June 30, 2001
Jag skulle tvätta idag och tog då av mig mina byxor och slängde in dem i tvättmaskinen, satte på den och gick in till mig igen. Fem sekunder senare kom jag på att jag glömt min mobil i byxorna och sprang som en galning för att hinna stänga av. Tyvärr hann jag inte riktigt, mobilen droppade när jag tog ur den.
Den ligger och torkar på elementet just nu, isärplockad. Kan tillägga att den var påslagen när jag "råkade" stoppa in den, men död när jag tog ut den. Hur stor tror ni chansen är att den klarar sig? 🙁
October 14, 2002
September 12, 2001
Det finns en chans att den klarar sig.
Men skippa elementet...låt den vara isärplockad och låt den ligga på en handduk och byt den mellan varven .
Låt vara så en dag eller två.
En polare råkade göra precis samma sak och efter torkningen så fungerade mobilen som den skulle. ( ja han hade tur )
May 29, 2001
Ta isär den och låt den torka, gör sedan rent alla kretsar med isopropanol, det kan bli en del vit oxidering på kretskortet som orsakar kortslutingar, den borstar du bort med en tandborte och massvis med isopropanol.
Isopropanol finns på apoteket, annars kan du ta vätskan som man rengör vinylskivor,kasset/videobandspelare, det är samma innehåll.
Isopropanol skadar inte plast, så du kan dränka mobilen i det om du vill
May 3, 2004
Min lillebror badade med sin nalle i 5 minuter innan han upptäckte att den låg i hans ficka. Då blev han så sur så han kastade iväg den upp på land säkert 30 meter så den hamna på en klipphäl och gled ner i havet igen.
5 Minuter senare så lyckades jag fiska upp den, vi torka den inomhus i en vecka och sen funka den 🙂
May 17, 2002
min SE t100 klarade att ligga i 3grader varmt havsvatten i cirka 20 minuter.
Det var så att jag var ute och gjorde något arbete på däck på det fartyget jag var på, sjön var ganska grov så vi var tvungna att surra om lite grejer som inte ville hålla sig på plats. Jag la ifrån mig min telefon i ett fack vid styrhytten för att snabbt och enkelt kunna hålla koll på klockan utan att gräva i mina byxor hela tiden. När jag kom tillbaka, cirka 20 minuter efter att jag lagt ifrån mig den så lade jag märke till att facket var vattenfyllt, troligen hade någon av alla brottsjöra salgit över och fyllt på med vatten där det saknades. Direkt då jag upptäkte att den var dränkt tog jag upp den, och testade att slå på den, inget hände. Jag stoppade den då i fickan och forsatte med det jag höll på med. Ett par minuter senare startade vibratorn helt av sig själv och utan att telefonen var igång. jag tog då ur batteriet och la den på tork. En timme senare så fungerade den igen.
2 Guest(s)