Den mannen är det ingen hejd på..
http://www.expressen.se/nyhete.....mfotbollen
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 27, 2005
Ni vet att han inte tycker detta egentligen utan bara säger det för att skapa rubriker, var kontroversiell och uppehålla sin image?
Sen tycker jag damfotboll är mer underhållande än herrfotboll, så det så 😛
EDIT: Stavningen på morgon-zoo hade ju iaf aftonbladet fått till ganska festligt. Moron-zoo 😀
ojdå wrote: Ni vet att han inte tycker detta egentligen utan bara säger det för att skapa rubriker, var kontroversiell och uppehålla sin image?
Nej, den tanken har aldrig slagit mej när det gäller Gert Fylking..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 27, 2005
ilg@dd wrote:
Nej, den tanken har aldrig slagit mej när det gäller Gert Fylking..
Inte? Han började bli populär genom att säga vad han verkligen tycker och tänker och ofta sådant som många tänker men vi i jantelags-sverige inte vågar säga. Men när han har spelat på det här med rättframhet så jäkla länge tycker inte jag det håller längre. När jag lyssnar på honom känns det bara konstlat och tillgjort just för att vara kontroversiellt och rättfram.
January 7, 2006
ojdå wrote: Inte? Han började bli populär genom att säga vad han verkligen tycker och tänker och ofta sådant som många tänker men vi i jantelags-sverige inte vågar säga. Men när han har spelat på det här med rättframhet så jäkla länge tycker inte jag det håller längre. När jag lyssnar på honom känns det bara konstlat och tillgjort just för att vara kontroversiellt och rättfram.
Morrongänget är bättre ;P
ojdå wrote: [quote=ilg@dd] Nej, den tanken har aldrig slagit mej när det gäller Gert Fylking..
Inte? Han började bli populär genom att säga vad han verkligen tycker och tänker och ofta sådant som många tänker men vi i jantelags-sverige inte vågar säga. Men när han har spelat på det här med rättframhet så jäkla länge tycker inte jag det håller längre. När jag lyssnar på honom känns det bara konstlat och tillgjort just för att vara kontroversiellt och rättfram.
Han har vad jag vet alltid sagt som han tycker, anser du att han bör sluta med det då bara för att du uppfattar det som "konstlat och tillgjort"?
Jag tycker hur som haver att han ska fortsätta på instakat spår, det är bara svaga individer som anpassar sej efter de andras tyckande och tänkande.
Stake är att stå fast vid sina åsikter och värderingar och skita i etablissemangets pekpinnar.
December 11, 2002
ojdå wrote: Ni vet att han inte tycker detta egentligen utan bara säger det för att skapa rubriker, var kontroversiell och uppehålla sin image?
EDIT: Stavningen på morgon-zoo hade ju iaf aftonbladet fått till ganska festligt. Moron-zoo 😀
Stavningen är rätt, det heter inte morgon-zoo. :bok:
Joni wrote: [quote=ojdå]Ni vet att han inte tycker detta egentligen utan bara säger det för att skapa rubriker, var kontroversiell och uppehålla sin image?
Stavningen är rätt, det heter inte morgon-zoo. :bok:
Noll koll på hur aftonbladet stavar till Rix morronzoo, men i Expressen (Som jag länkade till i topic) stavar dom det i alla fall som Rix morronzoo.
Finns på nätet förresten, http://www.rixfm.com/?underpage=225.37055
Fler invändningar??
*Edit*
Fixade länk till bild..
September 27, 2005
ilg@dd wrote:
Han har vad jag vet alltid sagt som han tycker, anser du att han bör sluta med det då bara för att du uppfattar det som "konstlat och tillgjort"?
Jag tycker hur som haver att han ska fortsätta på instakat spår, det är bara svaga individer som anpassar sej efter de andras tyckande och tänkande.
Stake är att stå fast vid sina åsikter och värderingar och skita i etablissemangets pekpinnar.
haha jo det där sista kan jag hålla med om. Och det får han gärna göra, har bara väldigt svårt att tro att han verkligen tycker som han säger i vissa frågor. Får känslan av att han bara säger det för att just uppehålla den där "stake-image:en".
Men är som sagt bara min personliga åsikt som jag med stake står upp med mot etablisemanget/Ilg@dd/andra veteraner på forumets pekpinnar.
August 11, 2002
Läste i någon insändare att damspelare gör misstag 3/10 ggr mot männens 2/10, så 50% mer misstag. Dock så är det ju en helt annan värld när man ser vilka misstag de gör. Såg senaste i dam-vm spelare som slog bort bollen i en misslyckad passning trots att närmsta motståndare var minst 3m bakom.
Att se på damfotboll gör en bara irriterad, det värsta är väl att de vill tjäna pengar på det där ;P
March 10, 2002
Joni wrote: [quote=Dehman][quote=ojdå]
Hur? Roligare att titta på fina damer?
Var?
Norge?
Coalan wrote: Läste i någon insändare att damspelare gör misstag 3/10 ggr mot männens 2/10, så 50% mer misstag. Dock så är det ju en helt annan värld när man ser vilka misstag de gör. Såg senaste i dam-vm spelare som slog bort bollen i en misslyckad passning trots att närmsta motståndare var minst 3m bakom.
Att se på damfotboll gör en bara irriterad, det värsta är väl att de vill tjäna pengar på det där ;P
Såg på sporten Norge vs. Kina. Snyggt misstag kinesen gör, tittar typ på läktaren när hon springer efter bollen in eget straffområde. Då kommer norskan förbi på insidan och pangar mål 😛
September 27, 2005
lg@dd wrote:
Noll koll på hur aftonbladet stavar till Rix morronzoo, men i Expressen (Som jag länkade till i topic) stavar dom det i alla fall som Rix morronzoo.
