August 10, 2002
Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Jag själv brukar hålla käfft när jag inte är hundra på att det e sant.
Man lurar ju ngn om man har fel, då går den killen omkring och tror att det e sant så som jag sa och sen göra han likadant mot en annan. Det e så folk blir okunniga. Borde inte NH kunna fixa ett straff om man säger ngt som e helt fel i forumet? Så folk börjar tänka på att man kanske inte borde svara om man inte e hunda % på att det e så. Eller varför inte bara lägga till ett "jag e inte säker men jag tror att det e så" sist i inlägget.
Jag börjar tröttna.
November 4, 2002
Munken wrote: Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Man lurar ju ngn om man har fel, då går den killen omkring och tror att det e sant så som jag sa och sen göra han likadant mot en annan. Det e så folk blir okunniga. Borde inte NH kunna fixa ett straff om man säger ngt som e helt fel i forumet? Så folk börjar tänka på att man kanske inte borde svara om man inte e hunda % på att det e så. Eller varför inte bara lägga till ett "jag e inte säker men jag tror att det e så" sist i inlägget.
Jag börjar tröttna.
Munken e det bara för att det är du som sprider skit..
När ska vi lana nästa gång? :rollsmile:
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 16, 2002
bra sagt alectrona,
men jag kan hålla med munken till en viss del att det e ju jobbit om man frågar nåt och så svarar en person egentligen inte kan nåt om ämnet då kan ju saker börja gå åt h**vete
men ett straff tror jag inte på det e mer upp till var och en om man vill lita på vad folk skriver på internet 😀
July 14, 2002
Munken wrote: Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Jag börjar tröttna.
Problemet är ju det att den typen av personer som tror sig kunna och veta allt verkligen tror att dom kan och vet allt. Så man kan ju inte kalla dom mytomaner... 😮
November 4, 2002
LousyLamer wrote: [quote=Munken]Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Jag börjar tröttna.
Problemet är ju det att den typen av personer som tror sig kunna och veta allt verkligen tror att dom kan och vet allt. Så man kan ju inte kalla dom mytomaner... 😮
Jag läste nånstans att definitionen för mytoman var att den ljög så den trodde på det själv. Och att den överdrev väldigt mycket. Sen måste man ju lära sig att ta allting med en nypa salt när man är ute på nätet det finns mycket wannabes härute.. :bash:
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
July 14, 2002
Typer som har gjort allt, vet allt, kan allt är grymt jobbiga i längden. Vi har en på jobbet som är en sån typ. Det spelar ingen roll vad du har varit med om, han har alltid varit med om värre grejer.
Man skulle säkert kunna säga att man var med på första månfärden så skulle han säga: Jo jag har också varit där men det var några år tidigare, har för mig att det var 1965, det var sverige som skickade mig till månen men dom höll det hemligt för att USA skulle vinna över Sovjetunionen i rymdkriget... 8)
August 10, 2002
Alectrona wrote: Straff??
Tänk om ngn skriver ngt här då som den hört av ngn annan. En person som denna ngn litar på. Självklart tror ju då denna person att det är så. Kanske skriver den ngt här om det. I god tro att det är så. Ska den då få straff för det?
Ok jag kan erkänna att jag överdrev lite med straff..
June 28, 2001
men om folk är rädda att få "straff" så kanske folk inte vågar skriva nått, det är ju knappast bra.
själv skriver jag oftast att jag inte är 100% på saker om jag är osäker, jag har så mkt data i huvet att saker o ting blandas ihop osv.
sen är det ju bara att rätta personen i fråga.
December 28, 2002
July 19, 2001
Munken wrote: [quote=shlumpen]Eller tänk om man faktiskt har rätt, men uttrycker sig så att folk missförstår en, ska man då bli kickad för det?
Asso jag har insett att jag överdrev lite med det där med straff...så ni kan sluta prata om det..
Myteni?!? Nu jävlar! :p
Men man skulle väl kunna bli belönad om man skrev bra eller nåt?
September 13, 2001
Munken wrote: [quote=shlumpen]Eller tänk om man faktiskt har rätt, men uttrycker sig så att folk missförstår en, ska man då bli kickad för det?
Asso jag har insett att jag överdrev lite med det där med straff...så ni kan sluta prata om det..
Nej nej sluta inte nu, jag tycker hellre att vi ska diskutera formen av straff som ska utdelas. Kommer att bli mycket besviken om det inte innefattar piskor och glödande järn.
👿 evil *smider planer*
2 Guest(s)