November 27, 2003
Jag kan inte komma på någon inom vettig tid.
Rötägg som jag i alla fall inte vill ha i riksdagen. även om just denne inte är kvar vågar jag tyvärr inte lita på att alla andra är det;
http://www.aftonbladet.se/hels.....e676800.ab
//Andreas
June 29, 2004
jag fattar inte det här med att "tänk om dom kommer in i riksdan" tänket som cirkulerar i sverige. Det är ju bara om man röstar på dom som dom gör det och är det 4% av sveriges befolkning som vill se dom i riksdan så kan ju ingen säga att det är rätt eller fel. Demokrati för fn.
Men det ska bli intressant att se dom röra om i grytan vi kallar staten och se vad som kan provocera fram. Dock skulle jag personligen inte vilja ha dom vid rodret eftersom dom är så über fixerade vid invandringspolitik att det andra faller i skuggan...
November 18, 2003
Jag kan inte tänka mig att dessa personerna som röstar på SD tänker på hur resten av samhället skulle se ut...ekonomi utvecklingen osv..
Hade man strupit billig oljehandel från mellanöstern helt och hållet för att man inte stöttar samhället där och endast handlat dyrare olja från norge osv..finns mycket man kan grubbla på..
Sedan är ju det här med Sverige har endast 9 miljoner och fler och fler utvandrar! Känner många invandrare som blir lekta som dockor utav soc/ams och sätter desse på praktikplatser på olika företag så att företagen får gratis arbetare istället för att sätta dessa i skolan och sätta högre krav på svenska språket..
Så som utvecklingen i Sverige ser ut så är det ingen krav både i allmänna skolan och SFI(SvenskaFörInvandrare).
Jag tycker det borde komma invandrare in i landet, blir mer handel och mer omsättning i företagen och finns inte många i landet som kan ta "skitjobben" längre folk som bott här ett tag har större krav än innan vet en kompis som varit arbetslös 3-4 år men har chans till truckkort men vill inte ta truckkort för han vill inte köra truck hela dagarna men gnäller på att det är tråkigt att sitta hemma hela dagarna..
August 11, 2002
Problemet är ju att de som röstar på de i regel inte är alls insatta och ser dem som en bra lösning, det är skrämmande att politiska frågor är så främmande idag. Indirekt skulle man kunna skylla detta på Perssons styre på flera sätt, bl.a. att hans underprioritering av skolan där iaf under min politik var i stort sett osynligt. Lärare står i skuld att lära ut demokratiskt tänkande men imo vore det inte fel om man fick en aning om vad partierna stod för.
May 25, 2007
Delph1 wrote: Jag kan inte komma på någon inom vettig tid.
Rötägg som jag i alla fall inte vill ha i riksdagen. även om just denne inte är kvar vågar jag tyvärr inte lita på att alla andra är det;
http://www.aftonbladet.se/hels.....e676800.ab//Andreas
Tror du att Sverigedemokraten ifråga går runt på stan och trackar handikappade? "Offret" i fråga företräder en ideologi som mördat 150 miljoner människor. Ge mig hans nummer så kan även jag ringa ett litet samtal till honom...
Kaffe wrote: [quote=Delph1]Jag kan inte komma på någon inom vettig tid.
http://www.aftonbladet.se/helsingborg/article676800.ab//Andreas
Tror du att Sverigedemokraten ifråga går runt på stan och trackar handikappade? "Offret" i fråga företräder en ideologi som mördat 150 miljoner människor. Ge mig hans nummer så kan även jag ringa ett litet samtal till honom...
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Kaffe wrote: [quote=Delph1]Jag kan inte komma på någon inom vettig tid.
Slå upp betydelsen av ett rötägg...
//Andreas
May 25, 2007
Delph1 wrote: [quote=Kaffe][quote=Delph1]Jag kan inte komma på någon inom vettig tid.
Slå upp betydelsen av ett rötägg...
//Andreas
Tack men jag tror jag klarar mig ändå...
February 10, 2004
rätta mig om jag har fel, men har inte alla dem där, mot fremlingsfientliga hållet till, sitt fäste i Skåne och de nedre delarna av Sverige? vad beror detta på?
en annan fråga är ju varför i hela helsike de sätter alla på samma platts, sprid ut dem i hela landet så skulle de någ bli mer accepterade av de som redan bor här !!! god damnit, jag ska inte diskutera sånt här för jag blir bara förbannad 🙂
February 10, 2004
rätta mig om jag har fel, men har inte alla dem där, mot fremlingsfientliga hållet till, sitt fäste i Skåne och de nedre delarna av Sverige? vad beror detta på?
en annan fråga är ju varför i hela helsike de sätter alla på samma platts, sprid ut dem i hela landet så skulle de någ bli mer accepterade av de som redan bor här !!! god damnit, jag ska inte diskutera sånt här för jag blir bara förbannad 🙂
February 10, 2004
November 27, 2003
Kaffe wrote: [quote=Delph1]Slå upp betydelsen av ett rötägg...
//Andreas
Tack men jag tror jag klarar mig ändå...
Jag önskar nog du gör det ändå för du verkar inte förstått vad jag menat, men här har du en definition i alla fall:
"I överförd bemärkelse är rötägg även en benämning på en bråkig, otrevlig och okamratlig person som påverkar andra negativt. "
Dvs. ingen person som verkligen återspeglar vad SD vill åstadkomma. Tyvärr dras SD med de här problemen eftersom personer med mer extrema åsikter än de SD uttrycker dras till partiet.
//Andreas
February 17, 2004
Jag är själv invandrarbarn och tycker som de flesta här att Sveriges invandringspolitik bör ses över. Det jag frågar mig dock är varför de vill komma hit??? Måste ju vara bidragen :roll:. Jag själv vill bort från landet och förbannar den dagen jag föddes i Sverige. Jag ville växa upp i något av medelhavsländerna (med undantag för balkan )...
1 Guest(s)