Fan jag dör enna snart|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fan jag dör enna snart
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 22, 2004 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Det hela började med att jag knatade på min lokala snabb-buss och som oftast knatar jag läääängst bak i bussen och mittensätet där bak var ledigt.
Jag ser som hastigast att någonting hänger precis åvanför sätet när jag vänder mig och för att sätta ner röven i sätet, av en ren invand reflex (slagit i huvudet många gånger i mitt liv) så sätter jag mig Väldigt försiktigt, och när huvudet närmar sig nackstödet så är det nånting som tar imot min frisyr Alldeles för tidigt än väntat.

jag vänder mig om och konstaterar att en lucka av nått slag har ramlat ner och i den sitter det 6st jävla 4cm träskruvar som sticker Rakt jävla ut i luften och bara väntar på att ta död på nån stackars sate som mig.
hadde jag suttit mig ner lite hastigare så skulle dom skruvarna ha åkt Rakt in i nacken på mig!

vilket jävla sett är det att dö på då, få skallen penetrerad av en jävla skruv när man sätter sig på bussen.

nästa hållplats hoppar det på nån service nisse och knatar längst bak och skruvar fast luckan.
chaffisen sa att hon såg när jag satte mig och trodde att jag slog i huvudet i den. fan då kunde hon ha knatat bak direkt.

har mailat västtrafik och dragit storyn, får la se vad dom kommer med för ursäkt, det är ju först nu när jag har kommigt hem som jag blev arg och skraj, var ju cm ifrån döden, en skämmig sådan oxå.
bara sitta där som en mumie med blod rinnandes ner för ryggen.

tog mig en liten relaxing runda med bilen som jag gör ibland, då var jag nära att bli en uspädd fläck på gatan oxå, jag ska hoppa in på motorvägen så dundrar en lastbil förbi, och den jäveln syntes inte i backspeglarna för dom är totalt sönderslitna, hadde jag inte spanat in döda vilkeln så skulle jag inte ha skrivit detta.

Känns ju jävligt bra att döden har flåsat mig i nacken 2 ggr på samma dag, det är bara en tidsfråga nu

final destination någon ?

Edit en liten omformulering

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
577166
March 22, 2004 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

haha.. synd och höra det där du 😉

stämm dem då 😡

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
577170
March 22, 2004 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Tur att det helt enkelt är kapabel att skriva om det idag, tacka gud och dina fina reflexer..

[Image Can Not Be Found] Btw. SKulle du stämma dom, skulle du ha fotat skitet, skaffat vittne med deras namn/tele. och sedan stämt dom.
Du kunde ha vunnit en slant :bgrin:

Men åter igen var glad att du klarade dig helskinnad

paddanx
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 674
577173
March 22, 2004 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kan se detta på 2 sätt...

1. Du var nära o dö 2 gånger på en dag... (vilket tyvärr sker alldeless för ofta för mig...)

2. Du är odödlig... du unviker ju alla "dödsfällor" :bgrin:

Hur som helst... du lever... än. Få tag i ett fruntimmer o ha skoj wink

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
577174
sp_Permalink sp_Print

Huhu, inte värt att gå utanför rummet nu, nån planka i taket kanske slår ihjäl dig 🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
577175
sp_Permalink sp_Print

Läskigt. :cy:

Hmm.. hade också en nära döden upplevelse idag.
Skulle gå över gatan i stan i närheten av en T-korsning.
Jag får grön gubbe och sätter ut ena foten i gatan..
*VRRROOMM!!*
En kärring som tydligen är färgblind kommer i sin nya Åpel och kör mitt framför mig.
Dvs hon kommer från min vänstra sidan
Det var inte många cm kvar så hade spegeln åkt in i sidan på mig och foten hade hamnat under hjulet. 😡
Knappen på jackan tog nog lite av klarlacken.

Hoppar kärringjäveln får punka eller nått. 👿

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
577184
March 22, 2004 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

I say: tur att det inte var CoLiC som skulle åka buss 😉

Mind
Member
Medlem
577188
March 22, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

paddanx wrote: Du kan se detta på 2 sätt...

1. Du var nära o dö 2 gånger på en dag... (vilket tyvärr sker alldeless för ofta för mig...)

2. Du är odödlig... du unviker ju alla "dödsfällor" :bgrin:

Hur som helst... du lever... än. Få tag i ett fruntimmer o ha skoj wink

2an där gav ju lite hopp :hmm:

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
577191
March 22, 2004 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle aldrig vilja mista en NH-Admin f* fan. NH aeger.

