January 7, 2006
maedhros wrote: basiron funkar bra som optimuz säger, gäller bara att inte missa ett ställe under flera dar. jag har t.ex. slarvat över tinningen vid ögonbrynet och där börjar det ploppa upp lite nu. så det gäller o vara noggrann.
Är det när man har kladdet i ansiktet eller även efter som man kan bleka saker?
March 15, 2004
hULt0 wrote: [quote=maedhros]basiron funkar bra som optimuz säger, gäller bara att inte missa ett ställe under flera dar. jag har t.ex. slarvat över tinningen vid ögonbrynet och där börjar det ploppa upp lite nu. så det gäller o vara noggrann.
Är det när man har kladdet i ansiktet eller även efter som man kan bleka saker?
jag har inte märkt av några missfärgningar nånstans, varken på handduk eller kläder. tror inte att det kan missfärga efter man smetat ut det. det torkar in ganska fort. däremot en klick av den krämen på kläder skulle säkert inte vara så bra. men du ska nog inte oroa dig för missfärgningar iallafall
April 14, 2006
Basiron är precis som stioxyl, det är bara en annan tillverkare, båda innehåller 5% eller 10% bensoylperoxid och båda bleker textiler:
http://www.apoteket.se/apoteke.....owProdInfo
Jag håller på stioxyl, beprövat genom generationer 😉
Men som sagt, man kan råka ut fär rejäla problem första veckorna, rodnad och fjällig hud, medans huden vänjer sig.
March 18, 2003
Jag kan bara säga att de som säger att det man äter inte bidrar till mer/mindre finnar har fel. Jag känner flera personer (inkl. mig) som märkt att kosten har allt att göra med hurvida man får finnar eller ej. Visst, det finns kanske inga vetenskapliga bevis för det (inte vad jag sett), men jag vet vad som fungerar för mig... Sätter jag i mig en t ex. en chipspåse så kommer de dagarna efter.
Den där söta och sliskiga chokladen får jag mycket finnar av, dock inte den där starka och vidriga som säljs här och där som är "ren" 🙂
I alla fall, testa under en längre tid att skippa allt som heter onyttigt och se om det hjälper. Det fungerar för mig i alla fall, går ner i vikt gör man också om man väger lite extra 🙂
November 22, 2005
OVisK wrote: Basiron är precis som stioxyl, det är bara en annan tillverkare, båda innehåller 5% eller 10% bensoylperoxid och båda bleker textiler:
Jag håller på stioxyl, beprövat genom generationer 😉
Men som sagt, man kan råka ut fär rejäla problem första veckorna, rodnad och fjällig hud, medans huden vänjer sig.
Men Stioxyl innehåller också 20% alkohol.
Nästa gång, läs på apotekets hemsida. Där står det mycket om finnar.
June 17, 2005
som en del säger att choklad inte bidrar speciellt, vissa veckor kan jag äta mer än 1000gram choklad och har få eller inga finnar, men jag e iofsig ingen finn person men endå!
solen skadar huden med tiden, tror inte på utorking eftersom dom ligger så pass djupt att dom ligget med i bloden som innehåller vatten, skulle vara tvungen att bränna bort en bit av huden= inte kul!
January 7, 2006
Okej, men då cyklar jag till Apoteket och köper Stioxyl (eller vad det heter) imorn. 🙂
När jag ändå är igång med fåfänga, kroppsvård osv: Jag läste på SB12:s hemsida att det innehåller klorhexidin, är det verkligen helt nyttigt att skölja munnen med det?
EDIT: Yey, 400 inlägg!
hULt0 wrote:
EDIT: Yey, 400 inlägg!
<----
Yey, passerade 5000 och blev veteran tidigare ikväll.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 28, 2001
Delph1 wrote: Stress är även en starkt bidragande orsak till finnar 😉
//Andreas
yeah, jag får finnar på näsan när jag haft en stressig vecka på jobbet.
För mig funkar solning väldigt bra mot finnar.
Hittade några små bra tipps att kunna på en tjejtidnings hemsida. (fråga inte hur jag hamna där)
En överklämd finne blir lätt inflamerad och större o rödare, fixas genom att _
"Krossa en aspirin i lite vatten och applicera pastan på finnarna för att dämpa inflammationen."
Ska du träffa en brud o du har en fet röd jävla finne som bara Måste bort illa kvickt så kan du
"Makeupartisternas bästa knep mot svullna,
röda finnar? Ögondroppar! Drar ihop blodkärlen, minskar svullnad och dämpar rodnad."
Tandkräm på finnar kan hjälpa lite, funkar genom att appliceras innan läggdags så torkar det ut finnen under natten.
Tandkräm kan även torka ut vätskan som blir i feta munsår.
December 31, 2001
obelix wrote: tvätta inte för mycket heller, för om man torkar ut huden så blir det så att man kan få mer finnar.
Exakt, villdu minska dina finnas börja använd hudkräm.
När huden är torr så produserar huden ett eget ämne som på något sätt gör så att man oftast får mer finnar än om man kör med en hudkräm som håller ansiktet lentoch fint 🙂
Testa under en period så ska du se att det förmodligen hjälper.
August 9, 2005
Jag har torr hud på vissa delar av ansiktet och finning hud på dom delar som inte är torra. Dom delar som är finniga attackeras med ACO Cleansing Facewash och Basiron 5%. Har gjort det i 3 dagar nu och märker redan en skillnad. Kanske inte så stor som jag hade hoppats på, men det är bara att köra det här morgon och kväll så kanske det löser sig på två veckor till skolan startar.
Sen så var det någon dag då jag var ute i Göteborgs skärgård och brände mig som satan av solen och badade i saltvatten. Två dagar efter hade inte jag några finnar alls. Jag var visserligen röd som en signalkräfta, but still, inte någon finne alls.
1 Guest(s)