December 20, 2001
Tydligen, enl Expressen, var ingen av världens konflikter/ockupationer/krig eller annat elände lika spännade och intressant för deras presumtiva läsare - som de magnifika möjligheterna att snabba upp sin dator.
I sådant fall hade den väl haft en annan löpsedel .. .. ..?
January 19, 2003
Det va väl väldigt spännande att läsa på Expressens löpsedlar flera dagar i veckan om Farmen?
Expressen väljer lite "konstiga" löpsedlar jämt. Dessutom e de ofta vilseledande som nu när man skulle få en snabbare dator. När Bush (ed största sannolikhet) ganska snart beordrar krig mot Irak så kan du säkert se på läpsedeln vem som har åkt ut i Fame factory eller tips på datorer under 7000.
Men det här gäller ju inte bara Expressen. De andra kvällstidningarna vill ju oxå sälja. Sedan spelar det ju ingen roll vad som står, bara de tjänar sina pengar.
Nu börjar jag komma ifrån ämnet här märker jag.
Ska du läsa tips om snabbare dator och liknande så läs dem i en datortidning eller ngn bra tipssida på nätet. Inte i kvällstidningarna.
April 20, 2002
Okej att ni kan diskutera ämnet men ni klagar ju på absolut allt och säger att inget av det fungerar.
Det de skrev gör fortfarande att datorn funkar en aning bättre än om det inte görs. Bara för att ni & jag vet bättre sätt att få datorn att flyta på bättre och vi tycker de sakerna är enkla så betyder det inte att nybörjare tycker det är smidigt. winrar tycker inte jag är smidigt alls. Har alltid kört med winzip och har nu gått över till PowerArchiver.
Om du inte vill ha mothugg på dina inlägg får du ju tänka innan du skriver och inte påstå att alla har 120 gigs hårddiskar sittandes i datorerna.
Jag har inte ens hälften så mycket utrymme sammanlagt och min dator är ett halvår gammal. Endast på grund av att jag inte har råd.
Och alla har inte CD-brännare....ska de gå och köpa en sådan bara för att få mer utrymme på hårddisken? Hade de haft pengar till en brännare skulle de säkert istället ha råd med en ny hårddisk.
🙂
Och du skrev att det måste varit nån idiot som skrev det...det var det jag reagerade på mest. Här sitter du på ett Forum och kallar en datorexpert för idiot. Har han fått jobbet av jultomten då? Han jobbar på en a de största datortidningarna i Sverige och du kallar honom för idiot.
Ja, med såna här meningslösa disussioner tycker jag att man kan snacka om viktigare saker ja.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 16, 2002
Tintin wrote: Och du skrev att det måste varit nån idiot som skrev det...det var det jag reagerade på mest. Här sitter du på ett Forum och kallar en datorexpert för idiot. Har han fått jobbet av jultomten då? Han jobbar på en a de största datortidningarna i Sverige och du kallar honom för idiot.
ehh.... e Expressen en dator tidning det visste jag inte trode det va en kvällstidning men men 🙄
och du måste hålla med om att det kanske inte e världens bästa tips att ge för att få mer plats på en hårdisk genom att sitta och lära sig att zippa alla filer som man "inte" använder och lära sig vilka filer som e növändiga att zippa för en okunnig som knappt vet nåt om datorer
och som sagt en "okunnig" datoranvändare/ägare vad har dom för filer som tar så mkt plats och inte används på hdd så att dom måste zippa.
Min mor tex´som e väldigt okunnig hon surfar, kollar/skriver mail, lägger patiens , och skriver uppstatser i word och lyssnar på mp3 ibland om man nu har en sån liten hdd som inte klarar av dessa uppgifter då är det nog dags att uppgradera istället för att zippa..
ok jag kanske tog i lite väl mkt i mitt första inlägg med det får du ha överseende och ber om ursäkt om jag förolämpat dig på nått sätt.
jag tar gärna mothugg på min inlägg, det blir oftast mer intressanta diskussioner på det sättet 😀
3 Guest(s)