[EXP] Uppgraderingstankar? Glöm det..|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[EXP] Uppgraderingstankar? Glöm det..
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 15, 2007 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

"Gör din dator till ett vrålåk"
"Här är råden som gör din dator supersnabb"
"Fläkten susar, datorn tjuter och systemet tuggar. Plötsligt är din dator är slöare än nånsin. Vi vet varför. Mycket beror på att Windows kämpar med massor av onödiga filer och blytunga program. Men lösningen är simpel. Följ bara våra sexstegsraket. Så blir din dator ett vrålåk."

Se där, vem behöver dualcore, DDR2 och häftiga hårddiskar?
😀 🙄 :cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
1130961
April 15, 2007 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ääh dom kan dra åt helvete, pajas till guide, köp bra grejer så slipper man skiten 😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1130962
April 15, 2007 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1130966
April 15, 2007 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Kul citat i signaturen, men du kanske kunde komplettera med att jag i princip aldrig dricker alkohol också. Dvs aldrig röker på.
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130967
April 15, 2007 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Kul citat i signaturen, men du kanske kunde komplettera med att jag i princip aldrig dricker alkohol också. Dvs aldrig röker på.
😉

Rättelse, du röker i princip aldrig på. 😀

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1130968
April 15, 2007 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Jahopp.
Nu sparkar herr beta igång igen! 😀 😉

Men allvarligt...sådana där artiklar är samma jävla skräp oavsett tidning!
Löjligt!

Och beta...en Mac är lika löjlig. 😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130970
April 15, 2007 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Jahopp.

Men allvarligt...sådana där artiklar är samma j**la skräp oavsett tidning!
Löjligt!

Min mac löjlig?

😀

skiroy
Member
Medlem
1130971
April 15, 2007 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=skiroy][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Jahopp.

Löjligt!

Min mac löjlig?

😀

Nja...

Den är ju söt i dina ögon så vad fasen. 😀

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130972
April 15, 2007 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=beta][quote=skiroy][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Jahopp.

Löjligt!

Min mac löjlig?

😀

Nja...

Äsh, det är en smaksak som allt annat. Eftersom jag bara surfar, och chattrar lite så gillar jag mastodontskärm och det löjligt simpla drag&drop-tänkandet dom kör med. 🙂

skiroy
Member
Medlem
1130974
April 15, 2007 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=skiroy][quote=beta][quote=skiroy][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Jahopp.

Löjligt!

Min mac löjlig?

😀

Nja...

Äsh, det är en smaksak som allt annat. Eftersom jag bara surfar, och chattrar lite så gillar jag mastodontskärm och det löjligt simpla drag&drop-tänkandet dom kör med. 🙂

Ja jäklar vad simpel du är då jag bara sitter med 3 st skärmar till en samma dator. 😀 😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130975
April 15, 2007 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=beta][quote=skiroy][quote=beta][quote=skiroy][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Jahopp.

Löjligt!

Min mac löjlig?

😀

Nja...

Ja jäklar vad simpel du är då jag bara sitter med 3 st skärmar till en samma dator. 😀 😉

Jag får inte ens plats med 2st 24" skärmar på mitt skrivbord.
Dagens I-landsproblem. 🙁

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1130976
April 15, 2007 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

😉

Röker aldrig på, dock kan en grogg eller en pilsner slinka ner, om än väldigt sällan. Max 2 ggr/år gissningsvis.

skiroy
Member
Medlem
1130978
April 15, 2007 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=skiroy][quote=beta][quote=skiroy][quote=beta][quote=skiroy][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

Jahopp.

Löjligt!

Min mac löjlig?

😀

Nja...

Jag får inte ens plats med 2st 24" skärmar på mitt skrivbord.
Dagens I-landsproblem. 🙁

Klart att du får plats med det...bara att röka på tills du ser dubbelt och vips har du två maffiga 24" att kika på. 😉

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130979
April 15, 2007 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

😉

Röker aldrig på, dock kan en grogg eller en pilsner slinka ner, om än väldigt sällan. Max 2 ggr/år gissningsvis.

