Få bort finnar?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Få bort finnar?
Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 5, 2006 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns det något bra sätt att bli av med finnar (gärna pormaskar också)?

Skulle gärna bli av med dem innan jag börjar skolan om en vecka...

Tacksam för hjälp!

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1066167
August 5, 2006 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

inte äta för mycket godis oftas ger choklad mycket finnar sedan sluta att andvända smink. då förebygger du att de kommer. sedan tvätta dej ofta med mild tvål i ansiktet.

OVisK
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 170
1066171
August 5, 2006 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

En vecka är nog ganska kört. En "kur" oavsett vad man väljer sträcker sig minst 6 veckor.

Stioxyl funkar bra, problemet är bara de första veckorna när huden ska vänja sig, det brukar göra att de flesta slutar med det innan det börjar ge resultat.

Dessutom förstör man kläderna, örngott och handdukar eftersom det bleker textiler.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1066172
August 5, 2006 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns inget trevligt mirakelmedel?

Fungerar det att tvätta med läkarsprit? Har för mig att någon i skolan sa något om det, är inte helt säker.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1066173
August 5, 2006 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Vanlig hedlig tvål morgon och kväll. Ät inte chocklad. Tvätta så ofta du kan, blir du torr, smörj med någon bra kräm (läs apoteket, inte hm etc).

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
1066178
August 5, 2006 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Vanlig hedlig tvål morgon och kväll. Ät inte chocklad. Tvätta så ofta du kan, blir du torr, smörj med någon bra kräm (läs apoteket, inte hm etc).

Lite jobbigt att jag recis åt upp 200 g choklad embarassed

Vad är bäst, tvål eller sån där Clearasil-sak som man ska använda istället för tvål? Den där vita flaskan.

Urk: Använder inte alltför mycket smink 😉

OVisK
Medlem
1066181
August 5, 2006 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: Fungerar det att tvätta med läkarsprit? Har för mig att någon i skolan sa något om det, är inte helt säker.

Det kan nog torka ut en finne ganska snabbt så att den blir mindre men försvinner helt gör den inte.

BonziBody
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 134
1066192
August 5, 2006 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är bevisat att det bästa är att tvätta morgon och kväll med vanliga grön-såpa.

Kör med det själv dagligen.

Märker ganska fort det försvinner och håller sig borta. 😛

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1066204
August 5, 2006 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Apotekets egen "Cleansing Face Wash" använder jag i alla fall... Dyker upp en finne då och då, men oftast så försvinenr de fort.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1066214
August 5, 2006 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

tvätta inte för mycket heller, för om man torkar ut huden så blir det så att man kan få mer finnar.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1066215
August 5, 2006 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm jag kör taktiken " KILL!" ser jag en finne klämmer jag den direkt,, den blöder lite sen försvinner den. nu har jag dock inte så mkt finnar längre. kanske utplånat dom ? 🙂

ensngre
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
1066226
August 5, 2006 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Vanlig hedlig tvål morgon och kväll. Ät inte chocklad. Tvätta så ofta du kan, blir du torr, smörj med någon bra kräm (läs apoteket, inte hm etc).

urk wrote: inte äta för mycket godis oftas ger choklad mycket finnar sedan sluta att andvända smink. då förebygger du att de kommer. sedan tvätta dej ofta med mild tvål i ansiktet.

Ursäkta, men jag måste protestera. Dessa uppgifter är numera felaktiga - choklad bidrar inte ett skvatt till att man får finnar, trots att det är en väldigt populär myt.

Så ät på. Om du inte tror på de nyaste forskarrönen, så kan jag personligen intyga att trots att jag äter ca 400g choklad/veckan, har jag varken gått upp i vikt eller fått ökat antal finnar.

OVisK
Medlem
1066233
August 5, 2006 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: hmm jag kör taktiken " KILL!" ser jag en finne klämmer jag den direkt,, den blöder lite sen försvinner den. nu har jag dock inte så mkt finnar längre. kanske utplånat dom ? 🙂

Akta dig för att göra det, du riskerar att förstöra poren och man får gropar när huden blir äldre.

Har du sett skådespelaren som spelar kaptenen i Battle Star Galactica ? Du vill nog inte se ut så.

OVisK
Medlem
1066234
August 5, 2006 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ensngre wrote: [quote=Adam]Vanlig hedlig tvål morgon och kväll. Ät inte chocklad. Tvätta så ofta du kan, blir du torr, smörj med någon bra kräm (läs apoteket, inte hm etc).

urk wrote: inte äta för mycket godis oftas ger choklad mycket finnar sedan sluta att andvända smink. då förebygger du att de kommer. sedan tvätta dej ofta med mild tvål i ansiktet.

Ursäkta, men jag måste protestera. Dessa uppgifter är numera felaktiga - choklad bidrar inte ett skvatt till att man får finnar, trots att det är en väldigt populär myt.

Så ät på. Om du inte tror på de nyaste forskarrönen, så kan jag personligen intyga att trots att jag äter ca 400g choklad/veckan, har jag varken gått upp i vikt eller fått ökat antal finnar.

Det är nog ganska individuellt, och dessutom har jag inte sett någon undersökning som bevisat att det inte finns en koppling utan vad de säger är att det inte kunnat bevisas att det skulle finnas en koppling mellan det man äter och akne, men det är något helt annat.

Många får faktiskt akne när de äter en viss mat, godis, eller något annat, däremot verkar det inte gälla alla människor.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1066398
August 6, 2006 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

OVisK wrote: [quote=ensngre][quote=Adam]Vanlig hedlig tvål morgon och kväll. Ät inte chocklad. Tvätta så ofta du kan, blir du torr, smörj med någon bra kräm (läs apoteket, inte hm etc).

Det är nog ganska individuellt, och dessutom har jag inte sett någon undersökning som bevisat att det inte finns en koppling utan vad de säger är att det inte kunnat bevisas att det skulle finnas en koppling mellan det man äter och akne, men det är något helt annat.

Många får faktiskt akne när de äter en viss mat, godis, eller något annat, däremot verkar det inte gälla alla människor.

Precis, väldigt individuellt såntdär... Chocklad är dock ganska vanligt skulle jag tro...

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1066399
August 6, 2006 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

OVisK wrote: [quote=hULt0]Fungerar det att tvätta med läkarsprit? Har för mig att någon i skolan sa något om det, är inte helt säker.

Det kan nog torka ut en finne ganska snabbt så att den blir mindre men försvinner helt gör den inte.

Perfekt sätt att torka ut huden 🙄

Mirakelmedel finns inte, tvätta med tvål.

Vill du inte att din dejt ska se dem så kan du lägga på lite smink eller nåt tills du fått henne på kroken.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1066404
August 6, 2006 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara att vänta ut puberteten...

OVisK
Medlem
1066405
August 6, 2006 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Bara att vänta ut puberteten...

Vanlig missuppfattning, många har rejäla akne problem även i vuxen ålder.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1066406
August 6, 2006 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

OVisK wrote: [quote=Collateral]Bara att vänta ut puberteten...

Vanlig missuppfattning, många har rejäla akne problem även i vuxen ålder.

Som vuxen har man bla även dessa att råka ut för, acne vulgaris och hidradenitis suppurativa... 🙁

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1066409
August 6, 2006 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker inte att finnar är något att skämmas för, speciellt inte i den åldern då alla har dem.

Istället för att försöka dölja dem så kan ni ju skapa en lek.

Den som klämmer flest finnar på sina klasskompisar vinnar. Och man får inte gruppklämma någon eller klämma två i följd på samma person...

Vinnaren får respekt från de andra och kan då stoltsera med sina finnar på nån klassfest lr nåt...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 304
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL