September 27, 2005
Hörde någonstans att Mcdonalds har en tendens att börja lägga dåliga scheman när någon varit provanställd i ett halvår... Detta eftersom det är billigare att ha provanställda än "riktigt" anställda. Och iom att folk står i kö för att få jobba så...
Om det inte är så i detta fallet måste jag hålla med Death on wings. Visst det är inte snällt att hon inte får gå tidigare. Ibland på vissa jobb kan man göra det och då skall man skatta sig lycklig, men det är definitivt inget man kan räkna med. Än mindre kräva.
November 27, 2003
ojdå wrote: Hörde någonstans att Mcdonalds har en tendens att börja lägga dåliga scheman när någon varit provanställd i ett halvår... Detta eftersom det är billigare att ha provanställda än "riktigt" anställda. Och iom att folk står i kö för att få jobba så...
Många företag gör så.
//Andreas
Delph1 wrote: Många företag gör så.
//Andreas
Tänk Telemarketing.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 16, 2003
ilg@dd wrote: Tänk Telemarketing.
Telemarketing lägger väl knappast dåliga scheman? Det är bara en idiotisk och väldigt hård branch. Det är ju bara ditt eget fel om du inte lyckas sälja tillräckligt...
På de flesta ställen får du väl jobba hur mycket/lite som helst?
Bogus wrote: Telemarketing lägger väl knappast dåliga scheman? Det är bara en idiotisk och väldigt hård branch. Det är ju bara ditt eget fel om du inte lyckas sälja tillräckligt...
På de flesta ställen får du väl jobba hur mycket/lite som helst?
Nja, inte vet jag, men där jag varit har det oftast handlat om att personal finns på plats 07.30-21.30 vardagar och 09.00-20.00 på helgerna.. Med lite otur eller om du trampat chefsperson på tårna kan du hamna på sämsta möjliga schema. Varannan helg var på ett ställe obligatoriskt för tillsvidare anställda. Att ta sej till och från jobbet ser jag iofs inte som en fackfråga, snarare att man bör få ändan ur vagn att ta körkort eller i värsta fall uppsöka socialtjänsten i kommunen.
Angående försäljningsresultat kan jag inte erinra mej att jag uttalat mej om det, åtminstone inte i den här tråden eftersom den handlar om arbetstider.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 18, 2007
ilg@dd wrote: Nja, inte vet jag, men där jag varit har det oftast handlat om att personal finns på plats 07.30-21.30 vardagar och 09.00-20.00 på helgerna.. Med lite otur eller om du trampat chefsperson på tårna kan du hamna på sämsta möjliga schema. Varannan helg var på ett ställe obligatoriskt för tillsvidare anställda. Att ta sej till och från jobbet ser jag iofs inte som en fackfråga, snarare att man bör få ändan ur vagn att ta körkort eller i värsta fall uppsöka socialtjänsten i kommunen.
Angående försäljningsresultat kan jag inte erinra mej att jag uttalat mej om det, åtminstone inte i den här tråden eftersom den handlar om arbetstider.
Det är ingen fackfrågra heller. Men om du läser det andra jag skrev om hur deras beteende är gentemot anställda så kan det vara en fackfråga. Men man får dubbla signaler av vad som är riktigt och inte riktigt.
Självklart hade hon satsat på körtkort om hon hade haft råd.
August 18, 2006
Death On Wings wrote: I viss mån? Tjejen som jobbar på jysk har det exakt så, dom får byta hur dom vill bara antalet tim ställer i slutet på månaden. Borde gå att gemonföra på mcdonalds oxå.
Vad skulle han få en varning för?
Vad skulle hon ringa in och klaga på? Att hon inte får ett schema som passar med hennes pendeltider? Skulle jag bestämt där så skulle jag kickat henne direkt då det finns folk som klarar av ta sig till och från jobbet på angivna tider.
Grattis ditt nötskaft du har ju kvalificerat dig till att bli en idiot till resturangchef på McDonalds..
Tyvärr så har du lagar att följa etc..Bara för att personen inte kan komma i tid eller ta sig till jobbet så är det inte ett giltigt skäl att säga upp någon..
Hon ska kontakta Huvudkontoret för att de sysslar med mobbning/utfrysning etc..Enligt svensk lag inte tillåtet..Men vem vet du kanske går efter åsnekuk lagen?
DrPepper wrote: Grattis ditt nötskaft du har ju kvalificerat dig till att bli en idiot till resturangchef på McDonalds..
Tyvärr så har du lagar att följa etc..Bara för att personen inte kan komma i tid eller ta sig till jobbet så är det inte ett giltigt skäl att säga upp någon..
Hon ska kontakta Huvudkontoret för att de sysslar med mobbning/utfrysning etc..Enligt svensk lag inte tillåtet..Men vem vet du kanske går efter åsnekuk lagen?
Det kanske är dags för dej att växa upp och betrakta verkligheten med öppna ögon istället för att svamla om sådant du uppenbarligen inte vet något om?
Att frekvent komma sent till jobbet är helt klart ett av facket acceptabelt skäl till uppsägning.
December 31, 2001
DrPepper wrote: Grattis ditt nötskaft du har ju kvalificerat dig till att bli en idiot till resturangchef på McDonalds..
Oj vad sött det är när de små skriver.
Det är ett giltigt skäl att säga upp personen i fråga jo. Du kanske ska ta och läsa på lite om ämnet.
October 22, 2002
Grattis!
Personliga påhopp!
Tråkigt att inte folk kan diskutera saker med en normal konversation. När det inte går som man vill så blir det påhopp.
Förövrigt så kan man bli av med anställa när som helst hur som helst om man vill såvida dom inte är fackombud eller skyddsombud. Det kan vara bra att veta hur verkligheten fungerar...
January 4, 2001
Om du vill vara kvar i forumet så föreslår jag att du bättrar på din attityd. Ett otrevligt ord till från dig och du åker ut.
August 18, 2006
Death On Wings wrote: Oj vad sött det är när de små skriver.
Det är ett giltigt skäl att säga upp personen i fråga jo. Du kanske ska ta och läsa på lite om ämnet.
Ska finnas extremt bra bevis på att man kommer försent till jobbet etc för att man ska bli uppsagd för det i sådana fall.
Tro mig jag vet vad jag pratar om..
August 18, 2006
Dehman wrote: Ja dessa bevis måste vara mycket svåra att komma över!
Det sa jag inget om..Men vet att ResturangCheferna sitter och redigerar ens tider etc så det kan se ut som att man har varit frånvarande, även om så inte är fallet..
men ska inte yttra mig något mer i frågan. speciellt inte när ni resonerar som ett påse nötter hela bunten..
Varsågod Mr.administratör stäng av mig er blir man bara knäppa på..
February 12, 2003
DrPepper wrote: Det sa jag inget om..Men vet att ResturangCheferna sitter och redigerar ens tider etc så det kan se ut som att man har varit frånvarande, även om så inte är fallet..
men ska inte yttra mig något mer i frågan. speciellt inte när ni resonerar som ett påse nötter hela bunten..
Inställningen "mig är det inget fel på, det är alla andra" brukar inte funka speciellt långt, speciellt inte om du hade tänkt behålla ditt jobb och vidhåller vid att du inte gör något fel och kommer sent till jobbet.
November 27, 2003
DrPepper wrote: Det sa jag inget om..Men vet att ResturangCheferna sitter och redigerar ens tider etc så det kan se ut som att man har varit frånvarande, även om så inte är fallet..
Lägg ner nu, det är bara onödigt att vara så sur. Alla kan inte tycka lika och ha samma erfarenhet. Det är bara acceptera och gå vidare ibland.
//Andreas
2 Guest(s)