Meh, så du sitter och ljuger när du debatterar om droger?
Äsh, var säkert bara jag och kråkan som tyckte quoten var rolig ändå så jag byter tillbaka så du inte behöver vara orolig att få fram den när/om du skaffar ett jobb och loggar in där.

Edit: Skiroy: Jag dricker bärs nu så snart är jag full nog att se dubbelt. Eller som man säger när man röker på, snart är jag påverkad nog att ha hallisar. Same shit, different names.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1130982
April 15, 2007 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

😉

Äsh, var säkert bara jag och kråkan som tyckte quoten var rolig ändå så jag byter tillbaka så du inte behöver vara orolig att få fram den när/om du skaffar ett jobb och loggar in där.

Att påstå sej nyttja cannabis ungefär i samma omfattning som alkohol kan säkert missförstås av en del, och att du skulle vara en av dessa var väntat. Formuleringen var uppsåtlig.

fattar emellertid inte vad du menar med det där sista, gör du?

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130985
April 15, 2007 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd][quote=beta]Var hittar jag det där windowsregistret? Var är kör -> msconfig?
😉

😉

Att påstå sej nyttja cannabis ungefär i samma omfattning som alkohol kan säkert missförstås av en del, och att du skulle vara en av dessa var väntat. Formuleringen var uppsåtlig.

Att om du skaffar dig ett jobb där du har tillgång till dator, loggar in här på NH och någon kollega till dig då ser ett citat där du skrivit att du röker på lika ofta som du dricker är du antagligen rätt illa ute och har rätt mycket att förklara. Speciellt med tanke på hur mycket alkohol som säljs i genomsnitt till oss svenskar/månad så är det rätt lätt att tro det är mer än någon enstaka öl per år.

skiroy
Member
Medlem
1130986
April 15, 2007 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Att påstå sej nyttja cannabis ungefär i samma omfattning som alkohol kan säkert missförstås av en del, och att du skulle vara en av dessa var väntat. Formuleringen var uppsåtlig.

Fasen mannen...kyl ner dig lite nu.
Beta och jag passar bara på att skoja lite kan jag säga. 🙂

Och beta...en öl är inte dumt heller! Öl FTW! 😉 😀

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1130987
April 15, 2007 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Så blir din dator - efter genomgången:
- Mindre risk för datorkrasch.
- Datorn startar snabbare.
- Programmen startar snabbare.
- Spelen hackar mindre och går snabbare.
- Sidor på Internet går snabbare att öppna.
- Mer hårddisk över till annat.

Men det här är ju fantastiska nyheter... Tänk vad pengar man kan spara på utrustning... Bara följa den här expert-guiden istället ju... 😀 wink

Nä, jag läste en i princip exakt likadan i AB för ett tag sen... De är ju lika tragikomiska varje gång... Tragiska för att det finns ju säkerligen folk som verkligen tror att deras tips kan göra sån enorm skillnad som de får det att låta som... 🙂

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1130988
April 15, 2007 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd]Att påstå sej nyttja cannabis ungefär i samma omfattning som alkohol kan säkert missförstås av en del, och att du skulle vara en av dessa var väntat. Formuleringen var uppsåtlig.

Och beta...en öl är inte dumt heller! Öl FTW! 😉 😀

Skål. 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1130991
April 15, 2007 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote:
Att om du skaffar dig ett jobb där du har tillgång till dator, loggar in här på NH och någon kollega till dig då ser ett citat där du skrivit att du röker på lika ofta som du dricker är du antagligen rätt illa ute och har rätt mycket att förklara. Speciellt med tanke på hur mycket alkohol som säljs i genomsnitt till oss svenskar/månad så är det rätt lätt att tro det är mer än någon enstaka öl per år.

Risken att jag hamnar på ett sånt jobb är försumbar, och blir det något i den här kommunen så lär "kollegan" knappast koppla ihop den texten med mej. Varken det om cannabis eller alkohol.

skiroy wrote:

Ingen fara på taket, kolugn tack vare nikotinet i snusen. 🙂
Skoja på ni, själv ska jag natta..Upptäckte precis vad klockan var..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 449
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL