Fán va ja tröttnar på myttomaner.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fán va ja tröttnar på myttomaner.
munken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1521
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 11, 2003 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Jag själv brukar hålla käfft när jag inte är hundra på att det e sant.
Man lurar ju ngn om man har fel, då går den killen omkring och tror att det e sant så som jag sa och sen göra han likadant mot en annan. Det e så folk blir okunniga. Borde inte NH kunna fixa ett straff om man säger ngt som e helt fel i forumet? Så folk börjar tänka på att man kanske inte borde svara om man inte e hunda % på att det e så. Eller varför inte bara lägga till ett "jag e inte säker men jag tror att det e så" sist i inlägget.
Jag börjar tröttna.

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
250883
January 11, 2003 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Munken wrote: Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Man lurar ju ngn om man har fel, då går den killen omkring och tror att det e sant så som jag sa och sen göra han likadant mot en annan. Det e så folk blir okunniga. Borde inte NH kunna fixa ett straff om man säger ngt som e helt fel i forumet? Så folk börjar tänka på att man kanske inte borde svara om man inte e hunda % på att det e så. Eller varför inte bara lägga till ett "jag e inte säker men jag tror att det e så" sist i inlägget.
Jag börjar tröttna.

Munken e det bara för att det är du som sprider skit.. wink

När ska vi lana nästa gång? :rollsmile:

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Alectrona
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
250897
January 11, 2003 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Straff??

Tänk om ngn skriver ngt här då som den hört av ngn annan. En person som denna ngn litar på. Självklart tror ju då denna person att det är så. Kanske skriver den ngt här om det. I god tro att det är så. Ska den då få straff för det?

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
250907
January 11, 2003 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

bra sagt alectrona,
men jag kan hålla med munken till en viss del att det e ju jobbit om man frågar nåt och så svarar en person egentligen inte kan nåt om ämnet då kan ju saker börja gå åt h**vete

men ett straff tror jag inte på det e mer upp till var och en om man vill lita på vad folk skriver på internet 😀

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
250922
January 11, 2003 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Munken wrote: Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Jag börjar tröttna.

Problemet är ju det att den typen av personer som tror sig kunna och veta allt verkligen tror att dom kan och vet allt. Så man kan ju inte kalla dom mytomaner... 😮

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
250941
January 11, 2003 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

LousyLamer wrote: [quote=Munken]Folk som skriver en sak som dom igentligen inte vet om det e sant.
Jag börjar tröttna.

Problemet är ju det att den typen av personer som tror sig kunna och veta allt verkligen tror att dom kan och vet allt. Så man kan ju inte kalla dom mytomaner... 😮

Jag läste nånstans att definitionen för mytoman var att den ljög så den trodde på det själv. Och att den överdrev väldigt mycket. Sen måste man ju lära sig att ta allting med en nypa salt när man är ute på nätet det finns mycket wannabes härute.. :bash:

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
250953
January 11, 2003 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Typer som har gjort allt, vet allt, kan allt är grymt jobbiga i längden. Vi har en på jobbet som är en sån typ. Det spelar ingen roll vad du har varit med om, han har alltid varit med om värre grejer.

Man skulle säkert kunna säga att man var med på första månfärden så skulle han säga: Jo jag har också varit där men det var några år tidigare, har för mig att det var 1965, det var sverige som skickade mig till månen men dom höll det hemligt för att USA skulle vinna över Sovjetunionen i rymdkriget... 8)

munken
Kommer du hit ofta?
Medlem
250972
January 11, 2003 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Alectrona wrote: Straff??

Tänk om ngn skriver ngt här då som den hört av ngn annan. En person som denna ngn litar på. Självklart tror ju då denna person att det är så. Kanske skriver den ngt här om det. I god tro att det är så. Ska den då få straff för det?

Ok jag kan erkänna att jag överdrev lite med straff..

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
251046
January 11, 2003 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ofta brukar man märka när personer pratar om saker de inte vet någonting om...

vi får helt enkelt ta till detta som kallas kritiskt granskande och börja inse att nätet inte är en pålitlig källa...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
251060
January 11, 2003 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

men om folk är rädda att få "straff" så kanske folk inte vågar skriva nått, det är ju knappast bra.

själv skriver jag oftast att jag inte är 100% på saker om jag är osäker, jag har så mkt data i huvet att saker o ting blandas ihop osv.

sen är det ju bara att rätta personen i fråga.

the_wiz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 170
251103
January 11, 2003 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

värst av allt är när misslyckade typer försöker skryta om saker så att dom känner sig mindre misslyckade...

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
251125
January 11, 2003 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: vi får helt enkelt ta till detta som kallas kritiskt granskande

det va precis dom orden jag leta efter 8)

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
251260
January 11, 2003 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

NH får helt enkelt anställa lite folk som spöar skiten ur folk som ljuger eller inte skriver något på forumet 😛

Om man inte skriver minst fem inlägg om dagen så får man en tand urslagen eller knäna krossade med rörtång.

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
251272
January 12, 2003 - 12:32 am
sp_Permalink sp_Print

Eller tänk om man faktiskt har rätt, men uttrycker sig så att folk missförstår en, ska man då bli kickad för det?

Helix
Member
Medlem
251296
January 12, 2003 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

Imorrn kommer det två killar med kostym hem till dig schlumpen!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
251346
January 12, 2003 - 4:02 am
sp_Permalink sp_Print

ujujuj, vart kommer detta att sluta

munken
Kommer du hit ofta?
Medlem
251416
January 12, 2003 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

shlumpen wrote: Eller tänk om man faktiskt har rätt, men uttrycker sig så att folk missförstår en, ska man då bli kickad för det?

Asso jag har insett att jag överdrev lite med det där med straff...så ni kan sluta prata om det..

Helix
Member
Medlem
251445
January 12, 2003 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Munken wrote: [quote=shlumpen]Eller tänk om man faktiskt har rätt, men uttrycker sig så att folk missförstår en, ska man då bli kickad för det?

Asso jag har insett att jag överdrev lite med det där med straff...så ni kan sluta prata om det..

Myteni?!? Nu jävlar! :p
Men man skulle väl kunna bli belönad om man skrev bra eller nåt?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
251719
January 12, 2003 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar inte hålla käft (kanske ni märkt).

Men om jag är osäker så skriver jag det. Känner nån mytoman IRL och det är bara att ta allt me en nypa salt som hon säger....

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
251731
January 12, 2003 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Munken wrote: [quote=shlumpen]Eller tänk om man faktiskt har rätt, men uttrycker sig så att folk missförstår en, ska man då bli kickad för det?

Nej nej sluta inte nu, jag tycker hellre att vi ska diskutera formen av straff som ska utdelas. Kommer att bli mycket besviken om det inte innefattar piskor och glödande järn.
👿 evil *smider planer*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 224
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL