November 22, 2001
LenteP wrote: Tragiska för att det finns ju säkerligen folk som verkligen tror att deras tips kan göra sån enorm skillnad som de får det att låta som... 🙂
Att köra lite spybot osv kan fräscha upp ett nedsunkat system riktigt rejält.
Eller så kör man mac o slipper problemen :p
Men hur i h-vete kan de sitta o rekommendera folk att köpa massa snordyra program när det finns bättre gratisalternativ?
Kan tänka mig att en del går på det.
Och att sätta Svensson i kontakt med registret låter som en säker väg till en krashad dator.
December 1, 2006
Json_81 wrote: [quote=LenteP]Tragiska för att det finns ju säkerligen folk som verkligen tror att deras tips kan göra sån enorm skillnad som de får det att låta som... 🙂
Men hur i h-vete kan de sitta o rekommendera folk att köpa massa snordyra program när det finns bättre gratisalternativ?
Och att sätta Svensson i kontakt med registret låter som en säker väg till en krashad dator.
Jojo, självklart får man ju ett något fräschare system om man rensar ut spyware och dylikt... kanske också kan märka en smula rent prestandamässigt... men inte i någon enorm utsträckning som de får det att låta som...
Och precis som du säger, det finns ju bättre gratisalternativ att ta hem i så fall... Håller också med om att registret ska man inte pilla med i onödan... 😀
November 22, 2001
LenteP wrote:
Jojo, självklart får man ju ett något fräschare system om man rensar ut spyware och dylikt... kanske också kan märka en smula rent prestandamässigt... men inte i någon enorm utsträckning som de får det att låta som...Och precis som du säger, det finns ju bättre gratisalternativ att ta hem i så fall... Håller också med om att registret ska man inte pilla med i onödan... 😀
Jag rensade min svärmors dator för ett tag sedan. Det är en p4 2.96, trots det kunde den nätt o jämt få igång IE. Efter rensning var det ungefär som när man uppgraderat o precis installerat windows 🙂
Så jo, har någon sunkat ned datorn ordentligt gör det sådan stor skillnad.
Fast det kanske borde poängteras i artikeln att det inte garanterat gör någon skillnad, kör jag programmen på min dator lär det inte märkas någon skillnad 🙂
Egentligen är det lite synd att det tipsas om såna där saker, det kan ju i värsta fall resultera i att man tappar lite extrainkomster. Jag ser gärna att det kommer något elakt virus nu så här före sommaren.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
Json_81 wrote: [quote=LenteP]Tragiska för att det finns ju säkerligen folk som verkligen tror att deras tips kan göra sån enorm skillnad som de får det att låta som... 🙂
Eller så gör du en ghostning, tar en kaffe och semla under tiden och njuter av livet .
/Dani
June 17, 2005
"Windows tjusiga effekter saktar ned datorn ordentligt."
dom MÅSTE ha rätt hur kan mitt 7900gt klara windows XP's otroligt tunga grafik!?
otroliga överdrifter när man läser hur datorn blir efter deras så kallade prestanda guide!
är en reklam guide, kollar man så ser man att dom gör reklam för diverse program samt priset. dom fick nog en hygglig summa av tillverkarna till dom rekomenderade programmen.
1 Guest(s)