January 15, 2004
Nja.. nu vart det inte så bra. Gillar inte alls den slarviga känslan med smudgen.. Du får investera i en muspenna tycker jag, lägga av med smudgen, och använda färger istället. 😛
Helt ok form, men ögat ser bara ut som en stor gröt, så det är lite svårt att se vad det ska föreställa sådär.
July 4, 2004
Gulzebra wrote: Nja.. nu vart det inte så bra. Gillar inte alls den slarviga känslan med smudgen.. Du får investera i en muspenna tycker jag, lägga av med smudgen, och använda färger istället. 😛
Helt ok form, men ögat ser bara ut som en stor gröt, så det är lite svårt att se vad det ska föreställa sådär.
har en "muspenna" men tycker inte om den..
January 15, 2004
Keni wrote: [quote=Gulzebra]Nja.. nu vart det inte så bra. Gillar inte alls den slarviga känslan med smudgen.. Du får investera i en muspenna tycker jag, lägga av med smudgen, och använda färger istället. 😛
Aha.. men dåså. 😛
Bara att börja träna då. Det är lite jobbigt i början, men när man kommer igång så är det riktigt roligt. Använder den inte min mycket själv om jag ska vara ärlig, men i vissa fall är det ett måste.
September 16, 2002
Gulzebra wrote: [quote=Keni][quote=Gulzebra]Nja.. nu vart det inte så bra. Gillar inte alls den slarviga känslan med smudgen.. Du får investera i en muspenna tycker jag, lägga av med smudgen, och använda färger istället. 😛
Aha.. men dåså. 😛
Bara att börja träna då. Det är lite jobbigt i början, men när man kommer igång så är det riktigt roligt. Använder den inte min mycket själv om jag ska vara ärlig, men i vissa fall är det ett måste.
Jag använder mitt ritbord jämt! Det är ju hur underbart som helst!
April 13, 2004
Hm, jag har funderat på ett ritbord, men samtidigt tycker jag det verkar oerhört svårt att sitta och rita utan att se vart man ritar. (För det kommer väl inget på ritbordet :roll:)
Man vet ju inte vart man är, man måste kolla på skärmen för att se hur det blir, då tappar man bort sig vart man är på ritbordet.
Jag tycker det verkar hel läskigt.
September 16, 2002
Neam wrote: Hm, jag har funderat på ett ritbord, men samtidigt tycker jag det verkar oerhört svårt att sitta och rita utan att se vart man ritar. (För det kommer väl inget på ritbordet :roll:)
Man vet ju inte vart man är, man måste kolla på skärmen för att se hur det blir, då tappar man bort sig vart man är på ritbordet.
Jag tycker det verkar hel läskigt.
Hehe, nej då. Det är väldigt ovant från början, men för mig så blev det underbart när man väl lärt sig.
Du ser inte vad du ritat på bordet förvisso, men det behövs inte. Man tittar inte på bordet ändå.
Jag kör så att övre hörnet på bordet är övre hörnet på på monitorn, och vänstra nedre är vänstra nedre.
På så sätt så blir man inte förvirrad på vart man är, för allt kommer naturligt. Har du någon specifik fråga nån gång så PMa mig gärna så lovar jag att svara. 😀
1 Guest(s)