April 14, 2002
Öwall wrote: omröstningen är sjukt jämn.
en annan sak med family guy jag gillar är när de har med kändisar. david schwimmer, dharma & greg, bill cosby..
hade hellre sett deras respektive program om seth mcfarlane gjort dem =)
Kate Moss som trillar igenom golvet för hon är så smal 😀
March 15, 2004
Öwall wrote: omröstningen är sjukt jämn.
en annan sak med family guy jag gillar är när de har med kändisar. david schwimmer, dharma & greg, bill cosby..
fast när kändisar är med i family guy är det väl inte deras riktiga röster?
men det har jag för mig om att det är i simpsons. t.ex mel gibson i nåt avsnitt 🙂
September 16, 2002
maedhros wrote: [quote=Öwall]omröstningen är sjukt jämn.
men det har jag för mig om att det är i simpsons. t.ex mel gibson i nåt avsnitt 🙂
Det avsnittet äger.
November 26, 2002
maedhros wrote: [quote=Öwall]omröstningen är sjukt jämn.
ingen aning, men det är mycket roligare i family guy tycker jag. där driver de med skådisarna istället för att bara ha med dem
December 15, 2002
Simpsons är så jävla mycket bättre än Family Guy...
Tycker att något fattas i Family Guy för att jag ska tycka att det är kul, liksom det känns inte som om dom alltid avslutar skämten på ett bra sätt.
Förresten så har dom ofta med kändisar i Simpsons. Minns när Mark Hamill var med, det handlade om ett nördkonvent. Alla fans blev helt galna, började slita och dra i Mark och få sin del av kakan. Då kliver Homer in i leken, skrikandes: NERDS!!!
Sen slår han sig fram till Mark och presenterar sig:
- Homer Simpson. Nerd buster.
Gillar fan översättningen på det. "Nördknäckaren" eller nåt liknande. 😉
September 3, 2001
Family guy är nog bäst av alla 😉 Men southpark har nog fått mig att skratta med högst decibel, om man säger så 😉
Minns avsnittet när Cartman matar en snubbe med gryta gjord av snubbens föräldrar. O så slickar han upp hans tårar 😀 Eller när dom skickar upp en späckhuggare i rymden! Eller när Mr Slave kör upp Paris Hilton i röven. Eller när alla får för sig att äta genom anus och bajsa genom munnen 😛 Åååhh.. sköna minnen. Får tårar av skratt nu.
Men Family Guy toppar nog listan. Alla avsnitt är roliga. Speciellt dom där Stewie är med. "You people knocked me off the modem!!!"<<< fick pausa för att skratta klart. Nä nu ska jag iväg o mysa me lite Family guy 😀
November 26, 2002
Extatic wrote: Simpsons är så j**la mycket bättre än Family Guy...
Tycker att något fattas i Family Guy för att jag ska tycka att det är kul, liksom det känns inte som om dom alltid avslutar skämten på ett bra sätt.Förresten så har dom ofta med kändisar i Simpsons. Minns när Mark Hamill var med, det handlade om ett nördkonvent. Alla fans blev helt galna, började slita och dra i Mark och få sin del av kakan. Då kliver Homer in i leken, skrikandes: NERDS!!!
Sen slår han sig fram till Mark och presenterar sig:
- Homer Simpson. Nerd buster.
Gillar fan översättningen på det. "Nördknäckaren" eller nåt liknande. 😉
det är nog det bästa simpsons-avsnittet.
men jag kan säga det igen, jag säger inte att simpsons inte har med kändisar så ofta, jag tycker bara att det är roligare när family guy gör det
August 11, 2005
Simpsons är och förblir bäst. Inte enbart för att den hållit på längst, utan för att den behandlar en hel del dagsaktuella händelser. För vissa är simpsons bara en tecknad serie men för andra så är den en satir i högsta klass.
Simpsons for ever. (Ps. Simpsons har varit med i Guiness rekordbok --> onödigt vetande #1)
July 3, 2003
maedhros wrote: [quote=jarlen]Såna här diskussioner får mig alltid att tänka på den här underbara bilden från ett Simpsonsavsnitt:
[Image Can Not Be Found]
haha 😀 det var för j**la läckert när man såg det. undrar varför dom gjorde så? 😛
plagiat 😀
Family Guy har i ett tidigare avsnitt härmat The Simpsons där Stewie cyklar på en tre-hjuling där det slutar med den klassiska Simpsons-scenen där Homer skriker för att inte bli överkörd, men skillnaden i Family Guy var att Stewie körde över honom 🙂
Family Guy äger Simpsons! Finns ingen bättre serie 😀 Dock måste jag säga att Simpsons är snarare kult och bra på sitt sätt.
August 11, 2005
Kame_boy wrote: Family guy handlar väl om ren satir och dagsaktuella händelser om något? American dad också. Southpark ännu mer 😛
Ganska sällan jag ser sånt i simpsons.
Sällan? du har intesett en trend i att Rainier Wolfcastle dykt upp i fler simpsonsavsnitt sen arnold vann guvernörsvalet? för att nämna ett exempel...
November 27, 2003
Kame_boy wrote: Family guy handlar väl om ren satir och dagsaktuella händelser om något? American dad också. Southpark ännu mer 😛
Ganska sällan jag ser sånt i simpsons.
Simpsons är inte lika uppenbara i sin kritik bara. De är rätt friska med att driva med både kändisar och situationer, men de gör det på ett betydligt mer smakfullt sätt än att bara förlöjliga det hela.
e.g. Marijuana-avsnittet
//Andreas
3 Guest(s)