Ang. stavning av programmet som Rix sänder på morgonen: Jo tack jag vet att det stavas så, men det bli ändå lite festligt när man hör moron-zoo. (engelska blir det idiot-zoo) Ang. Expressen/aftonbladet: Samma skvaller, annat namn.
Coalan wrote:
Läste i någon insändare att damspelare gör misstag 3/10 ggr mot männens 2/10, så 50% mer misstag.
Var antagligen denna artikel du tänkte på -->LÄNK
Vilket jag inte kan säga annat om än att du visserligen har rätt i att de gör 50% fler misstag men att presenterade det med den statistiken är grovt missvisande. Sen säger ju artikeln i övrigt att damfotboll inte kan beskyllas för att vara sämre än herrfotboll vilket ofta media gör.
Dehman wrote:
Hur? Roligare att titta på fina damer?
hmm nä hur otroligt det än låter har jag faktistk inte gjort någon vetenskaplig analys av varför jag tycker det är mer roligt att titta på damfotboll... skulle kunna va det faktum att jag, som inte är så insatt, gillar att titta på en sport där sverige faktiskt har en chans att gå långt. (Jo jag är medveten om att det inte gick något vidare i år men annars).
Skulle också kunna va denhär slumpfaktorn som båda coalan och du är inne på. Jag gillar mer en sport där det kan bli lite överraskningar och man inte på förhand kan tala om vilka som kommer vinna. Sen tycker jag att det faktum att damer inte springer lika fort som herrar bara gör det intressantare. Det gör att spelet behöver byggas mer på taktik än individuella prestatioiner. (Jämförelsen med damer--> kossor för att de springer långsammare tycker jag är löjlig. En tungviktsboxare boxar långsammare än en lättviktare, är tungviktsboxning därför mindre underhållande att titta på?)
Deta var som sagt bara lite tankar jag slängde ur mig. Inget jag direkt sitter och funderar på på dagarna. Däremot är jag helt säker på att jag inte tycker bättre om det pga den sexistiska anledning många inskränkta gubbar här i forumet lägger fram 😛
EDIT: Sen kan man ju ha med i tanken att det spelats damfotboll på seriös nivå (läs: VM) i drygt 10 år... Hur var kvalitén och antalet felpass bland herrarna på 40 talet? 😉
March 10, 2002
ojdå wrote:
[quote=Dehman] Hur? Roligare att titta på fina damer?
hmm nä hur otroligt det än låter har jag faktistk inte gjort någon vetenskaplig analys av varför jag tycker det är mer roligt att titta på damfotboll... skulle kunna va det faktum att jag, som inte är så insatt, gillar att titta på en sport där sverige faktiskt har en chans att gå långt. (Jo jag är medveten om att det inte gick något vidare i år men annars).
Skulle också kunna va denhär slumpfaktorn som båda coalan och du är inne på. Jag gillar mer en sport där det kan bli lite överraskningar och man inte på förhand kan tala om vilka som kommer vinna. Sen tycker jag att det faktum att damer inte springer lika fort som herrar bara gör det intressantare. Det gör att spelet behöver byggas mer på taktik än individuella prestatioiner. (Jämförelsen med damer--> kossor för att de springer långsammare tycker jag är löjlig. En tungviktsboxare boxar långsammare än en lättviktare, är tungviktsboxning därför mindre underhållande att titta på?)
Deta var som sagt bara lite tankar jag slängde ur mig. Inget jag direkt sitter och funderar på på dagarna. Däremot är jag helt säker på att jag inte tycker bättre om det pga den sexistiska anledning många inskränkta gubbar här i forumet lägger fram 😛
EDIT: Sen kan man ju ha med i tanken att det spelats damfotboll på seriös nivå (läs: VM) i drygt 10 år... Hur var kvalitén och antalet felpass bland herrarna på 40 talet? 😉
Finns repris om du nu vill se i slow motion. 😉
Allvarligt talat, förstår inte hur man kan tycka det är roligare att se något som är så mycket sämre än den riktiga varan? När jag skrev att Fylking hade rätt menade jag verkligen det.
Du drar upp en liknelse med boxning, tungvikt vs. lättvikt. Nu är jag väl inte så frälst i just boxning, men MMA tycker jag om. Tycker det är roligare att se de lättare viktklasserna än de tyngre, just för att det är mycket snabbare. Sen har ju de tyngre klasserna sin tjusning då det är mer prestige som står på spel.
Så att dra paralleller mellan fighting och fotboll är bara fel tycker jag.
September 27, 2005
Men parallellen damfotboll --> kossor i v75 är ok? 😉
Nä måste faktiskt erkänna att jag också tycker betydligt bättre om lättviktsboxning de få gånger jag tittar. 😛 Men när lättviktsboxningen var ny (antar att tungvikt var vanligare förr) kan jag lova att det fanns (kannske finns fortfarande?) visas tråkiga personer som såg ner på lättviktarna för att de inte var manliga nog att lägga på sig några kilo. Ungefär på samma sätt som vissa nu ser ner på damfotbollen för de inte springer lika fort. 😉
Tvivlar inte på att du faktiskt tycker bättre om herrfotboll och det kan jag till och med acceptera. Men för det finns ingen anledning att smutskasta damfotbollen. Läs mitt edit om hur länge det spelats dam- vs. herrfotboll också. Kanske just är för att damfotbollen inte är som kommersiell och professionell ännu som jag uppskattar den mer. 😛
2 Guest(s)