August 7, 2001
Jag har upptäckt att jag har blivit fåfäng på sistonde.
Kläderna har blivit dyrare och jag vårdar mitt utseende.
När jag ska ut och svira så har jag börjat använda concealer.
Blir lätt rödögd och får ögonpåsar när jag dricker.
Man känner sig bättre.
Innan så gick jag hem vid 01:00 ungefär varje kväll... nu är det inga problem längre att vara ute tills krogen stänger. Jag blir helt enkelt piggare av att veta att ögonen ser pigga ut. Jag har även funderat på att börja kombinera detta med Visine. 🙂
Är jag ensam om detta eller är det fler?
Berätta gärna om eran fåfänga.
July 14, 2003
Vad är visine? Jag använder täckstift om man har fått någon finne, sen använder jag plattång till nackhåret så inte det ser ut som en bergochdalbaneloop 🙂 Jag drar mig inte för att sola solarium på vinterhalvåret för att se lite fräschare ut, eller använda brunkräm.
Skulle gärna använda massa hudvårdsprodukter och sånt också om jag bara hade ork att använda dom, men jag är lite för slö för att ta tag i det 🙂
Jag använder wax till håret, jag har deo+cologne och jag går aldrig ut i luffarkläder och utan att ha fixat håret osv så man kan nog säga att jag är rätt fåfäng! 🙂
September 26, 2005
September 26, 2005
November 26, 2002
Jag ser till att jag är ren och fräsh samt att jag har hela och rena kläder som jag trivs i. Aldrig att jag skulle sätta på någon form av smink, täckgrejs i ansiktet eller liknande!
Sköter man sömn, hygien, mat och motion till vardags så håller man sig i regel i ganska gott skick och behöver inte dölja sig. Givetvis med undantag för finnar, födelsemärken och liknande. Dessa kan jag förstå att vissa vill dölja.
Å andra sidan så sitter jag i mörk kostym, skjorta och slips 5 dagar i veckan så det kan vara ganska skönt att "klä ner sig", inte raka sig och inte fixa håret till helgen.
December 31, 2001
Kör mestadels med hudrkämer då jag duschar så ofta och blir lätt torr i ansiktet.
Sen är det vanliga, parfym fri deo då den håller bättre än de jag testat med parfym. Sen kan man ta en gnutta parfym på halsen i stället av önskat märke 😛
Det värsta för mig vore om någon kände att jag lycktar svett eller något sådant, som tur är det aldrig någon som sagt något men man kan ju känna på andra och undra om dom någonsin tvättar sig.
Solarium blir det ibland men är för slö för att ta mig tid att boka en tid 🙂
December 28, 2004
Jo, "lite" fåfänga har man allt.
Jag hade med mig en liten fickspegel vart jag än gick i lumpen.
Tog upp den lite titt som tätt vilket resulterade i att många drog slutsatsen att jag var väldigt fåfäng.
Men man får ju inte vara dum och göra mer jobb än nödvändigt så när det var dags att kleta på sig cammofärgen så tog jag upp min lilla spegel å målade fint å nogrant mig själv medans alla andra kletade på varann och det såg värre ut än innan ;D
May 20, 2001
Collateral wrote: Jo, "lite" fåfänga har man allt.
Tog upp den lite titt som tätt vilket resulterade i att många drog slutsatsen att jag var väldigt fåfäng.
Men man får ju inte vara dum och göra mer jobb än nödvändigt så när det var dags att kleta på sig cammofärgen så tog jag upp min lilla spegel å målade fint å nogrant mig själv medans alla andra kletade på varann och det såg värre ut än innan ;D
Haha det var ju det man hade tjejerna till, man lånade deras speglar, eller så målade man varandra och hoppades ingen skrev nåt i ansiktet. 😀
November 5, 2001
Json_81 wrote: [quote=Arny][quote=MicroManiac]bara nya "manligheten" 😀
Jo, det har blivit otäckt modernt att vara metrosexuell. Det var bättre förr!
Jag läste för ett tag sedan att det blivit omodernt igen 🙂
Aja, jag som inte är tillräckligt metrosexuell å håller koll på det senaste modet.
December 25, 2000
Collateral wrote: Jo, "lite" fåfänga har man allt.
Lumpen av alla ställen, där finns det väl bara killar?
December 28, 2004
ViU wrote: [quote=Collateral]Jo, "lite" fåfänga har man allt.
Lumpen av alla ställen, där finns det väl bara killar?
Japp, bara killar, hade inga tjejer i min pluton.
Ja, har bögfobi.
Nej, jag är inte bög även vad folk säger att dom som är rädda för bögar är bögar så phuq it, jag är inte bög ;D
November 22, 2001
Arny wrote: [quote=Json_81][quote=Arny][quote=MicroManiac]bara nya "manligheten" 😀
Jo, det har blivit otäckt modernt att vara metrosexuell. Det var bättre förr!
Jag läste för ett tag sedan att det blivit omodernt igen 🙂
Aja, jag som inte är tillräckligt metrosexuell å håller koll på det senaste modet.
Läser du inte metro? Den är nästan lika bra källa till information som aftonbladet 😉
2 Guest(s)