March 21, 2003
festisMER wrote: [quote=hehehe]Vet hur det ligger till med garanti men jag undrar om jag har rätt att kräva tillbaka pengarna? 😉
Testa bara..?
OM man skicka in nått på garanti som man själv har haft sönder och dom märker det så får du bara tillbaka det och sen kan de kräva en kostnad för att du försökt lura dom...
November 22, 2001
De har 3 försök att reparera som någon skrev.
Men det är lite krångligt det där.
När min laptop gick sönder för 4:e gången tänkte jag kräva tillbaka pengarna, men firman vägrade.
Så jag snackade med KO och om drar det vidare tar det minst ett halvår innan beslut tas.
Och i mitt fall (då jag fått datorn utbytt 3 gånger och reparerad en gång) så räcker det att företaget kan visa att det inte varit samma fel.
Så jag fick en ny, den har faktiskt fungerat flera månader nu.
March 11, 2003
Json_81 wrote: De har 3 försök att reparera som någon skrev.
Men det är lite krångligt det där.
När min laptop gick sönder för 4:e gången tänkte jag kräva tillbaka pengarna, men firman vägrade.
Så jag snackade med KO och om drar det vidare tar det minst ett halvår innan beslut tas.
Och i mitt fall (då jag fått datorn utbytt 3 gånger och reparerad en gång) så räcker det att företaget kan visa att det inte varit samma fel.Så jag fick en ny, den har faktiskt fungerat flera månader nu.
Du skall ha en fungerande produkt, oavsett vad felet är. Om den pajar 3 gånger på så kort tid, så kan du kräva att få häva köpet. Skall inte behöva ta 3 månader. Och firmor brukar inte gilla att få KO på sig.
March 1, 2004
Farbror wrote: [quote=festisMER][quote=hehehe]Vet hur det ligger till med garanti men jag undrar om jag har rätt att kräva tillbaka pengarna? 😉
Testa bara..?
OM man skicka in nått på garanti som man själv har haft sönder och dom märker det så får du bara tillbaka det och sen kan de kräva en kostnad för att du försökt lura dom...
Det tror jag inte.
Ifall dom säger att man har tappat den så att den har gått sönder.
Då säger man typ "Aha. Okej det har jag inte märkt".
2 Guest(s)