January 15, 2004
Marron wrote: Vad ligger ett hyffsat ritbord på i pris ungefär?
1000:- räcker bra.. då får man en liten A5-yta att rita på om du köper en Wacom (och det tycker jag man ska ha, batterier är tråkigt). Ju större desto lättare, men också otympligare såklart.
Nackdelen med smått är att man får vara stadigare på handen, eller zooma mycket.
September 16, 2002
Gulzebra wrote: [quote=Marron]Vad ligger ett hyffsat ritbord på i pris ungefär?
1000:- räcker bra.. då får man en liten A5-yta att rita på om du köper en Wacom (och det tycker jag man ska ha, batterier är tråkigt). Ju större desto lättare, men också otympligare såklart.
Nackdelen med smått är att man får vara stadigare på handen, eller zooma mycket.
Jag har ett A4 av Trust. Jag tror det kostar ungefär 1500:-, var en aning dyare förut när jag köpte det för ett par år sedan.
Jag hade först ett mindre bord, men bytte sedan upp mig.
I normala fall så är Trust inget att hurra över, men jag kan helt ärligt säga att deras bord är helt prisvärda!
January 15, 2004
Kizo wrote: [quote=Gulzebra][quote=Marron]Vad ligger ett hyffsat ritbord på i pris ungefär?
Jag har ett A4 av Trust. Jag tror det kostar ungefär 1500:-, var en aning dyare förut när jag köpte det för ett par år sedan.
I normala fall så är Trust inget att hurra över, men jag kan helt ärligt säga att deras bord är helt prisvärda!
Japp, dom är inte dåliga. Lite synd att det behövs batterier bara, men det är väl jag som är petig. 😛
Personligen så behöver jag ha det inkopplat hela tiden och nära mig, får inte plats med ett stort just nu, så det blev Wacom Graphire 3 Classic.
Här har vi standardgänget föresten:
db-ritplattor
September 16, 2002
Gulzebra wrote: [quote=Kizo][quote=Gulzebra][quote=Marron]Vad ligger ett hyffsat ritbord på i pris ungefär?
Japp, dom är inte dåliga. Lite synd att det behövs batterier bara, men det är väl jag som är petig. 😛
Personligen så behöver jag ha det inkopplat hela tiden och nära mig, får inte plats med ett stort just nu, så det blev Wacom Graphire 3 Classic.
Här har vi standardgänget föresten:
db-ritplattor
Jag känner såhär.
När jag hade ett mindre förut, så kändes det tillräckligt. Men nu när jag har större, så skulle jag aldrig i livet byta till ett mindre, även om det är ett bättre märke! 🙂
January 15, 2004
Kizo wrote: Jag känner såhär.
När jag hade ett mindre förut, så kändes det tillräckligt. Men nu när jag har större, så skulle jag aldrig i livet byta till ett mindre, även om det är ett bättre märke! 🙂
Ja, det är ju helt klart lättare med ett stort om man ska göra omfattande figurskisser rakt av. Lite svårt att jobba stort med litet om man säger så. 😛 Jag är kontrollfreak och hoppar alltid över till musen såsmåningom ändå, så det spelar mindre roll för mig.
Men eftersom A4-trust och A5-graphire kostar lika mycket ungefär så har jag inga bra argument för min Graphire om man har plats, och orkar slänga med armen mycket. 🙂
January 15, 2004
Kizo wrote: [quote=Gulzebra] och orkar slänga med armen mycket. 🙂
Riktigt så hemskt är det väl inte? 😛
Nä, det är inget hemskt med det. 😛
Det är så det är bara, men det går förstås att ställa in. Är ju större möjlighet att ställa in en större som man vill ha den om man vill det.
Jag ritar med handleden, även om jag vet att det är "fel", men det funkar bäst för mig.
January 15, 2004
Kizo wrote: [quote=Gulzebra]Jag ritar med handleden, även om jag vet att det är "fel", men det funkar bäst för mig.
Jag tycker inte det finns något "fel". Du tycker det är bättre för dig, alltså är det rätt.
Precis, därför jag skrev det inom citationstecken. 😛
Man har ju mer kontroll och precision om man rör på hela armen med rak handled, men jag har övat in det under åren och har med det i beräkningarna. 😀
2 Guest(s)