September 13, 2002
http://www.expressen.se/expres.....038;a=7746
ett stycke jag gillar...
defragmentera:.../På så sätt städar du din hårddisk och Windows kan hitta programfiler snabbare./...
sen när städar man hddn, när man defragmenterar så sorterar man väll alla filfragment..?
September 20, 2001
Hmmm... Det står att man ska ta hem dom senaste uppdateringarna av allt.
Det beror på HUR gammal dator du har! Menar, har man en p90 med win95 och endel massa gammla programmvaror i och den funkar rätt så bra, men lite slött, så blir den fantamej inte snabbare för att man uppdaterar all programmvara i den! Tvärt om faktiskt!
December 20, 2001
men ..
enl löpsedlarna skulle ju datorn bli dubbelt så snabb ?! 😮
jag följde alla råd .. .. men märker ingen förbättring alls ?! 😮
dator: MSI, dual PIII-800, 1Gb RAM, Matrox G450, 2 * 20Gb HDD
vad kan jag ha missat ?!
kanske skulle maila Expressen och fråga .. ..
men attans ! .. .. jag testade ju inte före & efter .. .. med något skojjigt prestandamätande program .. .. så då kan jag ju inte påvisa avsaknaden av förbättring
--- --- --- --- ---
ironi, en del av vardagen
April 20, 2002
Datorn blir ibland betydligt snabbare om du rensar Temporary internet files. Tar upp en massa plats på hårddisken och om du inte har mycket plats så går den väldigt slött.
Defragmentering emellanåt gör också datorn betydligt snabbare så där har ni också fel.
Att ta hem uppdaterade drivrutiner och uppdateringar till program gör också det ofta att programmen körs mer stabilt.
Så det är inte en dålig "guide" bara för att den inte är jättebra.
:blink:
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 20, 2001
när större delen av Expressens löpsedel berättar att man kan göra sin dator dubbelt så snabb på 10 minuter
- så blir i alla fall jag aningen nyfiken .. även om artikeln sedan inte hade något mer innehåll än jag egentligen förväntade mig.. .. ..
sedan kanske Expressens målgrupp är 50-åriga damer, det vet jag heller inget om .. .. .. 😀
May 23, 2001
tom491 wrote: när större delen av Expressens löpsedel berättar att man kan göra sin dator dubbelt så snabb på 10 minuter
- så blir i alla fall jag aningen nyfiken .. även om artikeln sedan inte hade något mer innehåll än jag egentligen förväntade mig.. .. ..sedan kanske Expressens målgrupp är 50-åriga damer, det vet jag heller inget om .. .. .. 😀
Jaja men alla löpsedlar är ju väldigt överdrivna hela tiden. Och vi vet alla hur de vrider och vinklar.... De har dessutom säkerligen testat på en dator som de inte har defraggat/formatera om på några år eller töm temporary internet files på några år, då blir den nog snabbare 🙂
karling wrote: [quote=stormaz]Den där är nog bra, man ska nog inte göra så avancerade saker så nån gammal 50 åring gumma sitter och förstör hela datorn 🙂
En gammal 50 årig gumma, man är väl knapast en gammal gumma vid 50 bast?
Ok, man är en kärring men ville inte skriva det 🙂
Eller kanske dam med finare ord...
September 20, 2001
Tintin wrote: Att ta hem uppdaterade drivrutiner och uppdateringar till program gör också det ofta att programmen körs mer stabilt.
Så du anser att man ska ta hem Iexplorer 6 till en p90 och förvänta sig att den går SNABBARE än med IE 4.5 eller vad som är inbyggt i 98?
[IRONI]Oki...[/IRONI]
April 20, 2002
Hub wrote:
Så du anser att man ska ta hem Iexplorer 6 till en p90 och förvänta sig att den går SNABBARE än med IE 4.5 eller vad som är inbyggt i 98?
[IRONI]Oki...[/IRONI]
Om du läser lite mer noggrant så ser du vad jag skrev exakt.
Att ta hem uppdaterade drivrutiner och uppdateringar till program gör också det ofta att programmen körs mer stabilt.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 16, 2002
Packa ihop filer som du inte använder.
Genom att hämta programmet Winzip (http://www.winzip.com) och installera det (installera gör man alltid genom att klicka på installationsfilen och följa instruktionerna) kan du "packa ihop" filer som du inte använder, på så sätt sparar du plats på hårddisken.
jaha det känns nödvändigt idag med 200gig hdds och vafan har man brännare till då??.........måste va nån idiot som har skrivit det där
btw: winzip suger
April 20, 2002
Metz wrote: Packa ihop filer som du inte använder.
Genom att hämta programmet Winzip (http://www.winzip.com) och installera det (installera gör man alltid genom att klicka på installationsfilen och följa instruktionerna) kan du "packa ihop" filer som du inte använder, på så sätt sparar du plats på hårddisken.
jaha det känns nödvändigt idag med 200gig hdds och vafan har man brännare till då??.........måste va nån idiot som har skrivit det där
Men herre gud!
Tänker inte folk nu för tiden eller?
Har alla en 120gigs hårddisk i sin dator?
Om du har lite plats på din hårddisk vill du ju självklart ha mer plats. Är då Winzip ett dåligt val att använda och komprimera stora filer?
Alla är inte experter på datorer och en del kan inte ens mycket om datorer. Tills de lärt sig mer är det väl för fan bra att någon skriver de enklaste sätten att få datorn att gå bra?!?
Okej att de kunde ha skrivit bättre än att säga att datorn skulle bli MYCKET snabbare men de har ju i alla fall gjort en liten guide som faktiskt inte gör datorn sämre och oftast gör den bättre.
Ska ni kritisera något så kritisera något som är väsentligt i alla fall.
Börja ha en mogen diskussion om Israel och deras ockupation av Palestina!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 16, 2002
Tintin wrote: [quote=Metz]Packa ihop filer som du inte använder.
Men herre gud!
Tänker inte folk nu för tiden eller?
Har alla en 120gigs hårddisk i sin dator?
Om du har lite plats på din hårddisk vill du ju självklart ha mer plats. Är då Winzip ett dåligt val att använda och komprimera stora filer?
Alla är inte experter på datorer och en del kan inte ens mycket om datorer. Tills de lärt sig mer är det väl för fan bra att någon skriver de enklaste sätten att få datorn att gå bra?!?
Okej att de kunde ha skrivit bättre än att säga att datorn skulle bli MYCKET snabbare men de har ju i alla fall gjort en liten guide som faktiskt inte gör datorn sämre och oftast gör den bättre.
Ska ni kritisera något så kritisera något som är väsentligt i alla fall.
Börja ha en mogen diskussion om Israel och deras ockupation av Palestina!
ok det där va ett av dom sämsta mothuggen jag nånsin fått Tintin
min morsa kan nästan inte ett skit om datorer men hon va tillräckligt smart att skaffa en brännare som inte va dyr så att hon slipper sitta att packa filer,
vilket e en enormt tidsödande och onödig process om man nu inte ska skicka filer med internet
plus att dete fan så jävla mkt enklare att bränna filer än att packa dom för en noob
ok jag kanske tog i lite med 200 gigs diskar men dom flesta som har dator och använder den har iaf en 20-40gig
och ärligt hur mkt tjänar du på att packa dina filer egentligen tre kanske fyra megabyte på tex en AVI fil på 700 meg inte ens det
och winzip e ett dåligt val för tex winrar e tio ggr bättre och lättare
1 Guest(s)