Det konstiga jag har är att när jag håller på med något idag så dyker det upp nästa dag i tidning, nyhet eller någonstans.. kan vara 2 eller 3 dagar framåt. Jag kan säga ärligt till 100% att jag har väldigt mycket tur i livet.
och det är jag glad för. de flesta skulle vilja ha det.

tur och sammanträffande kortfattat om mitt liv.

tex så köpte jag väntade jag i 2veckor på att försöka hitta någon bra skärm på blocket.se .. till slut var det nog och jag beställde en från webhallen.com en Samsung 959 19` CRT. Det som händer nästa dag är att jag ser Skärmen för 850kr i blocket.se då tänker man va okej lite otur.
Det hela med sammanträffandet eller vad man nu ska kalla är helt sjukt. tex. så var jag den dagen på webhallen för att hämta skärmen.. jag tog en nummerlapp. 25nummer ifrån min tur. Jag sa åt min kompis att vi ska iväg och komma tillbaka . jag skämtpåstod att jag skulle hinna tillbaks på ett exakt tillfälle (min tur). Så var vi iväg drog ut pengar på en bankautomat lite ifrån webhallen. När vi nu var på bankatomaten så fick vi vänta .. vi kunde inte på något sätt veta eller räkna tiden för att inte missa vår tur. Tiden är beroende på kunden. när vi gick tillbaks så var jag 1 nummer ifrån då bara garvade jag. HAHA jag ba så skön jag e .. min kompis blev helt stum. =).. ja nu får vi väll testa det igen.

var på väg till kylning.com för att köpa en Zalman fläkt av hel koppar. köpte den för 490kr ialla fall så hände det här .. vi ser folk vänta på ett övergångsställe presis när vi hinner fram så blir det grönt. hehe 100meter ifrån till andra övergångställe så blir det även grönt där!! .. och sedan även på det tredje. Kan man inte vara mer kung I det läget? .. det har hänt flera sådana mysteriska grejer.. jag håller på och spekulerar det .. händer det mer så ska jag ta itu med det och jag vill ha en förklaring till det.! någon ?

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
577192
March 22, 2004 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

eh jag höll också på att dö idag... ne jag ba skojar, jag höll inte alls på o dö...

aja men läskigt när sånt händer

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
577200
March 22, 2004 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem vet, du kanske satte dig ner och fick dedär spikarna i huvudet? Just nu kanske din kropp ligger på bårhuset, men din fantasi fortsätter i de vanliga livsrytmerna... crEeepy 😛

Mind
Member
Medlem
577208
March 22, 2004 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

konstigt att jag inte minns det då

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
577209
March 22, 2004 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Vem vet, du kanske satte dig ner och fick dedär spikarna i huvudet? Just nu kanske din kropp ligger på bårhuset, men din fantasi fortsätter i de vanliga livsrytmerna... crEeepy 😛

teorin funkar inte för då hade det inte blivit någon tråd om detta 😉 jag håller på att dö varje dag minst en gång känns det som :eye: vad ska man en göra får la leva lite på gränsen 8)

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
577218
March 22, 2004 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=PaiN]Vem vet, du kanske satte dig ner och fick dedär spikarna i huvudet? Just nu kanske din kropp ligger på bårhuset, men din fantasi fortsätter i de vanliga livsrytmerna... crEeepy 😛

teorin funkar inte för då hade det inte blivit någon tråd om detta 😉 jag håller på att dö varje dag minst en gång känns det som :eye: vad ska man en göra får la leva lite på gränsen 8)

Vi existerar bara i Minds hjärna, det är därför han har mest posts. :-k

Mind, din hjärna har skonat dig från kluriga tankeställare tills nu, då jag kom in i bilden... O:)

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
577219
March 22, 2004 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Det känns som Colics otur sprider sig alltså.
Om jag t.ex tänker på något som Colic gjort funkar ingenting, sen har inte tänkt på han på nån månad nu, livet har funkat perfekt. :bgrin: :bgrin: :bgrin: 🙂 🙂 😀

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
577220
March 22, 2004 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Lakszen wrote: Skulle aldrig vilja mista en NH-Admin f* fan. NH aeger.

Med tanke på att det är Mind det handlar om så var det aldrig någon risk [Image Can Not Be Found]

Veteran är inte samma som admin 😉

Det jag tycker är det jävligaste är att de som satt brevid inte sa något ens..

Sanslöst, bävar för den dagen man kommer behöva hjälp i detta jävla skitlandet :cy:

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
577227
March 22, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote:

Sanslöst, bävar för den dagen man kommer behöva hjälp i detta j**la skitlandet :cy:

oh you too?

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
577247
March 22, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

asså det skulle inte bli det samma här på NH utan dig, Mind 🙂

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
577256
March 22, 2004 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Lakszen]Skulle aldrig vilja mista en NH-Admin f* fan. NH aeger.

Med tanke på att det är Mind det handlar om så var det aldrig någon risk [Image Can Not Be Found]

Veteran är inte samma som admin 😉

Det jag tycker är det jävligaste är att de som satt brevid inte sa något ens..

Sanslöst, bävar för den dagen man kommer behöva hjälp i detta j**la skitlandet :cy:

Håller med, svenskar (och i andra länder) börjar bli fega kräk som inte vågar någonting...

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
577274
March 22, 2004 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Tur i oturen som man brukar säga. 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 27
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL