August 7, 2001
Collateral wrote: Jo, "lite" fåfänga har man allt.
Jag hade med mig en liten fickspegel vart jag än gick i lumpen.
Tog upp den lite titt som tätt vilket resulterade i att många drog slutsatsen att jag var väldigt fåfäng.
Men man får ju inte vara dum och göra mer jobb än nödvändigt så när det var dags att kleta på sig cammofärgen så tog jag upp min lilla spegel å målade fint å nogrant mig själv medans alla andra kletade på varann och det såg värre ut än innan ;D
Det är fint sen när cammofärgen ska av... Springar 150 killar med maskara ser det ut som. 😀
November 5, 2001
Delph1 wrote: Vax, tvål, deo och rakvatten kanske. Ja fan, damerna gillar inte luffare och jag gillar damerna så vad gör man inte?
//Andreas
Jo men de där sakerna är ju standardgrejer. När man börjar komma in på smink å sånt kraffs kanske man ska lugna ner sig lite.
Fast å andra sidan: I ett jämnställt samhälle bär alla smink eller ingen
February 12, 2003
Duschar rätt ofta, använder schampo, tvål och balsam. Balsam för att mitt hår blir som ett skatbo annars, och långt hår + skatbo != kul.
Vidare blir det väl nån form av hudkräm, eftersom jag bokstavligen torkar ut av allt duschande.
Deo + rakvatten går inte att vara utan heller.
Sen föredrar jag i ärlighetens namn att inte ha hår nån annanstans än på huvudet, bara för att det är skönare så.
But then again, jag är inte så fåfäng som jag låter. Kan låta bli att raka mig i tre veckor, och då ser jag riktigt skabbig ut.
Förresten, glömde ögonbrynen, de måste noppas lite då och då också, vill inte ha nån unibrow. 😛
November 27, 2003
Arny wrote: [quote=Delph1]Vax, tvål, deo och rakvatten kanske. Ja fan, damerna gillar inte luffare och jag gillar damerna så vad gör man inte?
//Andreas
Jo men de där sakerna är ju standardgrejer. När man börjar komma in på smink å sånt kraffs kanske man ska lugna ner sig lite.
Fast å andra sidan: I ett jämnställt samhälle bär alla smink eller ingen
Ingen i så fall, aldrig gillat smink på tjejer heller riktigt 😉
Blir så fula fläckar på mina dyra örngott.
//Andreas
February 4, 2003
Tjena grabbar----- eftersom ni är fåfänga så vill jag ha lite råd... Om det är okej ?
Jag fick för ett tag sen lite finnar, inte alls mycket på pannan. Jag tänkte att jag skulle bli kvitt detta, började använda Clearasil. I form av skum typ.
Använde detta en månad- finnarna försvann. När flaskan av Clearasil försvann, så slutade jag använda det. Och rengjorde med vatten istället.
Och nu efter 1 ½ vecka så har det fullkommpligt expolderat i pannan på mig. Har många finnar. Aldrig haft såhär mycket finnar i mitt liv, och nu är jag ändå 19 år gammal. Snart 20!
Vill ju inte behöva använda Clerasil resten av livet..... Och Clearsil verkade göra min hud beroende eller något. För detta är sjukt!
Hur ska man gå tillväga?
Mvh/David
August 7, 2001
davidhellmyrs wrote: Tjena grabbar----- eftersom ni är fåfänga så vill jag ha lite råd... Om det är okej ?
Jag fick för ett tag sen lite finnar, inte alls mycket på pannan. Jag tänkte att jag skulle bli kvitt detta, började använda Clearasil. I form av skum typ.
Använde detta en månad- finnarna försvann. När flaskan av Clearasil försvann, så slutade jag använda det. Och rengjorde med vatten istället.
Och nu efter 1 ½ vecka så har det fullkommpligt expolderat i pannan på mig. Har många finnar. Aldrig haft såhär mycket finnar i mitt liv, och nu är jag ändå 19 år gammal. Snart 20!
