[EXP] Uppgraderingstankar? Glöm det..|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[EXP] Uppgraderingstankar? Glöm det..
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1130997
April 16, 2007 - 4:07 am
sp_Permalink sp_Print

LenteP wrote: Tragiska för att det finns ju säkerligen folk som verkligen tror att deras tips kan göra sån enorm skillnad som de får det att låta som... 🙂

Att köra lite spybot osv kan fräscha upp ett nedsunkat system riktigt rejält.
Eller så kör man mac o slipper problemen :p

Men hur i h-vete kan de sitta o rekommendera folk att köpa massa snordyra program när det finns bättre gratisalternativ?
Kan tänka mig att en del går på det.

Och att sätta Svensson i kontakt med registret låter som en säker väg till en krashad dator.

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1131047
April 16, 2007 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=LenteP]Tragiska för att det finns ju säkerligen folk som verkligen tror att deras tips kan göra sån enorm skillnad som de får det att låta som... 🙂

Men hur i h-vete kan de sitta o rekommendera folk att köpa massa snordyra program när det finns bättre gratisalternativ?

Och att sätta Svensson i kontakt med registret låter som en säker väg till en krashad dator.

Jojo, självklart får man ju ett något fräschare system om man rensar ut spyware och dylikt... kanske också kan märka en smula rent prestandamässigt... men inte i någon enorm utsträckning som de får det att låta som...

Och precis som du säger, det finns ju bättre gratisalternativ att ta hem i så fall... Håller också med om att registret ska man inte pilla med i onödan... 😀

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1131077
April 16, 2007 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

LenteP wrote:
Jojo, självklart får man ju ett något fräschare system om man rensar ut spyware och dylikt... kanske också kan märka en smula rent prestandamässigt... men inte i någon enorm utsträckning som de får det att låta som...

Och precis som du säger, det finns ju bättre gratisalternativ att ta hem i så fall... Håller också med om att registret ska man inte pilla med i onödan... 😀

Jag rensade min svärmors dator för ett tag sedan. Det är en p4 2.96, trots det kunde den nätt o jämt få igång IE. Efter rensning var det ungefär som när man uppgraderat o precis installerat windows 🙂
Så jo, har någon sunkat ned datorn ordentligt gör det sådan stor skillnad.
Fast det kanske borde poängteras i artikeln att det inte garanterat gör någon skillnad, kör jag programmen på min dator lär det inte märkas någon skillnad 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1131087
April 16, 2007 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Egentligen är det lite synd att det tipsas om såna där saker, det kan ju i värsta fall resultera i att man tappar lite extrainkomster. Jag ser gärna att det kommer något elakt virus nu så här före sommaren.
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1131100
April 16, 2007 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha ja sånna här "guider" är alltid lika j-vla roliga 😀

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1131124
April 16, 2007 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=LenteP]Tragiska för att det finns ju säkerligen folk som verkligen tror att deras tips kan göra sån enorm skillnad som de får det att låta som... 🙂

Eller så gör du en ghostning, tar en kaffe och semla under tiden och njuter av livet wink.

/Dani

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1131463
April 18, 2007 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

"Windows tjusiga effekter saktar ned datorn ordentligt."

dom MÅSTE ha rätt hur kan mitt 7900gt klara windows XP's otroligt tunga grafik!?

otroliga överdrifter när man läser hur datorn blir efter deras så kallade prestanda guide!

är en reklam guide, kollar man så ser man att dom gör reklam för diverse program samt priset. dom fick nog en hygglig summa av tillverkarna till dom rekomenderade programmen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 413
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL