ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 18, 2006
Det är nog dags att Bildt avgår nu. Oavsett hur många pudlar han gör angående Legg-Mason eller andra optionsinnehav så kommer Lundins intressen i Sudan och Bildts tidigare styrelseengagemang där att ligga som en våt filt över allting som Bildt gör i rollen som utrikesminister.
Ta tillbaka Jan Danielsson vettja, han är nog inte så extremt partibunden.
Josey Wales wrote: Det är nog dags att Bildt avgår nu. Oavsett hur många pudlar han gör angående Legg-Mason eller andra optionsinnehav så kommer Lundins intressen i Sudan och Bildts tidigare styrelseengagemang där att ligga som en våt filt över allting som Bildt gör i rollen som utrikesminister.
Hahaha, ja, men det är väl frågan om ifall grodor är bättre än pudlar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 18, 2006
ilg@dd wrote: [quote=Josey Wales]Det är nog dags att Bildt avgår nu. Oavsett hur många pudlar han gör angående Legg-Mason eller andra optionsinnehav så kommer Lundins intressen i Sudan och Bildts tidigare styrelseengagemang där att ligga som en våt filt över allting som Bildt gör i rollen som utrikesminister.
Ibland brinner det rätt bra i skallen Jan Eliasson menade jag.
Josey Wales wrote: [quote=ilg@dd][quote=Josey Wales]Det är nog dags att Bildt avgår nu. Oavsett hur många pudlar han gör angående Legg-Mason eller andra optionsinnehav så kommer Lundins intressen i Sudan och Bildts tidigare styrelseengagemang där att ligga som en våt filt över allting som Bildt gör i rollen som utrikesminister.
Ibland brinner det rätt bra i skallen Jan Eliasson menade jag.
Jo, det var därför jag nämnde grodorna.. Det har ju hoppat fram ett antal såna ur hans mun..
😀
August 7, 2003
Han hade alltså 28000 optioner istället för 25000? Spelar det någon roll över huvudet taget egentligen?
Totalt meningslöst "avslöjande"...
Vad blir nästa? Det visar sig Mona inte köpte en Toblerone utan TVÅ!!! otroligt spännande.
Dessutom är det bra att han har optioner tycker jag,
Carl Bildt är rolig 😀 ha i politiken. Han är väldigt intelligent och kan vara hemskt nedlåtande mot idioter (speciellt journalister 😉 Se exempelvis här; "Tv4 hade rätt, någon gång ska det väl också hända". "Pudel", nja, då ska man väl inte passa på bita ändå.
Han är lite sådär dryg som jag själv ibland önskar jag skulle vara mot andra.
Förut:
"Kristofferson hade efter samtal med den amerikanska finansinspektionen kommit fram till att antalet optioner var 29 827 och frågade: Varför har du inte redovisat alla dina optioner i Legg Mason?
Bildt: Det har jag gjort!
Kristofferson: Men den 18 juli förra året fick du ju ytterligare 3 966 optioner. Varför står det inte med i förteckningen?
Bildt: Jag har redovisat all den information jag har till statsrådsberedningen. Du får nöja dig med det svaret."
Nu:
"Någon gång ska det ju inträffa, och efter kontroll visade det sig att TV4 hade rätt. Felet för denna felredovisning är uteslutande mitt."
Kan nog bara hålla med Kristofferson:
"- Det här visar att sanningen alltid segrar till slut. Det anmärkningsvärda var inte att Bildt fått ytterligare optioner, utan att han vägrade svara på frågor och förnekade det som vi visste var sant, säger Ulf Kristofferson."
Kul inflikande:
"Bildts förra pudel gjorded när han var statsminister och räntan steg till 500 procent. "Ett misstag är ett misstag och ska så kallas", sa Bildt."
En eloge iaf, för att han till slut erkände det.
September 12, 2001
Josey Wales wrote: Det är nog dags att Bildt avgår nu. Oavsett hur många pudlar han gör angående Legg-Mason eller andra optionsinnehav så kommer Lundins intressen i Sudan och Bildts tidigare styrelseengagemang där att ligga som en våt filt över allting som Bildt gör i rollen som utrikesminister.
Jag håller med.
Det är ju märkligt att Bildt inte hade koll på siffrorna och blev så ytterst tvär under intervjun. Bildt är ju känd för att ha stenkoll men så inte här.
Selektivt minne...
dree wrote: Som många andra nämnt så är Jan Eliasson den mest kompetenta till utrikesministerposten just nu Sverige.
Han är ju inte heller politiskt bunden direkt och det ska inte en utrikesminister vara enligt mig.
"Jan Eliasson är född och uppvuxen i stadsdelen Kålltorp i Göteborg. Han har en genuin arbetarbakgrund, och fick ofta följa med sin far på demonstrationståg i hemstaden under sin barndom. Redan i unga år blev han socialdemokrat, men har inte varit verksam i partipolitiken."
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=dree]Som många andra nämnt så är Jan Eliasson den mest kompetenta till utrikesministerposten just nu Sverige.
Han är ju inte heller politiskt bunden direkt och det ska inte en utrikesminister vara enligt mig.
"Jan Eliasson är född och uppvuxen i stadsdelen Kålltorp i Göteborg. Han har en genuin arbetarbakgrund, och fick ofta följa med sin far på demonstrationståg i hemstaden under sin barndom. Redan i unga år blev han socialdemokrat, men har inte varit verksam i partipolitiken."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Eliasson
Wikipedia är inte en bra källa.
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd][quote=dree]Som många andra nämnt så är Jan Eliasson den mest kompetenta till utrikesministerposten just nu Sverige.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Eliasson
Wikipedia är inte en bra källa.
//Andreas
Försöker du påskina att Eliasson inte är Socialdemokrat?
😮 AB:– Jag är sedan barnsben socialdemokrat, sa Eliasson.
DN-Chatt med vederbörande: "Mikael
Om du blir tillfrågad: Kan du tänka dig att fortsätta som utrikesminister i en borgerlig regering?
Jan Eliasson Hej!
Nej det är inte aktuellt. Jag är socialdemokrat sedan barnsben! "
Jag tycker då att det framgår med stor tydlighet på flertalet ställen, även om jag bara länkar till 2 stycken till.
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Delph1]Wikipedia är inte en bra källa.
//Andreas
Om du blir tillfrågad: Kan du tänka dig att fortsätta som utrikesminister i en borgerlig regering?
Jan Eliasson Hej!
Jag tycker då att det framgår med stor tydlighet på flertalet ställen, även om jag bara länkar till 2 stycken till.
Nope, att ni ska sluta referrera till Wikipedia som primära källa 😉
Wikipedia är bra att utgå ifrån och sedan läsa vidare, men att hämta information direkt därifrån är det inte.
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Delph1]Wikipedia är inte en bra källa.
//Andreas
Jan Eliasson Hej!
Nope, att ni ska sluta referrera till Wikipedia som primära källa 😉
Wikipedia är bra att utgå ifrån och sedan läsa vidare, men att hämta information direkt därifrån är det inte.
//Andreas
Antog faktiskt att de flesta redan visste att Eliasson är sosse, tyckte det räckte att länka dit bara.. men tji vad man kan bedra sej..
😮
Det som står om Eliasson på wikipedia är för övrigt korrekt vad jag kan se, iaf vid snabb anblick.
1 Guest(s)