Vill ju inte behöva använda Clerasil resten av livet..... Och Clearsil verkade göra min hud beroende eller något. För detta är sjukt!
Hur ska man gå tillväga?
Mvh/David
Jag har inte haft speciellt mycket finner men jag har aldrig använt något annat än sprit för att torka ut dom. Använder jag det så är dom borta på morgonen.
Iofs har jag max haft 10finnar i mitt liv och då är jag 22år. 🙂
January 7, 2006
dree wrote: Jag har inte haft speciellt mycket finner men jag har aldrig använt något annat än sprit för att torka ut dom. Använder jag det så är dom borta på morgonen.
Iofs har jag max haft 10finnar i mitt liv och då är jag 22år. 🙂
Funkar sprit för att bli av med finnar? Funkar det mot pormaskar också?
October 25, 2003
Dusch varje morgon, ibland även kväll. Vanligt shampoo + balsam i håret, inpackning en gång i veckan. Face Scrub i ansiktet också.
Rakar med ett "3-i-1" raklödder som ska mjuka upp och fukta, tillsammans med den där vibrerande mach3 hyveln. Efter rakning rakbalsam, och när det torkat återfuktande ansiktscreme (http://www.lumene.com/product......ctId=12784 , sådan, skitbra!). Använder den på kvällen också.
Kroppshål ogillas, plockas/rakas/vaxas bort omgåeende.
Täckstift, concealer och puder används när jag ska se bra ut om jag ska på fest eller fotas, ibland även i skolan om jag är jävligt finnig eller sovit dåligt. Smidigt med en flickvän sådana gånger så man slipper slösa på sitt eget 😛 Smink är dyrt skit.
Föredrar klassiska märken med klassiskt snitt som Gant, Ralph Lauren, Lacoste, Henri Lloyd och dylikt. Inga billiga saker, men man kan ha kläderna i flera år också. Har en lacostetröjsa som är över ett år och flitigt använd som fortfarande ser ut som ny.
Glömde jag något?
Just ja, antifrizz hårspray två gånger om dagen, kammar ut och sprayar ny mitt på dagen i skolan.
August 7, 2001
Tindy wrote: Dusch varje morgon, ibland även kväll. Vanligt shampoo + balsam i håret, inpackning en gång i veckan. Face Scrub i ansiktet också.
Rakar med ett "3-i-1" raklödder som ska mjuka upp och fukta, tillsammans med den där vibrerande mach3 hyveln. Efter rakning rakbalsam, och när det torkat återfuktande ansiktscreme (http://www.lumene.com/product......ctId=12784 , sådan, skitbra!). Använder den på kvällen också.
Kroppshål ogillas, plockas/rakas/vaxas bort omgåeende.
Täckstift, concealer och puder används när jag ska se bra ut om jag ska på fest eller fotas, ibland även i skolan om jag är jävligt finnig eller sovit dåligt. Smidigt med en flickvän sådana gånger så man slipper slösa på sitt eget 😛 Smink är dyrt skit.
Föredrar klassiska märken med klassiskt snitt som Gant, Ralph Lauren, Lacoste, Henri Lloyd och dylikt. Inga billiga saker, men man kan ha kläderna i flera år också. Har en lacostetröjsa som är över ett år och flitigt använd som fortfarande ser ut som ny.
Glömde jag något?
Just ja, antifrizz hårspray två gånger om dagen, kammar ut och sprayar ny mitt på dagen i skolan.
Jag tror jag har mött min överman. 😀
October 25, 2003
Arny wrote: [quote=Tindy]Just ja, antifrizz hårspray två gånger om dagen, kammar ut och sprayar ny mitt på dagen i skolan.
Det där var väl ändå lite väl överdrivet...
Faktiskt inte, mitt hår är skittunt, och ska jag ha halvlångt hår är det ett måste, annars flyger det bara runt och ser helt åt helvete ut.
2 Guest(s)