May 1, 2005
Anledningen till att Family Guy slår Simpsons på fingrarna:
http://media.putfile.com/famil.....ights_0001
Brandbilen! :)R Hur kommer man ens på såna sjuka idéer?!
October 23, 2004
Simpsons äger Family Guy.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
Avstår att rösta, har aldrig sett Family guy och Simpson är lite för tafflig humor för min smak.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2002
PaiN wrote: Family Guy är och kommer alltid förbli en copycat/wannabe Simpsons-serie.
kom igen, det finns ju hur många familje-sitcoms som helst, simpsons är inte direkt nyskapande heller.
tycker family guy är roligare, det finns fler karaktärer som är lite mer än bara små biroller, och framför allt går de längre med skämten.
simpsons har ju också nackdelen att man förlitar sig på homer för mycket. visst, han är kul, men det blir lite drygt när det nästan bara handlar om honom
frågan är om det håller i femton säsonger bara.
November 27, 2003
Simpsons har tappat på sistone, men Family Guy är så väldigt ojämnt att det går inte att jämföra.
En del avsnitt är lysande medan andra är riktigt värdelösa tyvärr. Dock så känns det som att serien faktiskt gått downhilll hela tiden, men då började det på en rätt hög nivå.
De tidiga avsnitten är riktigt bra i regel, speciellt när döden dyker upp lite här och där, medan nu mot slutet börjar det kännas som om de börjar kompensera bristen på bra idéer med att slänga in väldigt konstiga saker istället i tron om att det ska sväljas av fansen i blind tro, vilket det också görs i många fall. FG har sina stunder men några 17 säsonger kommer vi aldrig att se.
//Andreas
November 26, 2002
Delph1 wrote: Simpsons har tappat på sistone, men Family Guy är så väldigt ojämnt att det går inte att jämföra.
En del avsnitt är lysande medan andra är riktigt värdelösa tyvärr. Dock så känns det som att serien faktiskt gått downhilll hela tiden, men då började det på en rätt hög nivå.
De tidiga avsnitten är riktigt bra i regel, speciellt när döden dyker upp lite här och där, medan nu mot slutet börjar det kännas som om de börjar kompensera bristen på bra idéer med att slänga in väldigt konstiga saker istället i tron om att det ska sväljas av fansen i blind tro, vilket det också görs i många fall. FG har sina stunder men några 17 säsonger kommer vi aldrig att se.//Andreas
det är kul när de slänger in döden, men mindre kul när de slänger in konstiga saker? =P
nae, jag håller med lite. men det fungerar definitivt på mig iallafall, och jag tycker att det bara blir bättre och bättre hela tiden.
April 20, 2005
3 Guest(s)