig weblÀsare fotovisare, musikspelare mm).

Men faktan kvarstÄr om vi bara ser till spel biten. Snart 6 miljoner sÄlda Wii. Xbox 360 stÄr och stampar pÄ dryga 5 miljoner efter att ha varit ute ett Är lÀngre. Ps3 sÄlde lÄngt under förvÀntan i japan dÀr man nu lÀtt kan fÄ tag i en konsoll i varje butik medans Wii Àr helt omöjlig att fÄ tag i.

Ps3 blir en trevlig investering om ett Är ungefÀr. Tror pÄ maskinen, men som det Àr idag sÄ Àr den för dyr för mig och tydligen för mÄnga fler.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1126329
March 24, 2007 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hÄller med Wii Àr en spelkonsol, de andra Àr multimedia maskiner.

Men vad dÄ sÄlde under förvÀntan, man ville inte göra en PS2 igen dÀr alla konsoler Àr slutsÄlda och folk sitter och vÀntar med pengarna, utan man vÀntade tills man fyllt upp alla butiker och sedan lanserade... tycker inte det sÀger speciellt mycket.

Xbox gjorde ju samma sak som PS2. SlutsÄlt överallt(dock ej EU).

Har för mig jag lĂ€ste att PS2 sĂ„lde bĂ€ttre Ă€n Xbox360 förra Ă„ret, sĂ€ger ju inte sĂ„ mycket om konsolerna utan mer att den ena Ă€r billigare 🙂

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1126637
March 26, 2007 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

Virtual World eller vad live-systemet heter, till ps3 .. verkar riktigt jÀkla grymt alltsÄ.

Nej en ps3 ska det helt klart bli .. inte nu i sommar dock, dÄ ska man va ute!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 440
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL